JEEPin huonot sähköt tai/vai huono AUTOKESKUS-HUOLTO?!

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
LazyRider
Viestit: 12
Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
Paikkakunta: Pirkkala

JEEPin huonot sähköt tai/vai huono AUTOKESKUS-HUOLTO?!

Viesti Kirjoittaja LazyRider » 03.02.2013. 20:14

1)Onko muilla ongelmia Cruisen päälle saamisessa? Takuu-huoltoon, kun auto ei joutanut, oli viime vuonna(2012) monta kuukautta Compass sellanen, että vain äänitorvea töräyttämällä cruise saattoi mennä toisinaan päälle. 2) Uudesta asti (marraskuu 2011) oikean takaoven lasi ei ole pelittänyt paikallisesta kytkimestä, kuskin oven kytkimestä toimii.
No, auto oli joulukuussa 2012 viikon Treen Autokeskuksen huollossa, (olin viikon työmatkalla ja kuvittelin, että viikossa viat 1 ja 2 hoituvat), mutta viime viikolla cruise ei mennyt taaskaan päälle. Huollossa sanoivat, jotta oli huono liitos jossain cruisen päälle kytkennässä. Lasinnostoa koskien, tilasivat uuden kytkimen oveen; ei ehtinyt tulla huoltoviikolla. 31.12.2012 kytkin tuli ja kävin vaihdattamassa->ei toiminut. Kertoivat, jotta myöhemmin varattava korjausaikaa 1-2päivää tutkintaan. Nyt ei muutamaan kuukauteen auto ehdi työajojen takia. Toivottavasti ehtii poistamaan ongelmat, ennen takuun loppumista 11/2013 :evil:
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA

LazyRider
Viestit: 12
Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja LazyRider » 05.02.2013. 23:46

Vastaan itte ittelleni, että pääsen edes listan kärkeen,kun ketään ei tunnu kiinnostavan Jeep-ongelmat :oops:
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 06.02.2013. 8:10

Tietenkin ongelmat kiinnostaa ja etenkin niiden ratkaisut. Eiköhän täällä apua aina jaeta jos vaan tietoa löytyy. Taitaa vaan olla niin, että muilla (tai ainakaan foorumeita lukevilla) ei ole vastaavia ongelmia ollut.

Jos ja kun noi sun Compassin ongelmat joskus ratkeaa, niin kerrothan toki sitten muillekkin mistä vika löytyi. Löytyy ainakin sitten seuraavalle saman asian kanssa painivalle mahdollinen ratkaisu.

Onhan toi oikeasti aivan sietämätöntä, ettei uutta autoa meinata saada kuntoon takuuaikana :?

Tsemppiä vaan "taisteluun"!
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.02.2013. 8:22

LazyRider kirjoitti:Vastaan itte ittelleni, että pääsen edes listan kärkeen,kun ketään ei tunnu kiinnostavan Jeep-ongelmat :oops:
Jos ei merkkiorganisaatio pysty auttamaan, niin miten tommoseen me muutkaan voitais osata auttaa, kun ei ole kovin yleinen vika!! Viimeksi kun oli toissaviikolla ongelmia yhdellä asiakkaalla cruisen kanssa, loppupeleissä vika oli mekaaninen, vaijeri ei ollut kiinni läppäakselin vivussa!! Mutta noin uudessa kuin sinulla on, ei ole enää mekaanista yhteyttä joten vika on sähköpuolella, joko katkaisijaryhmässä (käyttökatkaisija), johtosarjassa on johto poikki ja välillä tekee kontaktia, tai itse tieokoneessa joka cruisea ohjaa (onko oma moduli vai moottorinohjaustietsikka, -91 lähtien on tämä toiminto ollut PCM:ssä, kun vanhemmissa oli oma modulinsa, mutta miten tuossa, ei tietoa, kun ei ole tarvinnut selvittää)!! Eli ei pidä hermostua, jos ei vastauksia tule, kun vaikea on tyhjästä sitä tietoa ottaa, kun harvalla on kokemusta tai tietoa asiasta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 06.02.2013. 10:32

Näissä autoksi kutsutuissa vehkeissä on välillä mystisiä ongelmia. Enkä minäkään oikein keksi muuta selitystä kuin että nyt on jossakin joku johdon liitos löystynyt tai joku johto/rungon osa/ muu kapine on päässyt ottamaan kontaktia johtihin ja aiheuttaa tuota ongelmaa. Mitä tulee Jeepin sähköihin niin eipä niissä ole juuri hurraamista. Käsittämättömän ohutta johtoa ja oma kun on jo vuodelta -96, kovettunutta piuhaa on riittävästi. Joskus muutaman tunnin sähkövian etsimisen jälkeen on heikkona hetkenä käynyt mielessä retki paikalliseen autosähköliikkeeseen, ostan repullisen johtoa ja liittimiä ja rakennan kaikki sähköt uudestaan, eihän siinä menisikään kuin muutama kuukausi.. Kyllä sekin kohtaus menee ohi ja järki voittaa.

En usko että tämä juurikaan lohduttaa tuohon sähköongelmaan mutta aikanaan omistin 93 vuoden Corollan ja siinä asui s*****a. Kaupungilla oikealle käännyttäessä ovet menivät lukkoon ja vasemmalle käännyttäessä lukot aukesi. Ja tämä siis joka risteyksessä. Olihan siinä oma pikantti hauskuuslisä kyydissä olevilla. Hauskuus loppui vaan siinä että kun ovet lukitsi vaikka kauppareissulla niin takaisin tullessa ne olivatkin auki. Toisaalta, jos ovet jätti auki niin hetken päästä ne olivatkin jo lukossa..

Että ei muuta kuin sitkeyttä ja tsemppiä ongelman (ja autokorjaamon) kanssa..
ZJ 4.0 -96

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 06.02.2013. 13:04

Tutulla on CRD patriot 2.0 koneella. Sillä on ongelma että jos ei paina cruisea aktiiviseksi ennen kuin auto lähtee liikkeelle niin sitä on turha yrittää ennen kuin on pysähtynyt ja samuttanut virrat ja käynnistänyt auton uudelleen.

Tätäkin vikaa tässä selvitellään kun ehditään..

Omassa CRD KJ:ssa oli ongelma että ei cruisea saanut aktiiviseksi oli vikaa ratissa olevassa kytkimessä. Otin sitten urakaksi kerran ja aloin rumppaamaan sitä nappia tovin aikaa. Vika on nyt loistanut poissaolollaan.
Mikä siellä kytkimessä sitten vikana oli niin en tiedä. Mahdollisesti jotain "kosketinpinnoissa". Sen vain tiedän että kyseinen sarja oli lojunut autokeskuksella tovin kunnes sen ostin asentaessani sen autooni jälkeenpäin (mittarissa tuolloin 200tkm). Tämä vika tuli siis tuohon kun autolla oli ajettu joku 20-30tkm cruisen asennuksen jälkeen. Nyt mittarissa jotain 280tkm

Ketjun hätäilijälle. Kyllä näitä vikoja ihmetellään yms. Se vaan että kenellä on vastaus onkin tiukemmassa. Hyvä vaan minun mielestäni että tänne ei kirjoitella asiatekstin väliin turhia tarinoita että etsijä löytää sitten tiedon ilman että ketjut on 20 sivuisia.
kozel@ircnet

LazyRider
Viestit: 12
Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja LazyRider » 06.02.2013. 22:04

Kiitos tässä vaiheessa useasta reagoinnista :)
Ja tietysti sitten kerron tässä ketjussa, kun cruisen ja lasinnoston ongelmat selviävät :!: Aikaa saattaa kulua, ennenkuin jeeppi joutaa
auotokeskus-huoltoon. Muuten olen ollut hyvin tyytyväinen Compassiin, mittarissa n.23000km :wink:
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 07.02.2013. 8:16

