Millainen operaatio on asentaa 5.2 kasikoneeseen lohkolämmitin? Kaveri soitteli viikonloppuna ja sanoi että kun hänen työkaveri oli käyny eräässä paikallisessa korjaamossa, niin oli sanottu että he ei sitä ala jenkkeihin laittamaan, joutuu purkamaan niin paljon pois osia tieltä, pakosarjaa yms. Tulee kalliiks jne. Oli sit meinannu laittaa alavesiletkuun lämmittimen.
Sanoin että voin mä sen lokilämppärin laittaa jos ei ole mikään mahottoman iso homma ni vois illalla tehdä töissä kun sais auton montulle.
Auto on ilmeisesti vuosituhannen vaihteen mallia, sen tarkemmin en tiedä.
5.2 litraisen lohkolämmitin
5.2 litraisen lohkolämmitin
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Asensin omaani Defan lokilämmittimen tuossa kuukausi sitten.
Oli suht helppo asentaa. Ei tarvinnut purkaa mitään tieltä.
Asennus tapahtuu alakautta, edestä katsottuna vasemmalle puolelle. toinen reikä edestäpäin.
Reiässä oleva tulppa lähtee nätisti irti, kun vasaralla ja meisselillä koputtelee varovasti tulpan reunasta sitä sisäänpäin. Tulppa kääntyy reiässä poikittain, sitten vaan kiskaistaan pihdeillä tulppa pois.
Lämmitin asetetaan reikään ja koputellaan paikoilleen.
Sisälämmittimen johtoa en ole saanut asennettua vielä, on pikkaisen ahdasta rintapellissä.
Onko kellään sisähaaraa Grand Cherokeessa? Mistä kaapeli on saatu sopimaan sisälle?
Oli suht helppo asentaa. Ei tarvinnut purkaa mitään tieltä.
Asennus tapahtuu alakautta, edestä katsottuna vasemmalle puolelle. toinen reikä edestäpäin.
Reiässä oleva tulppa lähtee nätisti irti, kun vasaralla ja meisselillä koputtelee varovasti tulpan reunasta sitä sisäänpäin. Tulppa kääntyy reiässä poikittain, sitten vaan kiskaistaan pihdeillä tulppa pois.
Lämmitin asetetaan reikään ja koputellaan paikoilleen.
Sisälämmittimen johtoa en ole saanut asennettua vielä, on pikkaisen ahdasta rintapellissä.
Onko kellään sisähaaraa Grand Cherokeessa? Mistä kaapeli on saatu sopimaan sisälle?
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 A4 Limited -95
Grandi kirjoitti:Asensin omaani Defan lokilämmittimen tuossa kuukausi sitten.
Oli suht helppo asentaa. Ei tarvinnut purkaa mitään tieltä.
Asennus tapahtuu alakautta, edestä katsottuna vasemmalle puolelle. toinen reikä edestäpäin.
Reiässä oleva tulppa lähtee nätisti irti, kun vasaralla ja meisselillä koputtelee varovasti tulpan reunasta sitä sisäänpäin. Tulppa kääntyy reiässä poikittain, sitten vaan kiskaistaan pihdeillä tulppa pois.
Lämmitin asetetaan reikään ja koputellaan paikoilleen.
Sisälämmittimen johtoa en ole saanut asennettua vielä, on pikkaisen ahdasta rintapellissä.
Onko kellään sisähaaraa Grand Cherokeessa? Mistä kaapeli on saatu sopimaan sisälle?
mulla on tuu kattoon keminmaalle
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 23.04.2008. 22:25
- Paikkakunta: nastola
Eipä mee rintapellistä sisään vaan tulee piuha suoraan apukuskin jalkatilaan .Jos katsotaan auton alta niin vaihelootan öljypohjan takaa n,10cm niin ettei johdon reikä osu lämpösuojan kohdalle vaan sen yläpuolelle.En osaa selittää tämän tarkemmin 

Chevrolet silverado k1500 6,2d .33x12,5x15+2" korotus
Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)
Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)
Sisähaaralle näytti aluksi olevan vain yksi tie. Pohjasta läpi hantin jalkatilaan. Tähän oltiin jo ryhtymässä, mutta sitten samalla kun asenneltiin vinssin ohjausjohtoja, löydettiin parempi reitti.
Mulla siis on lohkoelementille ja sisähaaralle menevä Y-liitin konetilassa apukuskin puolella, akun ja rintapellin välimaastossa. Sieltä lähdettiin viemään sisähaaran panssarikaapelia rintapellin yläreunaa pitkin kuskin puolelle, ja sukellettiin kuskinpuolen venttiilikopan takaa, läpivientikumista kuskin jalkatilaan, sinne kaasupolkimesta ylös ja auton keskilinjalle päin. Oltiin sisäpuolella. Sieltä sitten ihan oman maun mukaan joko keskikonsolin läpi ujuttaen tai se panssarikaapelilla kiertäen sinne apukuskin jalkatilaan. Ei tartte puhkoa pohjaa.
Mulla siis on lohkoelementille ja sisähaaralle menevä Y-liitin konetilassa apukuskin puolella, akun ja rintapellin välimaastossa. Sieltä lähdettiin viemään sisähaaran panssarikaapelia rintapellin yläreunaa pitkin kuskin puolelle, ja sukellettiin kuskinpuolen venttiilikopan takaa, läpivientikumista kuskin jalkatilaan, sinne kaasupolkimesta ylös ja auton keskilinjalle päin. Oltiin sisäpuolella. Sieltä sitten ihan oman maun mukaan joko keskikonsolin läpi ujuttaen tai se panssarikaapelilla kiertäen sinne apukuskin jalkatilaan. Ei tartte puhkoa pohjaa.
BMW