Lämpö/lämpimättömyys onkelma

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Motojussi
Viestit: 3
Liittynyt: 19.01.2009. 19:56
Paikkakunta: Karttula

Lämpö/lämpimättömyys onkelma

Viesti Kirjoittaja Motojussi » 27.01.2009. 18:18

XJ-90 L6 lämmöt humppailee 90-60 asteen välillä mittarin mukaan. Neste ei oikein kierrä. Syyläriä ei saa täyteen, ylävesiletku on tyhjillään.
Oliskohan termari viallinen? Millainen vesipumppu on, olisko mahdollista että ei pelitä kunnolla. Miten se pitäs ymmärtää, kun paisunta säiliö ja lämppärin kennolla on yhteinen kierto??? :roll:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6379
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.01.2009. 19:30

Jotain kauttahan se kierto täytyy tapahtua, kun termari on kiinni (= by-pass, niinkuin jenkki sanoo) ja lämmönsäätimestä laitettu kylmälle (=kennoon ei tule vettä, kun alipainehana laittaa tulopuolen kiinni), silloin vesi kiertää vain paisarin kautta!!! Kun laittaa lämmöt päälle, alipainehana avaa linjan ja vesi kiertää kennon kautta!! Noin se vaan toimii noissa 87-90 -malleissa, uudemmissa on sitten erilainen kierto, paisuntasäiliö ei ole paineistettu ja alipainehana on erilainen, siinä kun kenno menee kiinni, hana päästää vedet suoraan takaisin!!

Katso hanamallit, vanhempi: http://www.jamant.fi/product_info.php/products_id/850
ja uudempi: http://www.jamant.fi/product_info.php/products_id/735
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Motojussi
Viestit: 3
Liittynyt: 19.01.2009. 19:56
Paikkakunta: Karttula

Viesti Kirjoittaja Motojussi » 27.01.2009. 20:35

Kiitti vastauksesta, mutta tuo ei vielä selvittänyt varsinaista ongelmaa.
Miten syyläristä saadaan ilmat pois. Oon harkinna tehä ylävesiletkuun ilmaus propun.

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Tehoton lämppäri

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 28.01.2009. 8:37

Ei siitä ilmauspropusta ainakaan haittaa ole. XJ:t on vähän huonoja ilmaantumaan.

Sitten vähän OT, mutta kun otsikko on niin kuvaava:
Tällainen ongelma ZJ:ssä; eli sisään tuleva ilma ei lämpene vaikka moottori on ihan asiallisissa lämpötiloissa?
Ilmeisesti sisääntulevan ilman lämpöä säädetään sekoittamalla, eikä jäähdytysnesteen virtauksella? Lämmönsäätönupin alta lähtee vain sähköjohtoja, eli ilmeisesti siellä on sähkömoottori? Onko yleinen ongelma?

Auto on manuaali-ilmastoinnilla, eli ei siellä mitään aivoja pitäisi asiaa olla sotkemassa.

EDITTIÄ.
Latailin netistä alkuperäisen FSM:n ja sitä hetken tiirailtuani havaitsin seuraavaa:
Lämppärissä on tosiaan ilman sekoitusläppä, jota ohjataan sähkömoottorilla. Tuo moottori on mahdollista napata irti, ottamatta koko lämmityslaitetta pois(, mikä vaatii koko kojetaulun irrotuksen), ja tutkia toimintaa irrallaan. Siispä viikonloppuna kaksinkerroin etujalkatilaan! :lol:

Avatar
rane58
Viestit: 1257
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 02.09.2012. 1:23

:?: -Gary Grand, tuliko lisää lämpöjä kabiiniin... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Kirjoita vastaus