Wj takapyörässä välystä

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Wj takapyörässä välystä

Viesti Kirjoittaja fournier » 12.12.2012. 16:43

Wj vm-99 grandissa vaihtelin takapyörää ja huomasin välystä ilmeisesti laakerissa.Onko iso homma vaihtaa eli joutuuko vetoakselin vetämään pois ja purkautuuko perässä mitään.Joskus joutuu aukaisemaan perän auki jotta saa vetoakselin luistamaan pois.Ei oo Jeepistä kokemusta.Mistä olette hommailleet laakereita?...Onkohan osakuvia täällä bittitaivaassa...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.12.2012. 17:30

Jeepsterissä jokunen numero takaperin oli ohje miten tehdään, oikein kuvien kanssa!! Löysin, numerossa 1/2012, kopion saa multa...

Ja osat löytyy hyllystä, tuossa laakeri: http://www.jamant.fi/laakeri-cro5012825aa-p-755.html , siihen lukkorengas: http://www.jamant.fi/lukkorengas-cro501 ... p-754.html ja stefa: http://www.jamant.fi/stefa-cro5012824aa-p-753.html ja ihan perustyökaluilla selviää, paitsi laakerin ja lukkorenkaan asennukseen tarvitset prässiä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 12.12.2012. 19:33

Kiitokset nopeasta vastauksesta,varmistan että on laakerissa välys , jos on niin tulen kaupoille....

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 16.12.2012. 13:58

Asia tutkittu ja vaikuttaa että välys on sisäpäässä eli perässä,onko siellä kirittävää laakeria.Päittäisvälystä ei tunnu olevan kovin paljoa.Pitää varmaan ottaa luukku perästä auki ja alkaa tutkimaan...

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 17.12.2012. 17:42

Asiaa tutkittu enemmän eli peräkoppa otettu auki.Ei ylimääräsiä paloja mutta kuskin puolen vetoakselin päässä oleva pikku ratas heiluu eli on väljä.Onko kokemusta mitä siihen joutuu vaihtamaan? Ilmeisesti poskilaakereiden vaihdolla ei selviä....

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2012. 17:51

Lukeeko keskikonsoolissa Quadra-Drive??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 17.12.2012. 17:53

Ai niin perään on stanssattu niihin irtopelteihin 62099429AC ja 606008-2 vaikuttas että kyseessä on dana 35 perä...

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 17.12.2012. 17:55

Lukee joo eli onkohan siihen joku vaihtanut lukottoman perän...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2012. 17:56

fournier kirjoitti:Lukee joo eli onkohan siihen joku vaihtanut lukottoman perän...
Mistä päättelet, että on lukoton?? Siinä pitäis olla Vari-lok-hydraulinen lukko. Pitäsiköhän sun nyt soittaa mulle tai laittaa sähköpostiin sun puhelinnumero, niin mä soitan sulle!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.12.2012. 19:48

Ja puhelimessa asiaa puitu...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 18.12.2012. 3:47

Kuis kävi..? :wink: -Mitä oli..?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.12.2012. 9:24

rane58 kirjoitti:Kuis kävi..? :wink: -Mitä oli..?
Lukoton D35, perä ilmeisesti joskus vaihdettu, kun keskikonsoolissa kumminkin lukee Quadra-Drive, jolloin pitäis olla Vari-Lok D44!! Varsinaisesti ei taida olla mitään vikaa, välystä vaan, joka saattaa olla ihan normaalia (näkemättä vaikea sanoa), avoimessa perässä on pakko olla aina jonkun verran välystä, ei ne osat siellä muuten mahdu pyörimään...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.12.2012. 11:22

No nyt tuli jo kuvakin sähköpostiin, on se sittenkin D44, mutta edelleen avoin, eli perä on joskus vaihdettu!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

fournier
Viestit: 29
Liittynyt: 01.10.2012. 19:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja fournier » 19.12.2012. 7:45

Joo olin ihmeissään kun avasin peräluukun ja kattelin kuvia netistä että nyt ei joku natsaa.Eli murikka sitten joskus vaihdettu mutta ei se menoa mulla haittaa tuntuu ihan kohtuullisesti etenevän.Jos joskus sattuu eteen niin käykö siihen varilocin murikka eli pitääkö pinioni vaihtaa myös....

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 19.12.2012. 9:18

fournier kirjoitti:Joo olin ihmeissään kun avasin peräluukun ja kattelin kuvia netistä että nyt ei joku natsaa.Eli murikka sitten joskus vaihdettu mutta ei se menoa mulla haittaa tuntuu ihan kohtuullisesti etenevän.Jos joskus sattuu eteen niin käykö siihen varilocin murikka eli pitääkö pinioni vaihtaa myös....
Kuoret on samat ja välitys on sama, sopii se, vetarit on erit, eli se pitää muistaa, jos joutuu vetareita vaihtamaan (välillä niitä joutuu, just oli yksi ABS-vammainen, jolta oli hammaskehä hajonnut, joutui tilaamaan uuden vetoakselin, kun ei sitä hammaskehää saa erikseen), kumpi tasauspyörästö siinä on, nimittäin Vari-Lokilla vasen vetari on pidempi kuin avoimessa ja oikea vetari on lyhyempi kuin avoimessa!! Senkin puolesta tohon on akseli vaihdettu, ei pelkästään tasauspyörästöcase!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus