Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
jeepsaab
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07.02.2013. 9:45
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja jeepsaab » 22.08.2013. 9:53
Alanäyttöön tulee silloin tällöin teksti "kuehlmit fuehler"
Nestepinnat ok,flekti pyörii,lämpömittari näyttää siinä 90-100 ei kiehu ,konehuone tosi lämmin kylläkin,kaveri vaan ihmetteli että ompa kuumakone

,no kaverilla onkin vaan joku 1,6 japsi
Kertokaas mitä tuo teksti kertoo.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2013. 9:58
Vaihda se teksti englanniksi ja siinä lukee todennäköisesti: COOLING SENSOR BAD ja se on huti-ilmoitus, piirikorttivika...
Ohje on tuossa:
viewtopic.php?t=3545
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
jeepsaab
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07.02.2013. 9:45
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja jeepsaab » 23.08.2013. 9:00
Onkos se piirikortin vaihto tai korjaus millainen homma ei ole kiva kun auto antaa turhia varoituksia,ei tohdi emäntä enää ajella pian ollenkaan sillä.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2013. 9:34
jeepsaab kirjoitti:Onkos se piirikortin vaihto tai korjaus millainen homma ei ole kiva kun auto antaa turhia varoituksia,ei tohdi emäntä enää ajella pian ollenkaan sillä.
Korjaus kuulemaa aika vaikeaa, muuta en tiedä...
Ota se koko näyttö pois käytöstä, ei tule turhia infoja,uskaltaa vaimon antaa ajaa, ei noita infosenttereitä ollu 70-luvullakaan autoissa ja hyvin on selvitty ilman....

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
TexasPK
- Viestit: 13
- Liittynyt: 18.08.2011. 11:34
- Paikkakunta: Janakkala
Viesti
Kirjoittaja TexasPK » 23.08.2013. 12:55
Minull sama jäähdytysneste ilmo pyörii... miten sen näytön saa "mykistettyä"?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2013. 16:16
TexasPK kirjoitti:Minull sama jäähdytysneste ilmo pyörii... miten sen näytön saa "mykistettyä"?
Ota se irti ja vedä töpseli pois ja näyttö takaisin kiinni...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 23.08.2013. 18:01
JAMANT kirjoitti:jeepsaab kirjoitti:Onkos se piirikortin vaihto tai korjaus millainen homma ei ole kiva kun auto antaa turhia varoituksia,ei tohdi emäntä enää ajella pian ollenkaan sillä.
Korjaus kuulemaa aika vaikeaa, muuta en tiedä...
Juu, VIC- näyttö irti, piirikortti pöydälle ja parin vakiovikapaikan kolvaaminen takaisin kiinni. Teräväkärkisellä kolvilla ja järkevällä lämmönkäytöllä hommassa menee pariukymmentä sekuntia per juotos, ja niitä hajoavia paikkoja on muutama hassu
Netistä löytyy engalinniksi noihin ohjeita vaikka kuinka ja monta. Itseltäni katsoin miltä VIC näytti kun oli irti, ei se olisi ollut paha homma korjata. En korjannut kun toimi, halusin vain putsata. Tosin vähän aikaa irrotuksen jälkeen sitten alkoi piipitellä

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
jeepsaab
- Viestit: 23
- Liittynyt: 07.02.2013. 9:45
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja jeepsaab » 27.08.2013. 0:07
Kiitos,pitääpä ottaa työnalle joku pv.kyllä ne pitää laitteet pelata kun niitä kerran autossa on.
-
JiiPee
- Viestit: 110
- Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja JiiPee » 27.08.2013. 8:31
Joo aika yleistä, mullakin tulee sama sensor ilmoitus. Eikai siinä, ei vaan koskaan tiedä millo tosi kyseessä. Pitää kans alkaa kolvailee.
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 27.08.2013. 11:26
JiiPee kirjoitti:Joo aika yleistä, mullakin tulee sama sensor ilmoitus. Eikai siinä, ei vaan koskaan tiedä millo tosi kyseessä. Pitää kans alkaa kolvailee.
Kyllä se VIC ilmoittaa että "Coolant level low" jos on aineet vähissä, tuo ongelmailmoitus ei ole sama kuin mitä nestepinnan vähyydestä varoitetaan. Tosin jos sattuu sillä hetkellä ilmoittamaan viallisesta tunnistimesta niin VIC ei välttämättä tajua nesteen vähyyttä - tai sitten tajuaa. Omituisia vehkeitä nämä Jeepit

