service 4wd switch

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
martta65
Viestit: 18
Liittynyt: 02.01.2013. 18:47
Paikkakunta:

service 4wd switch

Viesti Kirjoittaja martta65 » 23.09.2013. 13:18

Hei, minulla on 4,0l:n grand cherokee -93, joka jatkuvasti pimputtelee etunäytössä tekstiä "service 4wd switch". Mitä on tehtävissä? onko kyseessä oikea huollon tarve vai joku "väärä hälytys? Olis ainakin kiva saada se pimputus häipymään...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.09.2013. 13:30

Joko on näyttö viallinen tai sitten oikeasti katkaisijavika, uusi katkaisija maksaa 103.00/kpl, joten ensin pitää tutkia, missä se vika on...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

HTG
Viestit: 22
Liittynyt: 31.07.2013. 19:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja HTG » 23.09.2013. 19:03

Miulla on sama vekotin ja sama vika, nelivedon valitsin kyllä toimii moitteetta herjauksesta huolimatta.
ZJ-95 5.2 V8

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.09.2013. 19:11

Valitsin, siis se keppi, mistä jakolaatikon asennot valitaan?? Tottakai se toimii, sehän ohjaa jakolaatikkoa ja tuo kytkin/katkaisija on jakolaatikossa ja ottaa ohjelmalevyltä tiedon, koska on mikäkin alue valittuna...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

martta65
Viestit: 18
Liittynyt: 02.01.2013. 18:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja martta65 » 24.09.2013. 7:10

No mistä sen käytännössä sitten tietää onko vika näytössä vai katkaisijassa, eli mitä vikatilanteessa oikeastaan tapahtuu? Onko se katkaisijan vaihto kovinkin suuri homma?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.09.2013. 7:58

Katkaisija on jakolaatikon päällä, etukardaanin vieressä, pystyssä, sillä puolen jakolaatikkoa on vain huohotinletku ja se katkaisija, töpseli irti ja katkaisija kierretään pois, kun se on kädessä, sitä voi kokeilla käsin, jos on ihan löysä, on rikki ainakin, muuta en osaa suoraan sanoa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

martta65
Viestit: 18
Liittynyt: 02.01.2013. 18:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja martta65 » 24.09.2013. 8:24

Ok, täytyypä irroittaa ja kokeilla, kiitoksia. Ymmärsinkö oikein, ettei katkaisijalla ole kuitenkaan käytännön toiminnan kannalta merkitystä jakolaatikkoon tai muuhunkaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.09.2013. 10:28

Eipä juuri, kertoo vain moottorinohjaukselle ja kuskille näytön kautta, että on pikkualue päällä, jolloin moottorinohjaus saattaa muokata ohjausta tai rajoittaa kierroksia suojellakseen konetta (ainakin näin toimii uudemmat Jeepit)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 24.09.2013. 11:55

Tuli muuten ylläolevasta mieleen, en ole vieläkään saanut täyttä varmuutta sille että pitäisikö '98 mallin 5.9 Grandin vaihtaa pikkupuolella ykköstä isompi pykälä päälle. Foorumeilla on porukalla näkynyt samaa ongelmaa eikä oikein kukaan osaa sanoa onko tuo ominaisuus vai vika.

Mulla ei ole ikinä vaihtanut pikkupuolella isompaa pykälää (ts. 1. vaihde AINA päällä) vaikka mitä tekisi. Pitkällä puolella ei ollut ongelmia ennenkuin vaihdelaatikko alkoi muuten temppuilla.. Nyt kun vaihdelaatikko temppuilee, niin saa kyllä pikkupuolella isompaakin silmään :lol:


Tuo "Service 4wd switch" ei tosiaankaan vaikuta jakolaatikon toimintaan mitenkään, se kun on täysin mekaaninen.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 25.09.2013. 0:22

Mikä on pikkupuoli ja pitkäpuoli...? :oops:

-Nimim. Epätietoinenespoosta. :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.09.2013. 8:11

rane58 kirjoitti:Mikä on pikkupuoli ja pitkäpuoli...? :oops:

-Nimim. Epätietoinenespoosta. :oops:
Jakolaatikosta, 4WD HI on pitkäpuoli ja 4WD LO on pikkupuoli... :wink: :wink: :roll:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

siffo
Viestit: 170
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja siffo » 25.09.2013. 9:01

Timo L kirjoitti:Tuli muuten ylläolevasta mieleen, en ole vieläkään saanut täyttä varmuutta sille että pitäisikö '98 mallin 5.9 Grandin vaihtaa pikkupuolella ykköstä isompi pykälä päälle. Foorumeilla on porukalla näkynyt samaa ongelmaa eikä oikein kukaan osaa sanoa onko tuo ominaisuus vai vika.
Mulla ainakin '96 5.2 Grandi vaihtaa pikkupuolellakin isommalle ellei ole vain ykkönen vaihdekepistä valittuna.

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 25.09.2013. 10:55

Mulla pimputti "Service 4WD-switch" hälytystä montuissa yms. paikoissa, missä tuli tärinää. Vaihdoin kytkimen - ehkä maksimissaan 5min homma - mutta ongelma pysyi. Vaihdettuani tietokoneen näytön (VIC) ongelma poistui. Kannattaa nyt ainakin irrottaa kytkimen liitin ja putsata se. Samat toimet varmuudeksi itse kytkimelle. Jos ei auta niin näyttö vaihtoon tai korjaukseen kolvilla.

OT Timolle:
Jos isolla koneella ei vaihda ykköstä isompaa pikkupuolella, niin oisko siinä yksi syy, miksi voimansiirto poksahtelee? Mulla tulee pykäliä ihan normaalisti tupaan 4LO:lla. Pystyskö 4WD-switchiä huijaamaan pikkupuolella...?
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 25.09.2013. 13:56

Ei se voimansiirtoon vaikuta sinällään, pahimmissa paikoissa se ykkönen olisi kuitenkin päällä :wink:

Pystyy sitä katkaisijaa huijaamaan - ottaa kokonaan pois tai jättää plugin irti. Pysyy myös VIC pimeänä nelivedon osalta eikä siis tietysti valita nelivedosta mitään kun luulee koko ajan olevansa kaksivedolla :lol:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

4x4_76
Viestit: 77
Liittynyt: 31.03.2008. 13:59
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 4x4_76 » 13.10.2013. 19:06

Samaa herjaa on tossa mein ZJ:ssäkin. Herja katoaa kun kopauttaa VIC:iä, eli katkaisija on kunnossa. Nythän se VIC makaa tallin pöydällä, vaimo kyllästyi kuuntelemaan jatkuvaa pimputusta ja herjaa coolant sensorista ja avonaisesta takaluukusta, sekä tuosta 4wd switchistä. Pitäis ottaa ja purkaa se, jos vaikka sais juotokset kuntoon.
Heikki

Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2

ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac

Kirjoita vastaus