Patriotin korotussarja
Juu, tuo RRO:n korotussarja on nyt useamman vuoden ollut alla. Palloniveliä on edestä parit kappaleet menneet, missä määrin tämä on korotussarjan vika ja missä määrin muuten vaan kehnon rakenteen on kysymys mihin minä en osaa tarkkaa vastausta antaa... Käsittääkseni Patriotien tyyppivika katsastuksessa on juurikin nuo pallonivelet edessä, eli saattaisi olla että olisivat menneet joka tapauksessa vaihtoon?
Ajo-ominaisuudet eivät muutu oikein miksikään, kulkee kadulla ihan samaan tapaan kuin ennenkin. Vakiokokoiset pyörät näyttävät entistäkin hölmömmiltä korotuksen kanssa, tosin minusta ne eivät muutenkaan oikein sovi nelivetoiseen autoon... (Matalaprofiilirenkaat ja nimismiehen kiharat ovat harvinaisen miellyttävä yhdistelmä. Tuntuu että paikat tippuvat hampaista höykytyksessä, vaikkei niitä paikkoja edes ole. Korkeampi profiili renkaissa rauhoittaa käytöstä töyssyissä kummasti.) Ulkonäöllisesti eroa ei etenkään sopivamman kokoisten renkaiden kanssa huomaa, ainakaan ellei asiaan ryhdy erikseen kiinnittämään huomiota. Mutta Jeeppimäisempi olemus tuolla on. Maavaraa tulee korotuksella ja mahdollisimman korkeilla renkailla sellaiset noin kolme tuumaa, minkä esimerkiksi lumihangessa etenemisessä huomaa kyllä!
Eli oma tuomioni: Tykkään paljon, vaikka korjauskuluja korottaminen on saattanutkin lisätä.
Ajo-ominaisuudet eivät muutu oikein miksikään, kulkee kadulla ihan samaan tapaan kuin ennenkin. Vakiokokoiset pyörät näyttävät entistäkin hölmömmiltä korotuksen kanssa, tosin minusta ne eivät muutenkaan oikein sovi nelivetoiseen autoon... (Matalaprofiilirenkaat ja nimismiehen kiharat ovat harvinaisen miellyttävä yhdistelmä. Tuntuu että paikat tippuvat hampaista höykytyksessä, vaikkei niitä paikkoja edes ole. Korkeampi profiili renkaissa rauhoittaa käytöstä töyssyissä kummasti.) Ulkonäöllisesti eroa ei etenkään sopivamman kokoisten renkaiden kanssa huomaa, ainakaan ellei asiaan ryhdy erikseen kiinnittämään huomiota. Mutta Jeeppimäisempi olemus tuolla on. Maavaraa tulee korotuksella ja mahdollisimman korkeilla renkailla sellaiset noin kolme tuumaa, minkä esimerkiksi lumihangessa etenemisessä huomaa kyllä!
Eli oma tuomioni: Tykkään paljon, vaikka korjauskuluja korottaminen on saattanutkin lisätä.
Tässähän näitä nyt sitten olisi:japi73 kirjoitti:Onko kuvia?

Ennen korotusta, vanteet ja renkaat vakiokokoiset.

Aika pian korotuksen jälkeen, tassut vielä samat kuin korotusta ennen.

Maltillisesti isommat renkaat vakiovanteilla - iso vaikutus jo näillä.

Tässä vaiheessa alkaa rengaskoko olla saavuttanut jo maksiminsa ja vannekoko miniminsä... Jotkut 15" vanteet saattavat alle mahtua, mutta yleensä ottaen eivät. Noh, mutarenkaita saisi tässäkin koossa jo...

