Öljypohjan klommo

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
wiikki
Viestit: 61
Liittynyt: 11.12.2008. 14:05
Paikkakunta:
CONTACT:

Öljypohjan klommo

Viesti Kirjoittaja wiikki » 10.02.2013. 12:26

Terve,

Huomasin juuri, että öljypohjassani on komea klommo. Se on painunut varmaankin vajaan parin sentin verran sisäänpäin. Se on lähellä öljyproppua, joka nyt vuotaa ehkä hieman aiempaa enemmän.

Mihin tämä vaikuttaa koneen sisällä? Onko sen korjaamisella kiire? Kuinka vaikeata uuden/käytetyn öljypohjan löytäminen on? Näyttäisi siltä, että ainakin pakoputki pitäisi saada pois tieltä. Onko siinä muita kommervenkkejä tiedossa?

Vai pitäisikö vain laittaa panssari suojaksi? :?

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 11.02.2013. 9:53

Mulla joutu 4.0L YJ:ssä ottamaan pakoputken irti, mutta muutoin ei tarvinnut purkaa ylimääräisiä. Tosin putsasin samalla startin ja muuta sälää eli en ihan 100% varmaksi sano. En osaa sanoa miten toi on uudemmassa Wranglerin kopassa.

Mutta lyhyesti mulla meni jokseen näin: Öljyt pihalle, filtteri irti, pakoputki irti, öljypohja irti, koputtelet suoraksi (jos reikiä niin hitsaamalla ne umpeen menee) ja takaisin kiinni uuden tiivisteen kera. Se tyhjennyspropun kohta oli ainakin mulla vahvistettu eli jos proppu pysyy kiinni kunnolla niin pitäs pullahtaa takasin paikoilleen ilman sen kummempia vasaroita. Vuotava öljyproppu korjaantuu kupariprikalla.

Eikai tuolla lommoisuudella nyt NIIN suurta merkitystä ole jos öljynpaineet kuitenkin kunnossa (eli se imuputki ei ole rutussa).

Eipä tuo tietty huono idis olis asentaa suoja tuohon jos meinaaat mettässä ajella... :wink:
http://www.quadratec.com/products/16192_200_07.htm
http://www.quadratec.com/products/16238_102.htm
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2013. 10:11

Vähän auttais, jos tietäis millä koneella tuo on?? Mutta periaatteessa just noin kuin A-V laittoi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
wiikki
Viestit: 61
Liittynyt: 11.12.2008. 14:05
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja wiikki » 11.02.2013. 13:26

Jep, 1997 TJ ja 4.0 suora kuutonen on kone. Manuaalilla.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2013. 13:31

Jos uuden öljypohjan haluaa, niin tilaamallahan noita saadaan, mulla on yksi käytetty hyllyssä (ainakin, ehkä kaksi), sopivuus on hyvä, kun se on sama öljypohja 87-06 (ilman anturinpaikkaa, joka on ollut käytössä jonkun aikaa Grand Cherokeissa, eli öljynmäärän ilmaisin anturi ja luulenpa, että se mun toinen on semmoinen anturinpaikalla varustettu)...

Mutta muuten en ottais isoo huolta siitä lommosta, voihan sitä kokeilla cu-tiivisteellä, jos pitää, jos ei niin uusi tulppa ja jos ei pidä silläkään, niin sitten miettii öljypohjan uusimista, sikäli helppo, kun sen voi vaihtaa kone paikoillaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus