2.8 CRD

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 10.12.2013. 8:19

Onko nuo kaikki 2.8 dieselit VM koneita vai onko tehty mersulle yhtään?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.12.2013. 10:57

On, 2.8CRD:t on kaikki VM:n koneita!! Mersun koneita löytyy vain Grand Cherokeet 02-10, ensin 2.7CRD rivi-viitonen ja 05-> 3.0V6.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 10.12.2013. 12:26

Onkos Mersun kiisseleistä Jeepeissä mihinkään, kun jotain juttua ollut niidenkin huonoudesta nimenomaan Jeepeissä?
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.12.2013. 12:30

Kaikissa moottoreissa on ne omat vikansa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 10.12.2013. 14:42

Tottakai tietysti on tyyppivikoja. Jeepin 4,0 litranen kuutonen ja 5.2 litranen V8 ei varmaankaan kuitenkaan ole niitä surkeimpia koneita, paitsi tietysti bensaa palaa paljon.

Mutta siis onko Mersun dieseleissä samaa luokkaa olevia vikoja kuin Italo-moottoreissa? On meinaan ollu mielessä siirtyä joskus tuoreempaan kalustoon ja mitä sun juttuja WJ:n huonoudesta kuuntelin, niin en viitsi ainakaan siihen tarttua edes bensana. Sikäli, mikä siis tilanne uudempien DIESEL-koneiden kanssa? Vai onko parempi pysyä bensa-Jeepeissä kautta linjan ja ajella dieseli-kinnereillä sitten muuten?

Äläkä nyt ainakaan sano että seuraava ZJ:n jälkeen tuoreempi maasturi kannattaa olla Toyota... :lol: :wink:
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 10.12.2013. 14:46

2.7CRD:ssä on ne suutinongelmat ja 3.0CRD:ssä ne hehkuongelmat, SWIRL-ongelmat, turbo-ongelmat, muuten käsitykseni ja kokemukseni mukaan toimivia koneita...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 10.12.2013. 19:12

Noo ehkä mää sit pysyttelen vielä bensa-ZJ-kalustossa maasturien osalta. Tommoset moottoriviat vähänkään käyttiksen oloisessa vekottimessa ei kiinnosta sitten pätkääkään.
Raha ja romut rauhottaa.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 10.12.2013. 21:42

Itsellä tuo 2.5 CRD niin ei ole pahemmin pahaa sanottavaa.
Suodattimen jalasta kun sain ilmavuodot kuriin kunhan ensin dieselhuolto naumanen kuopiossa vaihtoi aiheetta suuttimet ensin. (2ke)

Ahtoletku välillä Turbo-Cooleri oli aika ala-arvoisesti tehty ja alkoi vuotamaan. purin liitoksen ja laitoin kunnon klemmarit niin 100tkm menny ongelmitta. Tähän tosin saa kunnolliset silikoniletkutkin tilattua


Sitten kytkin/vauhtipyörä ja takastefa vaihdettiin samalla kun vaihdettiin vaihteisto ja jakolaatikko joissa tuli laakerivikaa kun edellisen omistajan teettämässä huollossa oli ihan väärät ölpät laittaneet.

Kuskin penkki on nyt puhki 290tkm kohdalla ja kuskin oven ylempi sarana meni väljäksi.

Anturivikaa oli oli vähän satunnaisesti mutta nekin o poistunut kun laitoin kunnon maadoituksen moottorin ja akun - navan väliin. Alkuperäistä maadoitusta en ole vieläkään löytänyt.
Vaihdetut anturit:
-MAP-anturi kun oli epätasainen käynti (ois voinu mennä ihan putsauksella)
-Nokan ja kampuran asentoanturit jotka vaihdoin varalta kun kerran ei meinannu startata ja heitti vikakoodia moisista.
kozel@ircnet

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 11.12.2013. 9:25

WinChester kirjoitti:
Mutta siis onko Mersun dieseleissä samaa luokkaa olevia vikoja kuin Italo-moottoreissa? On meinaan ollu mielessä siirtyä joskus tuoreempaan kalustoon ja mitä sun juttuja WJ:n huonoudesta kuuntelin, niin en viitsi ainakaan siihen tarttua edes bensana. Sikäli, mikä siis tilanne uudempien DIESEL-koneiden kanssa? Vai onko parempi pysyä bensa-Jeepeissä kautta linjan ja ajella dieseli-kinnereillä sitten muuten?

