Jos sitä tännekin uskaltautuis jotakin kirjottelemaan, kun puoli vuotta aktiivisesti "kuunteluoppilaana" sekä jeepin omistajana täälä ollu
Jeeppihän kotiutui melkein vahingossa, kun edellinen maasturi tuli vaihdettua octaviaan

ja rinnalle piti saada metsä / offikulkine... Ensisijaisesti tuli katteltua kaikenmaailman cruisereta, patrolleja ja jopa pajerokin kävi melessä

, mutta kaukana olivat ja yksi tuli varattuakin, mutta pääsi karkaamaan käsistä, kun ei kyytiä ajokunnottomalle autolle...
Kaveri kuitenkin antoi vihjeen lähistöllä käyttämättömänä lojuvasta Jeepistä ja jopa sopi omistajan kanssa puolestani, että mennään katsomaan kyseistä yksilöä... Eihän siihen sitten sen enempää tarvittu, vaan kotiin palattiin Jeepin omistajana, vaikka aikasemmin ei Jeepit oikein kiinnostaneetkaan
Kyseinen yksilö on siis tuollainen -89 XJ 4.0 automaatilla. Alle asennettu edellisen omistajan toimesta tojotan lukkoakselit, 35" Mudzillat ja ilmeisesti 4,5" korotussarja..
Päälypuolelta sitten löytyy rautaputkea korin ympäriltä, bushwackerin levikeet, snorkkeli ja vinssi, joka tuli jo kertaalleen vaihdettua varastossa olleeseen lähes käyttämättömään warnilaiseen...
Konepellin alta löytyy myös ilmastoinnin kompurasta rakennettu paineilmakompura. Säiliönä toimii palkkihelmat..
Peräkonttiin tuli rakennettua tasainen välipohja lokasuojien yläpuolelle, jonka alta löytyy vetolaatikko autossa pyöriville romuille.
Tässä on tullu tutustuttua tuohon Jeeppiin nyt puolisen vuotta ja aikalailla uutta meikäläiselle kaikki, kun aikaisemmille autoille ei oo juuri öljynvaihtoa enempää ite tullu tehtyä. Nyt on saanu jo käyttää laturia huollossa, kardaanin ristikko vaihettua kahteen kertaan. Ensimmäisenä auton liikkeelle saamiseksi piti polttoainepumppu vaihtaa ja jotaki muuta pientä herkistelyä... Ei tässä kaikkia enää muistakkaan
Semmosta tarinaa tuli, vaikka lyhyesti koitin kirjottaa
Loppuun kuva.
http://sdrv.ms/16x2t9C
Ja offipalstalla projektikertomusta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110588