Mökkiautoilija esittäytyy

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Mökkiautoilija esittäytyy

Viesti Kirjoittaja jaskau » 22.01.2013. 15:15

Moro vaan kaikille. Pitää tässä virallisesti oikein esittäytyä kun varmaan kysymyksiä kohtapuoliin alkaa satelemaan siihen malliin että heikompihermoisia hirvittää :D

Viikonloppuna pihaan muutti siis -91 Limited XJ 4 litran koneella. Tekosyynä oli hankkia kyseinen peli mökkiautoksi jotta pääsemme perille asti talvellakin kun mokoma mökki on hiukan pahassa paikassa, auraamattoman tien päässä. Tosiasiassa piti saada miehekäs jenkki nissanin tilalle...

Aiemmin harrasteautona on ollut rattisitikka ja sitä hiukan juotui korjailemaan mutta automiehiä en varsinaisesti ole koskaan ollut. Kova polte on kyllä opetella, niin että pärjää tuon Mörön kanssa. Mukava peli tuo on kyllä ajaa, kunhan malttaa sen kaasupolkimen kanssa.

Lieneekös Salon seudulla muita Jeeppistejä? Mielellään sellaisia joita voi sitten piinata puhelinsoitoilla kun menee oma sormi suuhun :roll:

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mökkiautoilija esittäytyy

Viesti Kirjoittaja cmalino » 25.01.2013. 10:29

jaskau kirjoitti:Moro vaan kaikille. Pitää tässä virallisesti oikein esittäytyä kun varmaan kysymyksiä kohtapuoliin alkaa satelemaan siihen malliin että heikompihermoisia hirvittää :D
Moro moro ja tervetuloa!

Onnittelut Jeepin hankinnasta! Kyllä täältä foorumilta aika hyvin saa vastauksia ja ohjeita erinäisiin ongelmiin ja jos ei raati vastaa nanosekunnissa, niin Jamantille soittaminen on aina toimiva vaihtoehto ;) Tietty jos täältä foorumilta kyselee, niin tieto jää sitten muidenkin hyödynnettäväksi helpommin. Montaa asiaa on täällä jo ehditty puimaankin, eli haulla kannattaa kokeilla yleensä ensimmäisenä.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Re: Mökkiautoilija esittäytyy

Viesti Kirjoittaja jaskau » 25.01.2013. 14:49

cmalino kirjoitti:Kyllä täältä foorumilta aika hyvin saa vastauksia ja ohjeita erinäisiin ongelmiin ja jos ei raati vastaa nanosekunnissa, niin Jamantille soittaminen on aina toimiva vaihtoehto ;) Tietty jos täältä foorumilta kyselee, niin tieto jää sitten muidenkin hyödynnettäväksi helpommin.
Ei tässä nyt olla jäniksen selässä. Pitkää mieltä arvatenkin vaaditaan ;) Harrastuksen kannalta tämä otetaan.

Ajovalojen releistys lienee ensimmäinen tehtävä ja siihen jos löytyy joltakin kytkentä-piirrustusta niin otetaan kiitollisna vastaan :)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.01.2013. 15:22

Eiköhän me jo puhelimessa olla puheltukin...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 25.01.2013. 16:53

Tein releytyksen viime syksynä ja se kaaviokin pitäisi olla tallessa. Pitääpä muistella mihin sen laitoin. Googlettamallakin löytyy jonkinlaisia kaavioita. Sanoisin että kannattaa releyttää nuo valot, ainakin omassa ZJ kulkimessa valot parani huomattavasti. Tosin suosittelen hankkimaan myös lisävalot niin huomaa ne hirvetkin helpommin.

Ja kukapa ei olisi Jamantille joskus soitellut jos kerran Jeepin omistaa.. :D
ZJ 4.0 -96

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.01.2013. 17:31

Sikli kirjoitti:
Ja kukapa ei olisi Jamantille joskus soitellut jos kerran Jeepin omistaa.. :D
Ei oo vielä kaikki Jeepin omistajat soittaneet :D :D , tänäänkin ainakin kaksi sellaista, joiden kanssa en oo ennen puhunut soitti, no nyt on puhuttu niidenkin kanssa... Mutta kyllä noita soittamattomia vielä riittää....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

jaskau
Viestit: 69
Liittynyt: 16.01.2013. 14:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja jaskau » 25.01.2013. 20:01

JAMANT kirjoitti:Eiköhän me jo puhelimessa olla puheltukin...
Ei, kyllä mä olen vielä soittamattomien listalla. Asia kyllä korjataan varmaan melko pian.

Kyllä siihen on aikomus lisää valoakin rakentaa, kunnon työvalot ainakin jotta näkee sitten lapioida hangesta irti :D

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.01.2013. 22:06

jaskau kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Eiköhän me jo puhelimessa olla puheltukin...
Ei, kyllä mä olen vielä soittamattomien listalla. Asia kyllä korjataan varmaan melko pian.

Kyllä siihen on aikomus lisää valoakin rakentaa, kunnon työvalot ainakin jotta näkee sitten lapioida hangesta irti :D
Aha, sitten sekoitin sut johonkin toiseen samoja ongelmia kysyvään.... Nimittäin, näistä ajovalo-ongelmista on taas tällä viikolla ollut puhetta useamman kanssa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus