Grandin ylänäyttö "jumissa"
Grandin ylänäyttö "jumissa"
Hei,
Grandini (vm. -96, V8) ylänäyttö siinä peilin päällä on jumiutunut näyttämään vain reaaliaikaista kulutusta. Vuosi sitten siitä sain näkyviin kompassit, keskikulutus, ym. luvut mutta talviseisonnan jälkeen en ole näytettävää tietoa saanut vaihdettua. Pari kertaa olen "buutannut" eli akku on otettu irti 2-3 kertaa, mutta tämä ongelma ei ole muuttunut.
Sinänsä pikkujuttu, mutta ei aina jaksaisi katsella kulutuslukemia 29ltr/satasella kun vähän painaa kaasua... Osaisiko joku sanoa miten saisi näytön pelittämään normaalisti?
Grandini (vm. -96, V8) ylänäyttö siinä peilin päällä on jumiutunut näyttämään vain reaaliaikaista kulutusta. Vuosi sitten siitä sain näkyviin kompassit, keskikulutus, ym. luvut mutta talviseisonnan jälkeen en ole näytettävää tietoa saanut vaihdettua. Pari kertaa olen "buutannut" eli akku on otettu irti 2-3 kertaa, mutta tämä ongelma ei ole muuttunut.
Sinänsä pikkujuttu, mutta ei aina jaksaisi katsella kulutuslukemia 29ltr/satasella kun vähän painaa kaasua... Osaisiko joku sanoa miten saisi näytön pelittämään normaalisti?
Minä kokeilisin systeemin testausta:
(1) With the ignition switch in the Off position,
simultaneously press and hold the Step button and
the U.S./Metric button.
(2) Turn the ignition switch to the On position.
(3) Continue to hold both buttons, until the display
module performs a display segment test. In this test,
all of the vacuum fluorescent display segments are
lighted. This test will:
a. Verify that all display segments are functional
b. Check the internal circuitry of the module
c. Check that all of the CCD data bus messages
needed are being received.
(4) In the display segment test (a), if any segment
should fail to light the unit is faulty and must be
replaced. If test (b) is failed, the module will display
“FAIL”. If “FAIL” is displayed, the unit is faulty and
must be replaced. If test (c) is failed, the module will
display “CCD”. If “CCD” is displayed, the use of a
DRB scan tool and the proper Body Diagnostic Procedures
Manual are required for further diagnosis. If
all tests are passed, the module will automatically
return to normal operation.
(5) Momentarily depress and release either button
one time to exit the self-diagnostic mode and return
the trip computer, compass, and display module to
normal operation.
Jos ei tuo lähde päälle niin vika on varmaan napeissa...
(1) With the ignition switch in the Off position,
simultaneously press and hold the Step button and
the U.S./Metric button.
(2) Turn the ignition switch to the On position.
(3) Continue to hold both buttons, until the display
module performs a display segment test. In this test,
all of the vacuum fluorescent display segments are
lighted. This test will:
a. Verify that all display segments are functional
b. Check the internal circuitry of the module
c. Check that all of the CCD data bus messages
needed are being received.
(4) In the display segment test (a), if any segment
should fail to light the unit is faulty and must be
replaced. If test (b) is failed, the module will display
“FAIL”. If “FAIL” is displayed, the unit is faulty and
must be replaced. If test (c) is failed, the module will
display “CCD”. If “CCD” is displayed, the use of a
DRB scan tool and the proper Body Diagnostic Procedures
Manual are required for further diagnosis. If
all tests are passed, the module will automatically
return to normal operation.
(5) Momentarily depress and release either button
one time to exit the self-diagnostic mode and return
the trip computer, compass, and display module to
normal operation.
Jos ei tuo lähde päälle niin vika on varmaan napeissa...
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Samainen ongelma ilmeni juuri itsellä -94:ssa ZJ:ssä ja syynä oli nappien jumittaminen pohjaan. Auto oli pois liikenteestä n. 4kk. Otettuani virrat pois ja takaisin meni ylänäyttö "sekaisin", eli näytti kirkkaana jokaisen mahdollisen pikselin, ei suostunut vaihtamaan US-yksiköitä metrisiksi, eikä ollut mitään muutakaan "elämää".
Vaihdoin varaosa-autosta toisen "nappiyksikön" tilalle ja heti alkoi pelittää. Ehkäpä jumittaneet napit saa herkisteltyä lämpimässä tms.
Vaihdoin varaosa-autosta toisen "nappiyksikön" tilalle ja heti alkoi pelittää. Ehkäpä jumittaneet napit saa herkisteltyä lämpimässä tms.
Raha ja romut rauhottaa.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
-Ja samalla tuli huoltonäyttö nollattua... 

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
-Nollasin oman vuoden viimeisenä päivänä, 12000 alkoi uudelleen....rane58 kirjoitti:-Ja samalla tuli huoltonäyttö nollattua...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912