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
JiiPee
- Viestit: 110
- Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja JiiPee » 08.09.2013. 12:58
Timo L kirjoitti:JAMANT kirjoitti:jeepsaab kirjoitti:Onkos se piirikortin vaihto tai korjaus millainen homma ei ole kiva kun auto antaa turhia varoituksia,ei tohdi emäntä enää ajella pian ollenkaan sillä.
Korjaus kuulemaa aika vaikeaa, muuta en tiedä...
Juu, VIC- näyttö irti, piirikortti pöydälle ja parin vakiovikapaikan kolvaaminen takaisin kiinni. Teräväkärkisellä kolvilla ja järkevällä lämmönkäytöllä hommassa menee pariukymmentä sekuntia per juotos, ja niitä hajoavia paikkoja on muutama hassu
Netistä löytyy engalinniksi noihin ohjeita vaikka kuinka ja monta. Itseltäni katsoin miltä VIC näytti kun oli irti, ei se olisi ollut paha homma korjata. En korjannut kun toimi, halusin vain putsata. Tosin vähän aikaa irrotuksen jälkeen sitten alkoi piipitellä

Mitähän paikkoja pitäs uudestaan kolvailla? Jotta sen piirikortin saa irti niin pitäs kolvilla sulattaa piuhat irti jotta sen saa pois sieltä!? Vaikuttaa aika pahalta, piti taas purkaa puoli autoa

-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 13.09.2013. 7:26
Ei sieltä mitään tarvitse irti kolvata, liittimellä VIC on kiinni auton johtosarjassa. Ei edes ne meksikolaiset sentään mitään kolvaa liukuhihnan äärellä autoa kasattaessa
Google taas kerran auttaisi, mutta tuossa olisi ainakin pin- järjestys mitä alat kolvaamaan piirilevyn takaa.. yleensä vika on liittimen ja piirikortin yhdistävissä juotoksissa. Jos siellä on viallisia komponentteja levyllä, niin sitten tarttee jo elektroniikan tuntemusta vähän enemmän mitä korjata ja miten.
http://www.jeepforum.com/forum/f13/97-g ... g-1270299/
Coolant sensor pitäisi muistaakseni antaa 3,3 ohm lukemat yleismittarilla kun tankki on tyhjä, ja 0ohm kun on täysi (ts. ota vaikka tunnistin irti ja mittaa). Jos tunnistin ehjä niin VIC:in kimppuun. Kun saat VIC:in irti kojelaudasta niin itse VIC purkaantuu irrottamalla muutaman torx- ruuvin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
JiiPee
- Viestit: 110
- Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja JiiPee » 13.09.2013. 8:20
Ehdin jo kasata paneelit kun kukaan ei vastannut

Tosin nopsasti ne lähtee irti. Kieltämättä itsekin mietin että tuskin niitä kukaan kolvaillu pelkästään et liitin pitää löytyä. Aika lyhyet johdot vain oli, en sillä erää viittinyt purkaa pitemmälle.
Googlesta tulee informaatioähky kielitaidottomalle joten eikös nämä foorumit ole sitä varten että tietoa levitetään jos joku sattuu linkin tietämään

-
arska63
- Viestit: 16
- Liittynyt: 06.04.2013. 23:15
- Paikkakunta: Kuru, Pirkanmaa
Viesti
Kirjoittaja arska63 » 13.09.2013. 23:09
Timo L kirjoitti:
Coolant sensor pitäisi muistaakseni antaa 3,3 ohm lukemat yleismittarilla kun tankki on tyhjä, ja 0ohm kun on täysi (ts. ota vaikka tunnistin irti ja mittaa).
Pitää näyttää 3,3K ohm (3300 ohm)
EX: Jeep Liberty KJ 2.8 CRD A Ltd -05
EX: Jeep Grand Cherokee WJ 3.1TD 4x4 Laredo - 00
EX: Jeep Cherokee XJ 4.0 A Country -95
EX: Jeep Grand Cherokee 4.0 A Limited -93
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 16.09.2013. 17:53
Juu, kirotusvihre..

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä