Unohdin mitata Backspacen!

ja nyt ei enään talliaikaa jäljellä..
Jeeppi siis nyt leimassa. Pari huomautusta jäi eli: Taakse roiskeläpät ja sitten etujarruputket pitää vielä kiinnittää läheltä runkoa mutta noi nyt on tommosia pikkujuttuja ja hoitunee nopeesti alta pois
Leimassa on nyt siis 33x12.5x15 renkaat =)

(tuulettaa rankasti)
Lisäksi merkattiin että korotusta on tuo 150mm, ei siis merkattu mitään mittoja navasta lokasuojan kaareen eli antaa tulevaisuudessa lähinnä rajoittamattomat mahdollisuudet korotella. Toisaalta en näe kyllä enään mitään järkeä korottaa autoa enään tuon enempää.
http://picasaweb.google.fi/aki.tainio/J ... directlink
tuolta siis pari kuvaa, otin ne katsastuksen jälkeen joten ravassa on!
Pientä kommenttia nyt kun sain neitsyt kilometrit ajettua "uudella" tekniikalla:
-Takakardaani täryyttää! kuten arvata saattoi, luultavasti ongelma korjataan nyt ensin isommilla kiilapaloilla ja siten korjataan kardaanin kulma oikeaksi.
- Neliveto(2/3 veto kun häjysti lukkoja) toimii nyt takuu varmasti eli hyvästi disconnect vetarin ongelmat. Ehkä omat tärinänsä tuo toi jatkuvasti pyörivä etukardaani mutta sanoisin että aika pientä.
- Aivan mahtava istua korkealla! Auto on siis korkeampi kuin hiace kattotelineiden kanssa. Joku min.75 vuotias puuma jo kerkes kehumaankin autoa. Täytyy hommata luudanvarsi takapenkille että saa "rumimmat" hätystellä sillä pois
- Alusta.. Hmm.. Ehkä tällä hetkellä jäykin ikinään ajamani auto. Tietää mitä varten kori on monella pultilla kiinni rungossa. Katsurikin kehui että yllättyi pienellä koelenkillään kuinka auto ei olekaan kiikku vaikka onkin korotettu. Lyhyellä koeajalla sanoisin että auto todellakin pysyy tiessä kiinni. Turhan tarkasti haistelee pienimmätkin montut mutta vauhdilla nämäkin tärinät korjataan

Mainittakoon tässä yhteydessä että katsuri kovasti ihmetteli uusia jousia ja U-pultteja(joo kehui että onpa hyvän kokoiset ja pituiset, näkee kuulemma kaikenlaisia) ja ohjausiskaria ym. Sitten tajusin että minkälaisia virityksiä kansa oikeasti katsastelee. Onhan tuohon rahaakin palanut mutta piru että on ne sen arvoisia! Takapään Panhard tankoa ihmetteli että miksi puuttuu mutta löin kouraan jousien asennusohjeet missä se käskettiin poistamaan niin tyytyi sitten siihen, hyvä niin.
- Kylkipalat onnistui mielestäni kohtalaisesti. Vedettiin ne rosteri ruuveilla kiinni ja tietty sika massa pystyraitoina takapuolella.
- Kävin lumihangessakin. Kovasti vaan huonoa tuo lumi tällä hetkellä kun kantaa ja sitten ei kannakaan eli murtaa kovasti jos ei vauhtia tarpeeksi. Muuten ei kyllä ollut sellasta pelkoa että kiinni jäisi.
Vielä jäljellä:
- Syyläri pitää vaihtaa
- Puskurit ja astinlaudat pitää ottaa työn alle jossain vaiheessa
- Sisusta pitää asentaa ja toki nuo poppikoneet mutta ne taidan asentaa sitten kotona kotona Pirkkalassa "omassa" autohallissa.
- Juu ja taka-akselin päivitys
- Välitysten päivitys! Ehkä edessä ennemmin kuin luulinkaan, aika näyttää..
Yleistä:
Piru että tykkään tuosta kutosen surinasta
Piru että tykkään Wranglerista!
Piru että odotan kesää pystyy ajamaan ilman kattoa
PS. Kun puhun monikossa että "tehtiin" niin minulla on apurina kaiken nähnyt eläköitynyt isä-Ukko

Aina kun toiselta loppuu usko niin toinen tsemppaa

Ugh.. Huomenna Rukalle.