Jerrykannujen käytöstä

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Jerrykannujen käytöstä

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 27.08.2010. 14:37

Onkohan kukaan havainnut jonkin jerrykannujen kaatonokan toimivaksi? Aikamoiseksi nysväykseksi meinaa puuha parhaimmillaankin mennä kokeilemillani kaatonokilla, huonoimmillaan bensa sitten meneekin ihan muualle kuin tankkiin...

Voi tietenkin vihjata hyvistä kannu-/nokka-yhdistelmistäkin, mutta mieluiten kiinnostaisi löytää kaatonokka millä saa jo olemassaolevien metallisten kannujen käytön vaivattomammaksi.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Rebel70
Viestit: 34
Liittynyt: 19.01.2009. 16:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Rebel70 » 27.08.2010. 17:11

Mulla on ihan metallinen jerrykannuun tehty nokka. Siinä pitää olla tyvessä se korvausilmareikä. Ja tankatessa kannu pitää olla suorassa.
Räpeltäjä....

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jerykannun kaatonokka.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 27.08.2010. 18:05

Biltemasta löytyypi ja toimii.

Itselläno oli aikoinaan jerrykannu jossa oli sisällään kaato nokka jonka päälle laitettiin korkki ja käytettäessä ensin korkki pois ja sitten nokka irti ja takaisin kannuun toisinpäi. Jonkun auton mukana vaihtanut omistajaa.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 27.08.2010. 20:14

Rebel70 kirjoitti:Mulla on ihan metallinen jerrykannuun tehty nokka. Siinä pitää olla tyvessä se korvausilmareikä. Ja tankatessa kannu pitää olla suorassa.
Tuollainen korvausilmaputken sisältävä Mätänetin muovinen nokka oli viimeksi käytössä. Se bensa tuli ulos ensin sieltä korvausilman reiästä... :roll: Joko tuo oli kovin huonosti suunniteltu tai sitten me emme vain osanneet. Ilmaputki irti ja putken reikä tukkoon niin toimii muuten nätisti mutta kovin, kovin hitaasti.

Tuollainen Ismon mainitsema kannun sisälle menevä nokka kuulostaa näppärältä. Pysyisipähän ainakin aina varmasti mukana. Vaan mahtaako tuollaisen kanssa mennä äheltämiseksi kun korvausilmalle ei liene mitään sisääntuloaukkoa?
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jerrukannun nokka!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 27.08.2010. 21:07

Se jerrukannun sisällä oleva nokka oli sellainen että nokka oli kuljetus asennossa kannun sisällä ja kaatoasenossa käänettiin toisin päin ja siinä oli ihan samnlainen ilma putki kuin Bilteman versiossa ja Bilteman versiossa on muovinen taipuisa haitari putki kun tuossa jerrykanussa olevassa muistaakseni rautaa se kaatoputki.

Nykyjään JEgoNEErissa kulkee mukana tuollainen Bilteman versio.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 06.09.2010. 9:39

Ismo: näyttääkö tämä tutulta?

Kuva

Swat-Team Lahdessa näyttäisi tuollaisia myyvän. Näppärää - saa hommattua samalla kun ostaa lisää lippaita kivääriin. :) (Olettaen etteivät nuo nyt myy noita loppuun ennen kuin minä saan raavittua kokoon rahat niihin lippaisiin... :roll: )
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

nokka

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 06.09.2010. 12:36

Toni S. kirjoitti:Ismo: näyttääkö tämä tutulta?

Kuva

Swat-Team Lahdessa näyttäisi tuollaisia myyvän. Näppärää - saa hommattua samalla kun ostaa lisää lippaita kivääriin. :) (Olettaen etteivät nuo nyt myy noita loppuun ennen kuin minä saan raavittua kokoon rahat niihin lippaisiin... :roll: )
Jep, Bilteman versiossa tuo keskiosa on vaan haitari muovia.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: Jerrukannun nokka!

Viesti Kirjoittaja WinChester » 06.09.2010. 23:23

ImacInnes kirjoitti:Se jerrukannun sisällä oleva nokka oli sellainen että nokka oli kuljetus asennossa kannun sisällä ja kaatoasenossa käänettiin toisin päin...
Mistäs sellasen saisi? Ei taida käydä tuo BT:n eikä S-T:n putki suoraan jerryn nokkaan väärinpäin...
Raha ja romut rauhottaa.

issu
Viestit: 21
Liittynyt: 14.07.2008. 14:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja issu » 19.12.2012. 18:12

Lainataas vanhaa topikkia kysymyksellä tietääkö kukaan mistä noita metallisia kaatonokkia saa pääkaupunki seudulla kun vanha meni lintaan ja noista muovisista ei meikä oikeen tykkää. Lisätääs vielä että tuota kuvan mallia haetaan.
T. Ismo jii

pikku-pepe
Viestit: 47
Liittynyt: 17.11.2009. 18:04
Paikkakunta: korso

Viesti Kirjoittaja pikku-pepe » 21.12.2012. 9:24

Tarjoustalosta löysin omaani, joskus honkkarissa kanssa törmännyt noihin.

Jeeper
Viestit: 42
Liittynyt: 26.11.2008. 18:01
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Jeeper » 21.12.2012. 17:23

Jos sattuu jossain eteen tälläinen, Niin ota talteen. Eli ex. Ruotsin armeijan kaatonokka.
Mulla tuollainen ollut jo varmaan 10v, Toimii hyvin haikkien kannujen kanssa.
Runko alumiinia ja nokka kumia.

Kuva

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 28.12.2012. 20:37

Mulla käytössä Motonetin muovinen haitariletku ja ei mitään ongelmia. Läpinäkyvästä letkusta näkee hyvin, milloin gasoa menee läpi ja korvausilmaletku toimii kuten sen pitääkin. Jos tankin korkki on kovin korkealla, on elämä taipuisan letkun kanssa helpompaa kuin jäykän metalliputken; varsinkin jos 20L Jerry on täynnä. :D
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 29.12.2012. 15:56

Ja mistähän löytyisi venäläiseen alumiinijerryyn kaatonokka. Nuo esitetyt ei käy!

Eniten ongelmia nokissa on mulle tullut kumien kuivumisista...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Kirjoita vastaus