Muutos Rubigoniksi
Risuperät edessä jatakana, kaikki pyörät kääntyy ym.
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Nyt kyllä Ismo ja islannin meniöitä esittelevä löi valttikorteja pöytään... kyllä se vaan niin on; et vaikka rakentaisi millaisen Jeepin tahansa, niin aina löytyy lisää jollei parempia, niin ainakin sellaisia.. jot taas tekis mieli enemmän.... 

PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
uusi toukokuussa 09
Unohdetaan nuo, mitä ei saa kilpiin joko siellä taikka täällä. Kyllä maailmalta masiinoita löytyy, mutta me elämme täällä Pohjolassa, missä kaikki ei ole sallittua eikä meille mahdollista. Palataanpa oikeeseen aiheeseen.
Kävin CSIstä mittaamassa ahtaimman kohdan:
- rengas LT305/70R17 MTR on 840 mm korkea auto päällä
- rock sliderin ja kumin väli 25 mm
- korin kulman ja kumin väli 40 mm
STRO antaa tuolle koot norm 860 (max 878 mm)
vastaavasti 35":lle 877 (883) ja 37":lle 928 (934)
Sen kummemmin enää mittailematta 35:set varmaan just menis, mut 37t jo vaatisi rälläkkää ja/tai lekaa...
Ja nuo molemmat on Suomessa jo määräysten ulkopuolella...
Ennenkuin joku kysäisee, niin listataan vielä tuontivuosilta:
- JK Rubicon tuontikumi Suomessa P255/75R17, STRO 814 (830)
- ja Jenkeissä koko LT255/75R17, STRO 820 (830)
Kävin CSIstä mittaamassa ahtaimman kohdan:
- rengas LT305/70R17 MTR on 840 mm korkea auto päällä
- rock sliderin ja kumin väli 25 mm
- korin kulman ja kumin väli 40 mm
STRO antaa tuolle koot norm 860 (max 878 mm)
vastaavasti 35":lle 877 (883) ja 37":lle 928 (934)
Sen kummemmin enää mittailematta 35:set varmaan just menis, mut 37t jo vaatisi rälläkkää ja/tai lekaa...
Ja nuo molemmat on Suomessa jo määräysten ulkopuolella...
Ennenkuin joku kysäisee, niin listataan vielä tuontivuosilta:
- JK Rubicon tuontikumi Suomessa P255/75R17, STRO 814 (830)
- ja Jenkeissä koko LT255/75R17, STRO 820 (830)
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Älä unohda Mace, ettei sitä isopyörä unelmaa tartte unohtaa ainakaan Norjassa ja pohjoismaa se on Islantikin.
Kyllä sitä suomalainenkin voi omistaa auton toisessa pohjoismaassa. Ihan varmasti helpompi "kikkailla" asuinpaikan suhteen kuin suomalaisen tieliikenne säännösten kanssa.
Minun ei onneksi tarvitse kikkailla muuten kuin bittitaivaassa joka tosin ei ole pieni juttu sekään, mutta varmasti helpompaa kuin EU:n katsastus säännöt.
Meidän Pässi saa laillisesti olla jokaisena kalenterivuonna ihan laillisesti 6kk suomessa, vaikka alla olisi 42" töppöset.
Kyllä sitä suomalainenkin voi omistaa auton toisessa pohjoismaassa. Ihan varmasti helpompi "kikkailla" asuinpaikan suhteen kuin suomalaisen tieliikenne säännösten kanssa.
Minun ei onneksi tarvitse kikkailla muuten kuin bittitaivaassa joka tosin ei ole pieni juttu sekään, mutta varmasti helpompaa kuin EU:n katsastus säännöt.
Meidän Pässi saa laillisesti olla jokaisena kalenterivuonna ihan laillisesti 6kk suomessa, vaikka alla olisi 42" töppöset.
PÄSSI
uusi toukokuussa 09
uusi toukokuussa 09
Ei en unohda lainkaan, päinvastoin
Mutta on ihan turhaa meidän muutostapauksessa alkaa verrata noita jenkki- tms virityksiä. Jokainen voi niitä googlata ruudulleen kuolattavaksi niin paljon kuin haluu. Mä haluisin pitää tän säikeen sisällön meille sopivista mahdollisuuksista. Norjassa saa paremmin rakentaa kuin Suomessa, tää on kiva kun tuot niitä rajoja julki, mä laitoin noi meidän rajat just verrokiksi ja odotan innolla miten Pässiä leikkurilla modifioidaan niille 42:lle! Tai edes 38:lle. Itselleni totesin nuo Suomen rajoitukset aiemmin ja tässä sopivasti toin tänne yhteiseksi iloksi. Jollekin toiselle voi näistäkin jyväsistä olla hyötyä 

Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
Ihan luonnossa olen nähtyt Wrangelin 42" töppösilläkin, silmien tasalle nostettuna. Lekaa ei tarvitse, ottavat vain siinä takapyörän edessä lähimpänä takapyörää olevata rerävästä / kapeasta rauta suikaleesta n. viisi senttiä pois. Eikä korotustakaan tule kuin ilmeisesti 3,5 tuumaa lisää ja silti 42" tennarit mahtuu alle.
Tätä kesätreffeilläkin joku ihmetteli.
Niin ihmettelen minä vieläkin, vaikka olen nähnyt käytännössäkin, niin silti en ymmärrä.
Ihmettelyn aihe on minulle myös: Kun mitä tahansa pyörää yksikseen nostaa ( 38" ) nousee se yli 90 cm lattiasta ennenkuin toinenkin pyörä nousee muutaman millin lattiasta !!!!!!
Siis joustoissa löytyy
ja pitoa pitäisi olla, koska kaikki pyörät ovat maakosketuksessa tuohon 90 cm saakka< 
Ja herranjumala sitä autonkasvamaa kokonais leveyttä, lokasuojat ja renkaat kasvattavat leveyttä niin vallan hel... tiisti.
Tätä kesätreffeilläkin joku ihmetteli.
Niin ihmettelen minä vieläkin, vaikka olen nähnyt käytännössäkin, niin silti en ymmärrä.
Ihmettelyn aihe on minulle myös: Kun mitä tahansa pyörää yksikseen nostaa ( 38" ) nousee se yli 90 cm lattiasta ennenkuin toinenkin pyörä nousee muutaman millin lattiasta !!!!!!

Siis joustoissa löytyy

Ja herranjumala sitä autonkasvamaa kokonais leveyttä, lokasuojat ja renkaat kasvattavat leveyttä niin vallan hel... tiisti.

PÄSSI
uusi toukokuussa 09
uusi toukokuussa 09
-
Terve! Nuo luvat ja byrokratia on ArcticTrucksilla todella hallussa. Tuossa ennen Pääsiäistä on käyty kirjeenvaihtoa heidän kanssaan kovastikkin ja Rubicon 38" renkailla Suomen rekisteriin ei pitäisi olla isompia ongelmia, Pentastarilla tietenkin. Eli pitkän harkinnan jälkeen kaupat tehtiin niillä ehdoilla (siis auto Suomen rekisterissä) ja mikäli jotain yllättävää vielä rekisteröinnin suhteen tulee niin ainakin tieliikennekäyttöön hyväksyttynä työkoneena onnistuu heidän näkemyksen mukaan, silloin seuraa tietenkin hyvitystä hintapolitiikkaan nähden (ja ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus 60km/h). Värin kanssa meinasi olla ongelmia kun sitä "karmeaa" limen vihreää vaan väkisin tarjosivat, oliko se jossain Mountain-mallissa vakiona, vaan loppujen lopuksi onnistui perinteisenä Jeepin vihreänä (moss green). Käsirahat on maksettu (että syletti painaa nappia nettipankissa kun tyttären perintörahat livahtivatkin ArcticTrucksin tilille) ja toimitusaika on tuota neljää viikkoa pidempi johtuen juuri noista rekisteröintiasioista, Suomessa kun ollaan. Vaan Juhannukseksi lupailivat toimituksen. Huhhuh, vaan kerranhan täällä vain ollaan...
MH
Ymmärsin kirjoittamasi niin, että tilasit koko auton ??
Etkä vaan muutosta omaan Jeeppiisi.
Kyllä minä nyt saan virtaa touhustasi jokatapauksessa -ja perusteluja vaimolle: Et kerran mekin täällä vaan eletään. Koska meille tämä on ollut selvää jo pari vuotta; ainoana esteenä se nettipankin klikkaus. Ihan oikeasti uskon sen kirpaisseen.
Täällä norjassako jeeppisi toteutetaan ? vai suomen toimipisteessäkö ?
Jos se toteutetaan täällä norjassa, niin menen verstaalle katsomaan, niin olempahan ensinmäinen kerholainen joka tämän ihanuuden näkee.
Mikkotapani onneksi olkoon, nyt sinulla on tulossa jotakin sellaista mitä ei ihan usein edes näe. Aijä meni huipulle menopelin suhteen kertaheitolla.
Piruvieköön kun touhustasi tuli hyvä mieli, se todellakin on mahdollista minullekkin, kun kerta joku toinenkin toteuttaa unelmansa.

Etkä vaan muutosta omaan Jeeppiisi.
Kyllä minä nyt saan virtaa touhustasi jokatapauksessa -ja perusteluja vaimolle: Et kerran mekin täällä vaan eletään. Koska meille tämä on ollut selvää jo pari vuotta; ainoana esteenä se nettipankin klikkaus. Ihan oikeasti uskon sen kirpaisseen.
Täällä norjassako jeeppisi toteutetaan ? vai suomen toimipisteessäkö ?
Jos se toteutetaan täällä norjassa, niin menen verstaalle katsomaan, niin olempahan ensinmäinen kerholainen joka tämän ihanuuden näkee.
Mikkotapani onneksi olkoon, nyt sinulla on tulossa jotakin sellaista mitä ei ihan usein edes näe. Aijä meni huipulle menopelin suhteen kertaheitolla.
Piruvieköön kun touhustasi tuli hyvä mieli, se todellakin on mahdollista minullekkin, kun kerta joku toinenkin toteuttaa unelmansa.

PÄSSI
uusi toukokuussa 09
uusi toukokuussa 09
-
Et menny liian pitkälle, vaan kannustit meitä jokatapauksessa, etpähän ole ensinmäinen jota suomen poliisit pysäyttelee liian isojen renkaitten vuoksi Jeepissä.
Vaan meillä on vieläkin mahdollisuus olla ensimmäisiä tuottamassa päänvaivaa suomen liikennepoliisille, kun he lopulta joutuvat toteamaan mahdottoman sittenkin olevan mahdollista: 38" töppöset Jeepissä.
Joka viimeksi nauraa, se iloisemmin nauraa

Vaan meillä on vieläkin mahdollisuus olla ensimmäisiä tuottamassa päänvaivaa suomen liikennepoliisille, kun he lopulta joutuvat toteamaan mahdottoman sittenkin olevan mahdollista: 38" töppöset Jeepissä.

Joka viimeksi nauraa, se iloisemmin nauraa

PÄSSI
uusi toukokuussa 09
uusi toukokuussa 09