Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
-
hammer_man
- Viestit: 25
- Liittynyt: 16.01.2013. 4:17
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja hammer_man » 11.06.2013. 16:41
Vasen käsijarru ei pidä ollenkaan, oikealla taasen lukitsee soralla pyörän vielä 40km/h nopeudesta.
Levyn jo nappasin irti ja kengät liikkuu, takaisin laittaessa säädin kengät vielä niin että jaksoi käsin juuri pyörittää levyä.
Jotenkin tuo vaijerin haarakohta näyttää omituiselta, kun vetää koko ajan hiukan vinossa vaijereita. Myös repsikan vaijeri liikkuu paljon enemmän kun kahvan vetää ylös asti...

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 11.06.2013. 18:07
Herkistitkö levittäjää?? Jos jumittaa ja veto päällä, ei säätö auta kun on jo levitetyssä asennossa se linkku...
Tai vaijeri tosi jumissa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
hammer_man
- Viestit: 25
- Liittynyt: 16.01.2013. 4:17
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja hammer_man » 12.06.2013. 8:54
Linkku, säätörulla ja kengät liikkuvat hyvin, eli kengät asettuvat myös paikoilleen vaijerin ollessa löysällä. Vaijeri hiukan jäykkä, mutta saa käsipelissä vielä liikutettua päästä päähähän kuoren sisällä.
-
Sam66
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
- Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645
Viesti
Kirjoittaja Sam66 » 12.06.2013. 22:16
Vaijerin runkokierre on ruosteessa ja se jumittaa vaijerin pinnoitemuovia vasten, kaksi vaihtoehtoa, joko poistat ulkokuoren, putsaat ruosteet pois, uitat öljyssä ja laitat esim. putkesta uuden kuoren, ite käytin viimeksi vanhaa kuorta ja sen päälle vulkanoituvaa kumiteippiä. Toinen vaihtoehto on ostaa uusi vaijeri mutta sitten kannattaa vaihtaa molemmat, muuten puoltaa.
Pihallinen Jeeppejä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 13.06.2013. 9:52
Juu, komppaan Samia, vaijerin kuori antaa periksi, se on poissa silloin vaijerin voimasta/liikkeestä!!
Jos päätät vaihtaa vaijeria/vaijereita, niin uusia on hyllyssä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
hammer_man
- Viestit: 25
- Liittynyt: 16.01.2013. 4:17
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja hammer_man » 13.06.2013. 13:38
Säätelin ehtoolla jarruja vielä lisää, tällä kertaa molemmin puolin. Nyt pitävät käsin pyöritettäessä(renkaat paikoillaan) tasaisesti. Yhdellä kahvan naksulla alkavat ottamaan kiinni ja kolmella ei saa enään käsin liikkumaan. Siitä huolimatta ei soralla ajaessa lukitse vasenta pyörää... Täytyy yrittää päästä dynolle mittaamaan ja sitten uusia vaijereita jos ei vieläkään leimakelpoinen

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 13.06.2013. 13:41
hammer_man kirjoitti:Säätelin ehtoolla jarruja vielä lisää, tällä kertaa molemmin puolin. Nyt pitävät käsin pyöritettäessä(renkaat paikoillaan) tasaisesti. Yhdellä kahvan naksulla alkavat ottamaan kiinni ja kolmella ei saa enään käsin liikkumaan. Siitä huolimatta ei soralla ajaessa lukitse vasenta pyörää... Täytyy yrittää päästä dynolle mittaamaan ja sitten uusia vaijereita jos ei vieläkään leimakelpoinen

Ei saa mitata dynolla, paitsi jos on neliveto-dyno ja pyörittää renkaita eri suuntiin....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jolli
- Viestit: 94
- Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
- Paikkakunta: Raisio / Virolahti
Viesti
Kirjoittaja Jolli » 13.06.2013. 15:00
JAMANT kirjoitti:hammer_man kirjoitti:Säätelin ehtoolla jarruja vielä lisää, tällä kertaa molemmin puolin. Nyt pitävät käsin pyöritettäessä(renkaat paikoillaan) tasaisesti. Yhdellä kahvan naksulla alkavat ottamaan kiinni ja kolmella ei saa enään käsin liikkumaan. Siitä huolimatta ei soralla ajaessa lukitse vasenta pyörää... Täytyy yrittää päästä dynolle mittaamaan ja sitten uusia vaijereita jos ei vieläkään leimakelpoinen