Miksi ihmeessä et?japi73 kirjoitti:En just ole korottelemassa

Kiitokset kuvista. Kyllähän tuon huomaa etenkin orkkis renkailla. Isommilla näyttää kyllä jo paremmalta. Pitikö konttorilla poiketa näyttämässä?
Vastauksena kysymykseen
Vastauksena kysymykseen
Taloustilanne ei toistaiseksi anna mahdollisuutta korotukselle. Kun tuo anoppilasta hommattu on vasta 45tkm ajettu (-07), niin kaikkea pientä kivaa tässä on tullu mietittyä. Maastoon ei muuten kuin mökkitiellä.Miksi ihmeessä et?
Mainiot kuvat!Toni S. kirjoitti:Ennen korotusta, vanteet ja renkaat vakiokokoiset.japi73 kirjoitti:Onko kuvia?
...
Aika pian korotuksen jälkeen, tassut vielä samat kuin korotusta ennen.
...
Maltillisesti isommat renkaat vakiovanteilla - iso vaikutus jo näillä.
...
Tässä vaiheessa alkaa rengaskoko olla saavuttanut jo maksiminsa ja vannekoko miniminsä... Jotkut 15" vanteet saattavat alle mahtua, mutta yleensä ottaen eivät. Noh, mutarenkaita saisi tässäkin koossa jo...![]()
Tilasin juuri saman korotussarjan ja niitä odotellessa kiinnostaisi noiden kuvien renkaiden vanteiden ja gummien koot. Voisi hieman haarukoida, mitä alle jatkossa laittaisi...
Kuvissa on viimeistä lukuunottamatta Jeepin 17" vakiovanteet, joissa ensimmäisissä kuvissa vakiorenkaat 215/60/17 ja nuo all-terrainit taasen kokoa 225/65/17. Viimeisessä kuvassa on taasen 16" vanteet mitkä tuovat renkaita vakiovanteita enemmän ulos, ja renkaat kokoa 225/75/16. (Huom. Näiden kanssa katsastukseen meno voi johtaa juupas-eipäs-väittelyyn katsastajan kanssa.)
RRO & renkaat
Päädyin hieman samanlaiseen ratkaisuun.
Tilasin alle RRO:n korosarjan. Sarja maksoi lähetyskuluineen ja tulleineen 540,04 € kotiin asti tuotuna. Hieman piti neuvotella ensin ennen tilausta korkeista lähetyskuluista, mutta kaikki sujui nopsaan ja olivat hienosti puheilleen. Tullaus oli pakko hoitaa UPSin kautta ja itse ei saanut tullattua eli siitä tuli joku euro ylimääräistä.
Korosarja meni melko helposti alle ihan omatoimisesti. Mukana tulevat ohjeet ovat ok ja lisää löytyy jenkkien keskustelupalstalta. Kulmat ensin itse sinne päin ja sitten paikallinen Vianor teki loput hintaan 85,- €. Ei ollut paha siihen nähden, kauanko jumppasivat kulmien kanssa.
Katsastuskonttorilla eivät olleet korotuksesta sen suuremmin kiinnostuneita kuin että kirjasivat tapahtuneen otteeseen.
Kiekkojen kanssa toimin maltillisesti: koska jenkkipalstalla ovat laittaneet vakionkin alle hieman suurempaa kiekkaa ilman ongelmia, niin päädyin sellaisiin. Valinta oli 225/65 R17. Voisi varmaan olla hieman suurempi, mutta menee toistaiseksi näillä. Tilaa olisi pyöriä aavistuksen suuremmallakin halkaisijalla ja leveyttäkin voi olla vaikka lisää tilan kannalta.
Mielenkiintoinen projekti. Aikaa vierähti kokonaisuudessa pari kolme viikkoa, mutta ei kovin työläs homma. Hinnallisesti melko edullinen, vaikka samalla tuli uusittua niveliä nipallisiin ja muuta kuluvaa osaa siinä samalla.
Ajettavuudessa ei huomaa muutosta ainakaan huonompaan suuntaan.
Tilasin alle RRO:n korosarjan. Sarja maksoi lähetyskuluineen ja tulleineen 540,04 € kotiin asti tuotuna. Hieman piti neuvotella ensin ennen tilausta korkeista lähetyskuluista, mutta kaikki sujui nopsaan ja olivat hienosti puheilleen. Tullaus oli pakko hoitaa UPSin kautta ja itse ei saanut tullattua eli siitä tuli joku euro ylimääräistä.
Korosarja meni melko helposti alle ihan omatoimisesti. Mukana tulevat ohjeet ovat ok ja lisää löytyy jenkkien keskustelupalstalta. Kulmat ensin itse sinne päin ja sitten paikallinen Vianor teki loput hintaan 85,- €. Ei ollut paha siihen nähden, kauanko jumppasivat kulmien kanssa.
Katsastuskonttorilla eivät olleet korotuksesta sen suuremmin kiinnostuneita kuin että kirjasivat tapahtuneen otteeseen.
Kiekkojen kanssa toimin maltillisesti: koska jenkkipalstalla ovat laittaneet vakionkin alle hieman suurempaa kiekkaa ilman ongelmia, niin päädyin sellaisiin. Valinta oli 225/65 R17. Voisi varmaan olla hieman suurempi, mutta menee toistaiseksi näillä. Tilaa olisi pyöriä aavistuksen suuremmallakin halkaisijalla ja leveyttäkin voi olla vaikka lisää tilan kannalta.
Mielenkiintoinen projekti. Aikaa vierähti kokonaisuudessa pari kolme viikkoa, mutta ei kovin työläs homma. Hinnallisesti melko edullinen, vaikka samalla tuli uusittua niveliä nipallisiin ja muuta kuluvaa osaa siinä samalla.
Ajettavuudessa ei huomaa muutosta ainakaan huonompaan suuntaan.
Re: Patriotin korotussarja
Vanha ketju, tiedän, joten korotetaas vähän tätäkin
Tuli itsekin hommattua jeep talouteen, patriot, koska tulee talvi sieltä taas tänäkin vuonna. Autoa tuossa muutaman päivän katselleena tulin siihen tulokseen, että 50mm korotussarjahan siihen on tilattava ja kun täällä joku on sellaisen saanut katsastettua. Lakipykäliä tulkitsemalla pitäisi auto saada korotettuna katsastettua koska auton kokonaismassa ylittää 2000kg niin mennee helpommalla(?), akselityypistä huolimatta, henkilöautohan tämä on ja tarkoitus vielä hieman mutkistaa asioita katsastamalla N2G luokkaan🥵