Omassa Patriotissani taas ollut uudesta asti sellainen vika että mikäli cruisen kytkee joko päälle tai aktiiviseksi kun moottorin kierrokset liian korkealla, huudattaa cruise ensin konetta joitain sekunteja ennen kuin alkaa toimimaan normaalisti. Arvaapa vaan osasiko Autokeskus tuohonkaan sanoa mitään järkevää? Onneksi omassa autossani tuo vika on sen verran pieni että sen kanssa on oppinut elämään.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rane » 14.02.2013. 0:18

LazyRider kirjoitti:Vastaan itte ittelleni, että pääsen edes listan kärkeen,kun ketään ei tunnu kiinnostavan Jeep-ongelmat :oops:
Kiinnostus ja kokemus ovat eri asioita.

Trafin mukaan vuonna 2011 Suomessa myytiin Ahvenanmaata lukuunottamatta 3 (kolme) kappaletta ko. autoja.
Ilmeisesti muut kaksi omistajaa/haltijaa eivät paini ko. ongelman kanssa tai he eivät vielä ole foorumin jäseniä.

2000-luvulla muiden automallien osat, kytkennät ja käyttö poikkeavat usein toisistaan sen verran, ettei muista ratkaisuista ole minkäänlaista apua.
Muutenkin takuunalaiselle tavaralle on yleensä yksi osoite ja kuluttajansuojalain mukaan takuuaika ei päätä myyjän virhevastuuta.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038 5 luku 15 a § 3 momentti.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

LazyRider
Viestit: 12
Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja LazyRider » 20.02.2013. 22:50

Niin, tällä hetkellä CRUISE on sellanen, että kerran tai pari nyrkillä
täräyttämällä ratin kehään useimmiten saa senjälkeen päälle.
MUTTA ei tässä kaikki: noin 2 viikkoa takasumuvalot toimineet näin:
päälle laitettaessa takasumun merkkivalo vilkkuu muutaman kerran ja
sammuu sitten, ja tarkistin että samoin käyttäytyvät takasumut auton perässä.
Mulla oli 30vuotta peräjälkeen 5kpl Saabbeja(SIINÄ ON TAI OLI AUTO ISOLLA AALLA!). Mitättömän vähän ongelmia. Ja jos SAAB-kerhon sivuilla
pienestäkin ongelmasta kertoi ->vastauksia tulvimalla! Tietysti saabbeja on paljon enemmän Suomessa kuin jeeppejä. Odotinkin hartaasti Saabilta
citymaasturia, mutta 94X ehti vain hetkeksi USA:n markkinoille :(
No, toivottavasti voimakkaasti vääntävä ja kohtuullisesti kiihtyvä sekä vähän kuluttava Mersun 2,2CRD pelittää pitkään :wink:
Se kompensoi jo paljon sähkö-onkelmia..
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 26.04.2013. 7:53

Hyvin usein näillä Jeeppi sivuillä, tavalla tai toisella on jotakin Autokeskuksen toimimattomuudesta.
Ei ole henkilökohtaista kokemusta, Autokeskuksesta mutta..
Sattuman oikusta meidän Jeeppi aloitti merkkiliikehuoltonsa Lahden Mega-autossa.
Lahden Mega-autosta minulla ei ole mitään negatiivista mielipidettä vaikka kuinka yrittäisi. Päinvastoin: En tiedä onnistuuko muualla jos asiakas haluaa :?:
Aina kun pässi on ollut huollossa : Olen ollut siellä korjaamon puolella juomassa kahvia ja katsomassa mitä se mekaanikko touhuaa. En todellakaan kyttäämässä, vaan ihan rehellisestä mielenkiinnosta = helppoa olla innostunut kun 4 vuotta sitten ei ollut minkäänlaista ymmärrystä minkäänlaisen auton tekniikkapuolesta. Siellä olen mekaanikolta kysellyt mitä sattuu, ihan varmasti ammattimiehen mielestä täys ääliö kysymyksiä.

