WJ Grand Cherokeen korotus

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 19.09.2012. 22:31

Miten on mahtuuko vakio korkusen jeepin alle 265/70 17" Mud-terrainit alle?
2" korotus on tulossa kuitenkin kohta.. toki joutuu etupuskuria leikkoon..

Ois vaan yhet tarjouksessa vähä ajetut..BFG MT KM2
Jeep Grand Cherokee -01 QD

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 19.09.2012. 22:37

53mm korkeammat kuin tehdasrenkaat, eli voi tehdä aika tiukkaa. Hankaa ainakin täyskäännöksessä, kun 265/70R16 varten suositellaan pientä trimmausta etupuskuriin 2" korotuksella.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Jeepp
Viestit: 126
Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 20.09.2012. 16:45

Juu, ne renkaat on kuulemma tyhjänä 79cm korkeat ja uusien tuomosten renkaitten korkeus on 80-82cm.. Pitääpä mittoa vielä vai suosiolla tilata 265/65-17
Jeep Grand Cherokee -01 QD

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 14.01.2013. 11:01

Ensimmäistä viestiä foorumille, toivotaan ettei lynkata heti alkuun.

Tarkoitus olisi käyttöautoksi WJ Grand Cherokee hommata. Ensimmäisenä sellaista täytyy saada ylöspäin.

Mikäli lakipykäliä olen oikein tulkinnut, max korotus jonka otteeseen saa, on 51mm (2" alustasarja siis). Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut että OMEn alustasarja on parasta jota tuohon korotukseen löytyy. Tarviiko tälläisen korotuksen kanssa murehtia vaihteiston laskemisesta, tuplanivel-kardaanista tms?

Toinen kysymys koskee renkaita, 31" taitaa olla 2" korotuksella sopiva rengas, ei tarvitse puskuria pilkkoa tms?

Entäpä, löytääkö mistään enää iceland-puskureita autoon järkevällä hinnalla?

-Jolli

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2013. 11:27

WJ:n alustasarja pitää olla sitten jo e-hyväksytty, paitsi korotuspalojen ei tartte olla!! Ja vinssipuskurit ym pitää myös olla e-hyväksyttyjä (noin niinkuin virallisesti, käytännössä ei tartte aina olla)!! Ja korottaa saa oikeasti maastohenkilöautoa/maastopakua 3"!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 14.01.2013. 11:45

Kiitokset JAMANTille muistutuksesta. Eikö TUV-hyväksyntä yleensä tarkoita myös että tuote on E-hyväksytty?

Onnistuuko JAMANT ns. kuntotarkastus yhteen WJ, joka Helsingin suunnalla on myynnissä, jos käyn sen nappaamaan koeajoon? Olen foorumijuttujen perusteella päätynyt siihen että sinulta löytyy taitoa vähintäänkin riittävästi.
Nettiauton yksilö KBZ-840, onko historia jollekin tuttu?

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 14.01.2013. 12:17

Eipä löytynyt tuolla rek.numerolla nettiautosta hakemalla, mutta kaivoin sen käsin ;)

Eli tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5309751
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2013. 12:43

Jolli kirjoitti:
Onnistuuko JAMANT ns. kuntotarkastus yhteen WJ, joka Helsingin suunnalla on myynnissä, jos käyn sen nappaamaan koeajoon?
Riippuu päivästä, hommia on....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 14.01.2013. 15:26

cmalino kirjoitti:Eipä löytynyt tuolla rek.numerolla nettiautosta hakemalla, mutta kaivoin sen käsin ;)

Eli tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5309751
Kyllä, tästä tietoa kenelläkään?

JAMANT, juu juttujen mukaan hommia riittää vähintäänkin riittävästi sulla. Pieni ostajan opas-juttu olisi edes hyvä, miten esim testata quadra-driven toimivuus jne "erikoisemmat" vikapaikat joita näissä voi olla. Kone ja vaihteisto ymmärtääkseni kestävää perustekniikkaa. Tyyppivikana ilmastoinnin läppien akseleiden poikkimeno, korjaaminen esim ebaystä saatavilla 100eur korjaussarjoilla.

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 22.01.2013. 7:50

Jolli kirjoitti:Mikäli lakipykäliä olen oikein tulkinnut, max korotus jonka otteeseen saa, on 51mm (2" alustasarja siis). Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut että OMEn alustasarja on parasta jota tuohon korotukseen löytyy. Tarviiko tälläisen korotuksen kanssa murehtia vaihteiston laskemisesta, tuplanivel-kardaanista tms?
Tässä nettiä selaillessani max korotus on 4", 77mm M1G luokan ajoneuvoissa (joka WJ ymmärtääkseni on) ja kun upcountry versiota on saanut vakioon rastittua, tämän korotus tuuman verran.