Ei saa mitata dynolla, paitsi jos on neliveto-dyno ja pyörittää renkaita eri suuntiin....
Ainakin mulle sanoivat kun Quadra Driven jarrudynottamisesta kyselin että eivät aja missään nimessä tuollaiseen nelivetodynoon sitä, vaikka pyörittäisi erisuuntiin, kuulemma ohjeistus on että ne testataan aina ajamalla. Jätetään auto parkkiin mäkeen, jos ei liu'u alas niin hyväksytty

Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 13.06.2013. 17:32
Jolli kirjoitti:JAMANT kirjoitti:hammer_man kirjoitti:Säätelin ehtoolla jarruja vielä lisää, tällä kertaa molemmin puolin. Nyt pitävät käsin pyöritettäessä(renkaat paikoillaan) tasaisesti. Yhdellä kahvan naksulla alkavat ottamaan kiinni ja kolmella ei saa enään käsin liikkumaan. Siitä huolimatta ei soralla ajaessa lukitse vasenta pyörää... Täytyy yrittää päästä dynolle mittaamaan ja sitten uusia vaijereita jos ei vieläkään leimakelpoinen

Ei saa mitata dynolla, paitsi jos on neliveto-dyno ja pyörittää renkaita eri suuntiin....
Ainakin mulle sanoivat kun Quadra Driven jarrudynottamisesta kyselin että eivät aja missään nimessä tuollaiseen nelivetodynoon sitä, vaikka pyörittäisi erisuuntiin, kuulemma ohjeistus on että ne testataan aina ajamalla. Jätetään auto parkkiin mäkeen, jos ei liu'u alas niin hyväksytty

Jep, noin se tais olla tolla konttorilla, mitä minä käytän, eivät saa tolla Vari-Lok -tasauspyörästön lukolla varustetuista luotettavia arvoja, koeajolla ajavat!! Mutta kyllä sen saa ajaa nelivetodynoon, ei vaan tule luotettavia lukemia

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
hammer_man
- Viestit: 25
- Liittynyt: 16.01.2013. 4:17
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja hammer_man » 13.06.2013. 19:06
Ainakin vikalistaa hakiessani, ottivat jarrutestit ihan normaalisti dynolla
Niin ja autossahan siis Selec-Trac ja 2wd päällä tullut päästeltyä näin kesäkeleillä...
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 13.06.2013. 20:02
hammer_man kirjoitti:Ainakin vikalistaa hakiessani, ottivat jarrutestit ihan normaalisti dynolla
Niin ja autossahan siis Selec-Trac ja 2wd päällä tullut päästeltyä näin kesäkeleillä...
No sitten voi ajaa dynolle!! Toi on harvinaisuus Suomessa, pari alkuperäistä tullut vastaan, mutta eivät ole olleet eurooppa-malleja, jälki/muuttoauto -tuonteja USA:sta...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
hammer_man
- Viestit: 25
- Liittynyt: 16.01.2013. 4:17
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja hammer_man » 13.06.2013. 20:20
Jenkeistä uutena tuotu muuttoautona

-
rane58
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja rane58 » 14.06.2013. 2:00
JAMANT kirjoitti:hammer_man kirjoitti:Ainakin vikalistaa hakiessani, ottivat jarrutestit ihan normaalisti dynolla
Niin ja autossahan siis Selec-Trac ja 2wd päällä tullut päästeltyä näin kesäkeleillä...
No sitten voi ajaa dynolle!! Toi on harvinaisuus Suomessa, pari alkuperäistä tullut vastaan, mutta eivät ole olleet eurooppa-malleja, jälki/muuttoauto -tuonteja USA:sta...
Onko se sama kun mun Jeepissä?

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 14.06.2013. 10:39
rane58 kirjoitti:JAMANT kirjoitti:hammer_man kirjoitti:Ainakin vikalistaa hakiessani, ottivat jarrutestit ihan normaalisti dynolla
Niin ja autossahan siis Selec-Trac ja 2wd päällä tullut päästeltyä näin kesäkeleillä...
No sitten voi ajaa dynolle!! Toi on harvinaisuus Suomessa, pari alkuperäistä tullut vastaan, mutta eivät ole olleet eurooppa-malleja, jälki/muuttoauto -tuonteja USA:sta...
Onko se sama kun mun Jeepissä?

Joo, sun auton voi hyvin ajaa normi dynolle, kun siinä on toi NP-242 -jakolaatikko, jonka saa myös pelkälle takavedolle!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Kurpelo
- Viestit: 49
- Liittynyt: 06.11.2013. 19:41
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Kurpelo » 27.11.2013. 13:55
Moi, mikähän voisi olla vialla, kun käsijarru kahva on ihan veltto eikä jarrut ota siis yhtään. Vaijeri poikki, tuo härpäke jotenkin irti tms.
Kiitos!