XJ -92

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

XJ -92

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 05.01.2009. 12:03

Tämä siis tuli hommattua jo viimevuoden puolella Joulukuussa.
Kuva
Kuva

Rahatilanteen ja ajanpuutteen vuoksi edistystä ei ole paljoakaan tullut, mutta jotain pientä kuitenkin...

Uutta puskuria kehiin.
Kuva

Ylitystä nyt on enemmän kuin alunperin, mutta tällä erää saa jäädä näin. Vinssistä on kauppaa jo väännetty, joten eiköhän sekin kohta keulalle ilmesty...
Kuva

Renkaat on myös hankintalistalla, kunhan sattuu sopivat kohdalleen.. Toki kaupoissa on uusia myynnissä, mutta köyhänä koetan katsella josko jostain löytyis järkihintaiset käytetyt...
Kuva
Kuva

Lähipäivinä olis tarkoitus riipiä irti kallistuksenvakaajantagot edestä ja takaa.. Näkee sen jälkeen kuinka hurjaksi muuttuu ajoltaan maantiellä..
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä kuningaskulkuri, muokattu yhteensä 12 kertaa

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 05.01.2009. 12:07

Hiljaa hyvä tulee. Mihinkäs sitä valmiissa maailmassa kiire olisi :wink: Ainakin se on Jeeppi, eli lähtökohtaisesti perusasiat on jo kunnossa :D
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Kallistuksen vakaimet.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 05.01.2009. 22:46

Hyvältähän se näyttää!

Eipä tuo meno maantiellä hirveesti huonone ilman kallistuksen vakaimia, ellet driffata meinaa. Maastossa rupeaa kulkemaan paremmin lisääntyneen jouston myötä ja voi ruveta jarruletkut olemaan kireinä niin edessä kuin takana. Taka akseliin voi laittaa jonkin verran korotusta letkulle ja edessä ovat kuulemma siirtäneet letkujen kiinnityspaikkoja paremmaksi. Itse meinaan omaani vaihtaa suosiolla pidemmät letkut.

Offivarusteessa on joitain käytettyjä maastokumeksejakin.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 06.01.2009. 14:57

Mistähän pidempiä jarruletkuja mahtaa saada? Onko ne ihan "hylly"tavaraa vai saako jossain teetettyä?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.01.2009. 15:01

kuningaskulkuri kirjoitti:Mistähän pidempiä jarruletkuja mahtaa saada? Onko ne ihan "hylly"tavaraa vai saako jossain teetettyä?
Eteen löytyy YJ:n letkut hyllystä, ne on pidemmät ja taakse löytyy hyllystä MJ:n letku, se on pidempi!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 11.02.2009. 17:35

Tässä on nyt uutta ilmettä keulasta.. Pikkuhiljaa jotain edistystä on tullut...

Kuva


Kuva

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 11.02.2009. 18:01

No no! Sehän alkaa näyttää hyvältä!
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 11.02.2009. 18:16

Uusimmissa kuvissa on pikkuinen virhe... Kukahan sen mahtaa ensinnä löytää :wink: :wink: :wink:
Sekin "virhe" korjaantuu kunhan taas saan aikaiseksi käydä tallilla... Tänään loppui innostus..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.02.2009. 18:29

Maski??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 11.02.2009. 19:32

Oisko rullakita?

Voi olla että näin ostoilmon offipalstalla... :wink:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 11.02.2009. 19:34

Niin ja ainakaan katsastusmies ei varmasti pidä noista pystyssä törröttävistä tangoista tossa puskimessa. Hyvähän niihin on vaijeri kietaista, mutta...
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 11.02.2009. 21:22

Maski, rullakita ja vaijerinkoukku sekä releboxi puuttui noista kuvista.. Piuhat nippareilla kiinni raudassa.. Noista pikku viiksistä on kyllä mahdollisuus jäädä kiinni leimalla, mutta ajatuksena on tumpata päihin golfpallo, sillä aijon koittaa..
Kävin tässä illalla viel tallilla sen verran että nyt on kaikki paikallaan, paitsi päävirtakytkin. Sen joutuu ostamaan ja laittamaan, samaten kun vinssin ohjauspiuhat ja katkaisimet puuttuu. Ne on hankinnassa myöskin seuraavana..

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 15.02.2009. 19:25

Tänään oltiin taas kaverin kanssa tallilla pyörähtämässä... Kallistuksenvakaajat sai nyt lähtöpassit. Kummasti muuttui joustot parempaan suuntaan ja ajettavuus koki kyllä samalla aikalaisen pudotuksen, mutta jostain on tingittävä...

Kuva

Pakkohan sitä oli testaamassa käydä ja tämän auton ensimmäiset vauriotkin sain aikaiseksi... Takavalosta palanen ja hiukan kaaret sai kipeetä... Samalla suunniteltiin kohtaa johon rälläkkä seuraavaksi iskee.. Elikäs takakulmat ylös ja helmoihin palkit... Sattuiskohan kukaan muistamaan suorilta minkäkokoinen palkki sopii parhaiten helmoihin?

Kuva

Niin ja Heinolan kisoja kun oltiin kaiffarin kanssa ihmettelemässä, siellä sitten kehittyi ajatus että tälläkin lähdetään johonkin vastaavaan kisaan sähläämään mukaan, joten siihen suuntaan rakentaminen alkaa...
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä kuningaskulkuri, muokattu yhteensä 15 kertaa

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 15.02.2009. 19:45

Noi palkkihelmat on itselläkin työlistalla, kunhan nyt kelit ensin läpenee että tarkenee pihalla turata... :?

Muistelen kuulleeni jostain että B-pilari (muistanko oikein?) jatkuisi myös helmakotelossa ihan pohjalle asti? En tiedä onko faktaa, mutta luulisin että kai sekin rälläkkää tottelee.

PS. Minäkin näin nyt Subilta sen mainoksen :wink:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 15.02.2009. 20:49

Hiukan OT. Subilla joo pyörii mainos... Maaliskuussa se sit on ohi.. Saahan nähdä kuinka paljon nolottaa katella itteään telkkarista :oops: :oops: :oops: :roll: :roll: :roll:

Kirjoita vastaus