Iron Rock Offroadille pistetty viestiä, heidän long arm kiteistä EI löydy TÜV hyväksyntää (=leimaaminen mahdotonta), seuraava kysely lähti Rough Countryn suunnalle. Näitä on Suomessakin myynnissä joten uskoisin näistä hyväksynnän löytyvän.

Mistä näitä tuplaniveliä saa kardaaneihin, jota todennäköisesti tarvitsee.
Ohjausiskunvaimennin kuuluu pakettiin, mitä muuta tarvitsee?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.01.2013. 9:34

Jolli kirjoitti:
kysely lähti Rough Countryn suunnalle. Näitä on Suomessakin myynnissä joten uskoisin näistä hyväksynnän löytyvän.
Joo Jarnohan noita edustaa...
Jolli kirjoitti:
Mistä näitä tuplaniveliä saa kardaaneihin, jota todennäköisesti tarvitsee.
Ohjausiskunvaimennin kuuluu pakettiin, mitä muuta tarvitsee?
Siis tarvitset koko kardaanin, missä on tuplaristikko takapäässä ja ristikko etupäässä + molemmat yoket (eli jakolaatikkoon ja etuperään) ja multahan noita kaikia saa, jotain on jopa hyllyssä (ihme, jos ei olis)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kolehte
Viestit: 22
Liittynyt: 15.03.2012. 20:52
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja kolehte » 22.01.2013. 11:39

Jolli kirjoitti:
cmalino kirjoitti:Eipä löytynyt tuolla rek.numerolla nettiautosta hakemalla, mutta kaivoin sen käsin ;)

Eli tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5309751
Kyllä, tästä tietoa kenelläkään?

JAMANT, juu juttujen mukaan hommia riittää vähintäänkin riittävästi sulla. Pieni ostajan opas-juttu olisi edes hyvä, miten esim testata quadra-driven toimivuus jne "erikoisemmat" vikapaikat joita näissä voi olla. Kone ja vaihteisto ymmärtääkseni kestävää perustekniikkaa. Tyyppivikana ilmastoinnin läppien akseleiden poikkimeno, korjaaminen esim ebaystä saatavilla 100eur korjaussarjoilla.
Juu, itsekkin olin uskossa,että kone ja laatikko on kestävää perustekniikkaa...EI OLE! 4.7 Powertech ei ole sieltä parhaimmasta päästä.

Omaan -00 koneeseen oli edellinen omistaja teettänyt ykkosryhmän kanteen juuri rempan ennen kun auto tuli meille. 7pytyn imuvena oli tiensä päässä, samoin nokkaketjun ohjuri oli lopussa. Liekö näistä syistä johtuen öljynkierto häiriintynyt ja lopputuloksena puolenvuoden ajon jälkeen kasin kiertokangen laakerit totaalisen loppu->nopea laakeriremppa ja sitten veivi poikki ja alakerran täystuho. Nyt -07 Dodge Dakotasta swapattu kone keulalla.

Koneessa yleisimpia: Venttilin seetivikoja on ollut paljon, "rockerarmsit" lentelee paikoiltaa, nokkaketkun ohjurit kuluu->ketjuongelmia ja kaikista pahin on nämä surullisen kuuluisat kankien laakerit...

MUTTA kyseisiä koneita ja osia saa Ameriikoista bulkkitavarana, kun kyseistä konetta on käytössä mm. Dodgen Pickupeissa yms Truckeissa/SUV:ssa

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_PowerTech_engine

Moottorihan on periaatteessa täysin sama 99-07, mutta huomaa, että koneeseen löytyy kaksi eri moottorinohjausta: ensimmäiset käyttää "16 hampaista" eli JTCH ja uudemmat "32-hampaista" eli NGC. Uudemman koneen kun iskee -00 malliin,niin joutuu käyttään kampuran irti...

Laitteestahan saat vikakoodit helposti esille,niin moottorin/laatikon kuin ilmastoinninkin osalta.

Osaa löytyy nopeasti kotimaasta mm. Jamantilta,UsPartsilta ja Southwesttradelta... Kaikkia näitä voi kehua hyvästä palvelusta

Jenkkifoorimeita kun lueskelet ja haet koneen ongelmia,niin "tyyppiviat" löytyy nopeasti :wink:
vaimon kauppakassina ja hevoskopin veturina Grand Cherokee -00 4.7 LTD (-07 motilla), itse ajan kevytkuormurilla...

