ZJ 93-98 bio/maakaasu?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

ZJ 93-98 bio/maakaasu?

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 23.01.2013. 19:59

Onks ketään asentanut tai miettiny asentamista?? Onko hintansa väärti?
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 23.01.2013. 22:08

Ainakin tuolla keskustelua aiheesta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96708
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

timppas
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2011. 21:10
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja timppas » 24.01.2013. 18:46

Ainoo niin sanottu haitta on kaasupullon tilavuus itellä vie noin 10kg/100km vaihdelaatikossa sanomista meni aikaisemmi 8kg /100km kun pullon mahtuu 14kg toiminta säde kaasulla käytännössä noin 135 km, k.pullot painavia ja kallita esim omani 90l/14kg kaasua painaa täytenä 84kg ja vie tilaa takakontista. Kun kaasu loppu pääse bensalla poltoaineen voi vaihaa vauhdissa kun moottori on lämmin.
kustannus sadalla tällähetkellä 14 euroo/100km zj 4,0 -92

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

hinta ja asennuskyssäriä

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 24.01.2013. 18:59

Onko asennus kuitenkin tuo 3000€ pintaan kasikoneella (listahinta yhden yhtion sivuilta), vaiko saako noita osia hommattua jostain huokeammalla?
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

timppas
Viestit: 23
Liittynyt: 19.04.2011. 21:10
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja timppas » 24.01.2013. 19:35

Itse asensin kovatavaran itse k. pullon ja sen kiinnikket ja kaasu linja, paineenalentimen ohjaus box ym hilut. Asennusliike ohjelmoi ohjaus boxin ja kytki sähkö / kaasuputket imusarjaan antoi paperit katsastusta varten rahaa meni noin 2 tonnia 6 pyttyseen. homman hoiti Porvoolainen
pienyrittäjä.

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 25.01.2013. 15:41

timppas kirjoitti:Itse asensin kovatavaran itse k. pullon ja sen kiinnikket ja kaasu linja, paineenalentimen ohjaus box ym hilut. Asennusliike ohjelmoi ohjaus boxin ja kytki sähkö / kaasuputket imusarjaan antoi paperit katsastusta varten rahaa meni noin 2 tonnia 6 pyttyseen. homman hoiti Porvoolainen
pienyrittäjä.
Kiitos, eli omasta vaivasta tippuu sellainen n.tonni hinnasta.

Kannattaako asentaa vanhaan autoon vaiko pitäskö olla uudempi peli? Pohdin vain yleisellä tasolla. Työmatkoiksi toimis tuo kaasu vallan mainiosti.
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

Avatar
petkele
Viestit: 48
Liittynyt: 23.05.2013. 15:06
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja petkele » 16.09.2014. 20:20

Kuva

Kukaan foorumilainen?

Olisi mukava kuulla kokemuksia mm. kulutuksesta ja huoltojen tarpeesta.
-03 KJ 2.8CRD A

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jeep Grand maakasulaitteilla.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 16.09.2014. 22:37

Noin puoli- vuosi sitten oli nettiautossa myynissä Grandi maakaasulaitteilla hintaan 2500,- ei ollu vapaata rahaa, muuten oliisin ostanut ko. laitteen.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

toumash
Viestit: 18
Liittynyt: 24.10.2012. 15:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toumash » 20.10.2014. 12:28

petkele kirjoitti:Kuva

Kukaan foorumilainen?

Olisi mukava kuulla kokemuksia mm. kulutuksesta ja huoltojen tarpeesta.
Minä tuossa, nyt 150 tankkausta tehtynä ja kaksi vuotta mennyt. Kaikista kilometrit ja kulutetut kaasukilot muistissa. Voisin päivittää tuon Google spreadsheetin niin näkee miten kulutus on kehittynyt (8.8kg/100km muistaakseni oli keskiarvo, 50 tankkausta).

Auto menossa juuri nyt ekaan kaasulaitteiston huoltoon (n. 90 euroa maksaa se), 20 000km tuli täyteen kesällä. En siis aja hirmuisia kilometrimääriä tuolla joten menee ihan harrastustoimintaan tämä maakaasujuttu. Pääasia on että on kasin murinat ja amerikan mukavuudet yhdistettynä nelivetoon joka ei jää talvella parkkiruutuun jumiin kuten euro-autot joita on ollut yhtä sun toista. :)

Ei oo ollu mitään vikoja tai ongelmia kaasun suhteen, asiat jotka olen tehnyt/teettättänyt: Äänenvaimennin vaihdettu, etujarrulevyt vaihdettu, jakolaatikon akselin tiiviste/akseli/stefa vaihdettu. Ei vuoda öljyä, ei kuluta öljyä ja käy normaalisti.

Avatar
petkele
Viestit: 48
Liittynyt: 23.05.2013. 15:06
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja petkele » 24.10.2014. 23:54

Hyvältä kuulostaa! Tuleeko millaisessa suhteessa kaupunki- ja maantieajoa ja mikä on pienin kulutus mitä olet saanut kaasulla?

Muutoin vaan vahvistaa, että kunhan tänne tulee tankkauspiste niin seuraava Jeeppi voisi polttaa kaasua.
-03 KJ 2.8CRD A

Kirjoita vastaus