Siis mahdollisesti olen ollut todella ärsyttävä asiakas :!: sitä ihan varmasti, jollei henkilökunnalla olisi todella oikeaa asennetta lähtökohtana asiakaspalvelussa.

Jos on siedettävän matkan päässä, niin kannattaa kokeilla tätä firmaa, piruako niihin samoihin paikkoihin kannattaa mennä, joista niin usein saa lukea huonosta palvelusta :shock:
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 14.07.2013. 13:13

PÄSSI kirjoitti: ...
Sattuman oikusta meidän Jeeppi aloitti merkkiliikehuoltonsa Lahden Mega-autossa.
...
:shock:
Tuonne meidän CSI:kin hinurin kyydissä pääsi, kun keväällä helatorstaiksi Leppojalle pyrittiin. Auto kipattiin illalla Mega-Auton pihaan ja heti aamusta soittivat ja kyselivät syytä. No turbon letkuhan se oli halki. Välittömästi aloittivat korjausliimauksen ja teippauksen. Kun tultiin lauantai-iltana Eestistä takasin, auto oli pihasta noudettavissa. Myöhemmin sitten vaihdoin uudet Samcon letkut, kun on noita originaaleja haljennut muillakin!

Olin myös tyytyväinen Lahden Mega-Auton palveluhalukkuuteen ja aktiivisuuteen!
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

BeePee
Viestit: 3
Liittynyt: 02.06.2013. 21:43
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja BeePee » 31.07.2013. 21:31

Selvähän se on, jos on takuunalainen kikkare niin olettaa -ja haluaa-(oikeutetusti) ,että merkkikorjaamo korjaa autoon mahdolliset tulevat viat heti pois. Mutta, se ei nyt vaan nykytekniikan kanssa ole enää mahdollista. Aika helposti tulee tilanne kun vianhaku-puu on kahlattu läpi eikä vika vieläkään löydy, että ollaan tilanteessa jossa kukaan ei tiedä mitä tehdä, ei se maahantuojakaan. Jos korjaamo keskittyy vain yhteen merkkiin, on onnistumisen mahdollisuudet jo hyvät, mutta ei ikinä 100%.
Toki tuo ko ongelma vaikutti helpommalta ja löydettävissä olevalta...
Sitten on vielä sekin, että jokainen pystyssä oleva merkkikorjaamo käy monesti kapasiteettinsa ylärajoilla(varsinkin ne joilta sitä tietoa oikeasti löytyy), eli jos sitä ei saada kuntoon varatussa kahdessa päivässä, korjaus jatkuu sitten kun kalenterissa on aikaa, varsinkin jos vika ei ole ajoa estävä.
Että tekniikka on, mutta onhan meillä polkupyörät ja jalat.

LazyRider
Viestit: 12
Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja LazyRider » 09.09.2013. 19:18

:D T:REEN AUTOKESKUKSEN HUOLTO KORJASI ONGELMAT :!: :D
Rohkenen nyt kertoa, kun ongelmat pysyneet poissa 4 viikkoa.
Tarvii koputtaa puuta/päätänsä, jotta pysyisivät jatkossakin poissa...
Heinäkuun lopulla -kesäloma-aikaan- 'pässi' jouti olemaan huollossa
noin kaksi ja puoli viikkoa(!)
*Cruise: Vaihtoivat oik.puol. näppäin-paneelin, jossa siis cruise nappulat,
ja avot pelittää joka kerta.
*Takaoven kytkimellä lasinnosto: Korjasivat johdinsarjan(johtimet) B-pilarin sisällä.
*Takasumuvalot: Vaihtoivat vetokoukun pistorasialle menevän johdinsarjan.
SIISPÄ LOPULTA: Enemmänkin kait sitten usalaisten laadun huonoutta
kuin Autokeskuksen.
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA

Kirjoita vastaus