Äläkä nyt ainakaan sano että seuraava ZJ:n jälkeen tuoreempi maasturi kannattaa olla Toyota... :lol: :wink:
Itellä vähän sama juttu että jos joskus tuoreempaa kalustoon siirtyy. Ei oikein tiedä, kaipa se ois tuo 2.7...Jos oikein rikastuisi niin Wrangler se ois.
Kaverillekin katoin 4.0l bensa Jeeppiä niin nettiautossa 2000 vuosimalli on uusin?! En kyllä tiiä mihin asti niitä on sitten valmistettu.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.12.2013. 10:16

XJ:tä on tehty 2001 asti, sitten tulee KJ-korimalli!! Ja 4.0 -kuutoskonetta on tehty vuoteen 2006 asti, mutta taitaa löytyä vain WJ ja TJ -malleista, KJ:ssa ei ole ainakaan, kun ei mahdu niin pitkää konetta siihen!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 11.12.2013. 15:40

WinChester kirjoitti:Noo ehkä mää sit pysyttelen vielä bensa-ZJ-kalustossa maasturien osalta. Tommoset moottoriviat vähänkään käyttiksen oloisessa vekottimessa ei kiinnosta sitten pätkääkään.
Swirl ongelma on ihan tuttu juttu mersupiireissä, mutta on helppo vika korjata kunhan sen tekee ennenkuin iso ongelma tulee :lol:

Suutin- ja hehkuvikoja yms. vastaavia tuntuu olevan melkein missä vain dieselissä, samoin turboissa on epämääräinen määrä ongelmia melkein merkistä riippumatta - siis kun puhutaan 2000- luvun autoista. Se mitä olen tuosta 3.0 dieselistä lueskellut niin tuntuu kyllä olevan oikein kelpo kone, eikä sen yhteydessä oleva vaihteistokaan kovin huono ole.

Mutta siitä huolimatta itse ostaisin 5.7 Hemin jos WK olisi kyseessä. Dieselit on pickuppien moottoreita :wink: :D WJ/ WK 4.7 HO on ihan kelpo kone, alkupään ihan ekoissa 4.7:ssa on jonkin verran ollut kestävyysonglemia - ei ole ihan samaa luotettavuutta kuin suorassa kuutosessa tai vanhoissa 5.2/5.9 koneissa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 11.12.2013. 21:54

Timo L kirjoitti:
Mutta siitä huolimatta itse ostaisin 5.7 Hemin jos WK olisi kyseessä. Dieselit on pickuppien moottoreita :wink: :D WJ/ WK 4.7 HO on ihan kelpo kone, alkupään ihan ekoissa 4.7:ssa on jonkin verran ollut kestävyysonglemia - ei ole ihan samaa luotettavuutta kuin suorassa kuutosessa tai vanhoissa 5.2/5.9 koneissa.
Mikä vuosimalli on niitä ihan ekoja 4.7 ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.12.2013. 22:05

JiiPee kirjoitti:
Timo L kirjoitti:
Mutta siitä huolimatta itse ostaisin 5.7 Hemin jos WK olisi kyseessä. Dieselit on pickuppien moottoreita :wink: :D WJ/ WK 4.7 HO on ihan kelpo kone, alkupään ihan ekoissa 4.7:ssa on jonkin verran ollut kestävyysonglemia - ei ole ihan samaa luotettavuutta kuin suorassa kuutosessa tai vanhoissa 5.2/5.9 koneissa.
Mikä vuosimalli on niitä ihan ekoja 4.7 ?
Jeepissä -99 lähtien, Dodgessa -97 lähtien, suurimmat ensimmäisten koneiden ongelmat oli jakopääkopan vesipumpun pesän syöpyminen puhki, jäähdytysnesteet öljytilaan, vikaa oli siis alumiinivalun seoksessa, herkkä syöpymään...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 11.12.2013. 22:11

Uudempi auto.. enpä tiedä. Viime vuosina on jostain syystä alkanut viehättää autot joissa on mahdollisimman vähän sähköllä toimivia komponentteja. Itse en ole oikein viehtynyt uusimpiin alle neljän litran koneella oleviin Jeeppeihin, uskoisin että ne ovat kuitenkin ihan ok vehkeitä kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti eikä raasta moottoria kierrolukumittari punaisen rajalla joka viikko. Mutta niinhän se on kaikilla autoilla, säännöllinen huolto auttaa pidentämään auton elinkaarta.

Jos nyt jostain ilmestyisi ylimääräistä rahaa ja vieläpä sen verran että sitä voisi autoon sijoittaa, valinta saattaisi kohdistua Jeeppiin. Moottoriksi kelpuuttaisin ensisijaisesti tuon 5.7 hemin, seuraavaksi 4.7 HO:n ja ellei nuita saisi niin sitten 4.0 suora kutonen. Näillä näkymin ja tällä hulvattoman suurella tilisaldolla todennäköinen seuraava(kin) Jeeppi tulee olemaan joku ZJ.. :roll:
ZJ 4.0 -96

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 11.12.2013. 22:25

:D Mulle tuo 5.7 hemi tais olla uus tuttavuus, mutta hienoltahan se näyttää:
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/6093572

Kirjoita vastaus