Tuli itsekin hommattua jeep talouteen, patriot, koska tulee talvi sieltä taas tänäkin vuonna. Autoa tuossa muutaman päivän katselleena tulin siihen tulokseen, että 50mm korotussarjahan siihen on tilattava ja kun täällä joku on sellaisen saanut katsastettua. Lakipykäliä tulkitsemalla pitäisi auto saada korotettuna katsastettua koska auton kokonaismassa ylittää 2000kg niin mennee helpommalla(?), akselityypistä huolimatta, henkilöautohan tämä on ja tarkoitus vielä hieman mutkistaa asioita katsastamalla N2G luokkaan🥵
Re: Patriotin korotussarja
Ajattelitko vielä montakin kertaa muokata omaa viestiäsi?? Tänään kaksi kertaa jo muokkaukset hyväksynyt. Kirjoitas välillä uusia veistejä, niin saadaan sun viestintä vapautettua...Jeepster kirjoitti: ↑02.04.2022. 10:40Vanha ketju, tiedän, joten korotetaas vähän tätäkin
Tuli itsekin hommattua jeep talouteen, patriot, koska tulee talvi sieltä taas tänäkin vuonna. Autoa tuossa muutaman päivän katselleena tulin siihen tulokseen, että 50mm korotussarjahan siihen on tilattava ja kun täällä joku on sellaisen saanut katsastettua. Lakipykäliä tulkitsemalla pitäisi auto saada korotettuna katsastettua koska auton kokonaismassa ylittää 2000kg niin mennee helpommalla(?), akselityypistä huolimatta, henkilöautohan tämä on ja tarkoitus vielä hieman mutkistaa asioita katsastamalla N2G luokkaan🥵
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1