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 22.01.2013. 13:55

Jolli kirjoitti:
Jolli kirjoitti:Mikäli lakipykäliä olen oikein tulkinnut, max korotus jonka otteeseen saa, on 51mm (2" alustasarja siis). Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut että OMEn alustasarja on parasta jota tuohon korotukseen löytyy. Tarviiko tälläisen korotuksen kanssa murehtia vaihteiston laskemisesta, tuplanivel-kardaanista tms?
Tässä nettiä selaillessani max korotus on 4", 77mm M1G luokan ajoneuvoissa (joka WJ ymmärtääkseni on) ja kun upcountry versiota on saanut vakioon rastittua, tämän korotus tuuman verran.

Iron Rock Offroadille pistetty viestiä, heidän long arm kiteistä EI löydy TÜV hyväksyntää (=leimaaminen mahdotonta), seuraava kysely lähti Rough Countryn suunnalle. Näitä on Suomessakin myynnissä joten uskoisin näistä hyväksynnän löytyvän.

Mistä näitä tuplaniveliä saa kardaaneihin, jota todennäköisesti tarvitsee.
Ohjausiskunvaimennin kuuluu pakettiin, mitä muuta tarvitsee?
Noniis, RC vaikuttaa oikeanlaiselta setiltä, hyvää tietoa Jarnolta!

Asennusohjeet saatu setillä ja niiden kanssa kyselemään asemalta sitten että onko tässä jotaan kiellettyä. Hintahan tälläisellä setillä on jonkinmoinen..

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 22.01.2013. 15:29

kolehte kirjoitti:
Jolli kirjoitti:
cmalino kirjoitti:Eipä löytynyt tuolla rek.numerolla nettiautosta hakemalla, mutta kaivoin sen käsin ;)

Eli tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5309751
Kyllä, tästä tietoa kenelläkään?

JAMANT, juu juttujen mukaan hommia riittää vähintäänkin riittävästi sulla. Pieni ostajan opas-juttu olisi edes hyvä, miten esim testata quadra-driven toimivuus jne "erikoisemmat" vikapaikat joita näissä voi olla. Kone ja vaihteisto ymmärtääkseni kestävää perustekniikkaa. Tyyppivikana ilmastoinnin läppien akseleiden poikkimeno, korjaaminen esim ebaystä saatavilla 100eur korjaussarjoilla.
Juu, itsekkin olin uskossa,että kone ja laatikko on kestävää perustekniikkaa...EI OLE! 4.7 Powertech ei ole sieltä parhaimmasta päästä.

Omaan -00 koneeseen oli edellinen omistaja teettänyt ykkosryhmän kanteen juuri rempan ennen kun auto tuli meille. 7pytyn imuvena oli tiensä päässä, samoin nokkaketjun ohjuri oli lopussa. Liekö näistä syistä johtuen öljynkierto häiriintynyt ja lopputuloksena puolenvuoden ajon jälkeen kasin kiertokangen laakerit totaalisen loppu->nopea laakeriremppa ja sitten veivi poikki ja alakerran täystuho. Nyt -07 Dodge Dakotasta swapattu kone keulalla.

Koneessa yleisimpia: Venttilin seetivikoja on ollut paljon, "rockerarmsit" lentelee paikoiltaa, nokkaketkun ohjurit kuluu->ketjuongelmia ja kaikista pahin on nämä surullisen kuuluisat kankien laakerit...

MUTTA kyseisiä koneita ja osia saa Ameriikoista bulkkitavarana, kun kyseistä konetta on käytössä mm. Dodgen Pickupeissa yms Truckeissa/SUV:ssa

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_PowerTech_engine

Moottorihan on periaatteessa täysin sama 99-07, mutta huomaa, että koneeseen löytyy kaksi eri moottorinohjausta: ensimmäiset käyttää "16 hampaista" eli JTCH ja uudemmat "32-hampaista" eli NGC. Uudemman koneen kun iskee -00 malliin,niin joutuu käyttään kampuran irti...

Laitteestahan saat vikakoodit helposti esille,niin moottorin/laatikon kuin ilmastoinninkin osalta.

Osaa löytyy nopeasti kotimaasta mm. Jamantilta,UsPartsilta ja Southwesttradelta... Kaikkia näitä voi kehua hyvästä palvelusta

Jenkkifoorimeita kun lueskelet ja haet koneen ongelmia,niin "tyyppiviat" löytyy nopeasti :wink:
Mites nämä vikakoodit saa ulos? Miten paljon oli ajettu tuo kone kun losahti? Itsellä etsinnässä tuollaista max 165tkm ajettua. Enemmän huolestuttaa näissä tua QDn testaaminen..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.01.2013. 15:58

Moottorinohjauksen vikakoodit saa ulos avaimella, kolme kertaa ON-OFF-ON-OFF-ON ja virrat päällä katsot matkamittaria, vikakoodit tulee jos on, muuten tulee DONE-teksti!!

Lämmityslaitteen vikakoodit saa ulos lämmityslaitteesta, mulla on sähköpostiin laitettuna ohje, laitan sen pyynnöstä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus