Wranglerin keväthuoltoa

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Wranglerin keväthuoltoa

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 28.03.2014. 0:15

No nyt rupeis olemaan hallilla laajennus valmiina ja olis aika ottaa oma Jeeppi työn alle.
Viime vuonna ei leimassa tullut sanomista tuosta ruosteesta, mutta ammatillisesti olin kyllä tiedostanut sen läsnäolon.
Tänään alkoi operaatio purkamisella. Eli koko sisusta irti ja samaan syssyyn saa laitettua uudet jakkarat ja uuden keskikonsolin. Pientä kiirusta saattaa ilmetä, kun toi Venäjän reissu pukkaa kohta niskaan.
Kuvia, koska ne on aina niin kivoja :)

Purettuna
Kuva

Kuva

Kuva

Pientä hapantumista havaittavissa
Kuva

Siinä se turvavyö on ollunna kiinni
Kuva

Kuva

Penkin kiinnityskohta
Kuva

Sitten putsataan
Kuva
Kuva
Kuva

Vanha penkki saa väistyä vaikka onkin aito Recaro
Kuva

Uudet penkit on jo valmiina
Kuva

Vanha keskikonsoli on palvellut uskollisesti
Kuva

Uusi konsoli kolminkertaistaa sisätilat
Kuva

Kuppaset lattiamatot on pesty
Kuva
Kuva

Jos huomenna pesis alustan ja sit rupeis hitsailemaan.

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Ruostesuojausta?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.03.2014. 17:20

Jarno sähän olist voinnu vaan näppärästi noi ruosteet suojata??;)
Vitsi vitsi!!!

Ethän sä sitten ihan täysin perheelämän ruvennutkaan viettää kun pääset vielä Jeeppi räpläämään??

Hyvältä näyttää.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Jmax
Viestit: 71
Liittynyt: 15.04.2012. 10:19
Paikkakunta:

Keväthuoltoa

Viesti Kirjoittaja Jmax » 28.03.2014. 18:54

Sinulla ei varmaan tuo keväthuolto kestä niin kauan kuin minulla (2 vuotta jo,ja vielä huolto jatkuu) :lol: . Jospa saisi huollon valmiiksi kesäksi :roll:

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Re: Ruostesuojausta?

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 30.03.2014. 1:19

ImacInnes kirjoitti:Jarno sähän olist voinnu vaan näppärästi noi ruosteet suojata??;)
Vitsi vitsi!!!

Ethän sä sitten ihan täysin perheelämän ruvennutkaan viettää kun pääset vielä Jeeppi räpläämään??

Hyvältä näyttää.

t. Ismo Ämmä
Leima on niin oleellinen osa autoilua, että kai se täytyy "vähän" sätkiä :)

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 30.03.2014. 1:30

Ei sitten ollut ihan pikku projekti :(

Ruostetta riittää

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Taka panhardin korotus (ja irroitus) on myös tarpeellinen
Kuva

Apujoukkoja on hälytetty paikalle
Kuva

Ruosteiset osat pois
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Ja uutta tilalle
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Korikiinnikkeet vaihtuvat Daystarin Pu kiinnkikkeisiin
Kuva

Operaatio jatkuu Sunnuntaina

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 30.03.2014. 19:28

Terve ja Hehheh!

Suutarin lapset kävelee avojaloin...
MH

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 30.03.2014. 22:43

Väsynneenä voi todeta että lankaa on tänään sulateltu ja runsaasti

Runkopalkin pää muotoutuu
Kuva

Taka-panhardin braketti uusiutuu jä vähän korottuu
Kuva
Kuva
Kuva

Iso kiitos Faijalle auttavasta kädestä
Kuva

Uutta taka-puskuria valmistuu
Kuva
Kuva

Korikiinniikkeille uudet kiinnikkeet
Kuva

Laho poikkipalkki saa lähteä
Kuva

Korikiinnike paikallaan ja bumerangi sakkelien mallailua
Kuva

Korin takapalkki on happamahko ja sitä pitää pikkasen entrata
Kuva
Kuva

Rungon välipalkki laitetaan rhs putkesta
Kuva

Kuva


Vielä on tekemistä, mutta auto on kahden viikon päästä valmis.

kaistapää
Viestit: 13
Liittynyt: 21.03.2014. 5:35
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja kaistapää » 31.03.2014. 5:44

Vielä on tekemistä, mutta auto on kahden viikon päästä valmis.
Voi vide...mulla ei omassa ole hitsattavaa ollenkaan ja en silti uskalla luvata että onko edes kuukauden päästä ajossa.

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 31.03.2014. 15:04

Onhan siinä vähän näköjään ruostetta.. ..noi pitäisi melkein saattaa katsureiden tietoon noi turvakaaren alapäät missä samassa toi turvavyö kiinni. On kyllä niin hengenvaarallinen paikka ruostua jos ajattelee että auto menee joskus "katolleen". Noihan taitaa siis olla aika vakioruosteet.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.04.2014. 9:41

Sepä se.
Mullakin on tässä turvallisuus kriteeri. Lähdetään sinne Venäjälle ja tytär tulee mukaan.
Tossa ei paljoa turvavyöt auta ja turvakaaren alapää menis heittämällä läpi lattiasta :(

No kohta on kestävämpi kuin uutena :)

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.04.2014. 9:49

Projekti jatkuu

Runko on käyty läpi ruosteenmuuntajalla ja lopputulos näyttää todella hyvältä. Meidän uus ruosteenmuuntaja tuntuu toimivan erinomaisesti.
Kuva
Kuva

Monimuotoisin ja haastavin paikka on toi kuskin penkin alus, mihin kiinnittyy turvavyö sekä turvakaari ja lisäksi alapuolelle tulee palkki missä korikiinnike.

Uusi lattiapala
Kuva

Siihen se istuu
Kuva

Hitsattuna korjattuun kyllkilevyyn

Kuva

Lokasuojan puoleisen palan suunnitelua

Kuva

Ja siinnä se istuu
Kuva

Ja sitten se aluspalkki

Kuva

Kuva

Sinne se istuu

Kuva
Kuva

Uusittu takanurkka. Materiaalina 1,5mm, kestää paremmin kuin alkuperäinen.
Kuva

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.04.2014. 14:11

Tuon verran kun on ruostehommaa, niin olisit samantien soveltanut taakse Rough Countryn nelilinkkialustan pitkillä tukivarsilla.. ja eteen sitten iltapuhteena vähän myöhemmin TJ:n pitkillä tukivarsilla vieterialusta :wink:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 07.04.2014. 8:24

MacGyver ajoi YJ:llä ilman kierrejousia, joten niin ajan minäkin :D

Timo L kirjoitti:Tuon verran kun on ruostehommaa, niin olisit samantien soveltanut taakse Rough Countryn nelilinkkialustan pitkillä tukivarsilla.. ja eteen sitten iltapuhteena vähän myöhemmin TJ:n pitkillä tukivarsilla vieterialusta :wink:

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 07.04.2014. 8:38

Projekti rupeaa olemaan valmis.

Viimeiset rutistukset eilen.

Apparin persuksen alla on vielä pehmeää
Kuva

Ruosteiset pellit pois
Kuva

Ja uutta tilalle
Kuva

Vähän hifistelyä, mutta hitsataan nyt molemmin puolin
Kuva

Pohjamaalit ja valmista on. Migin voi pakata takaisin piiloonsa
Kuva

Sitten meinasi repäistä ja laittaa vähän äänieristystä kehiin.
Kuva
Kuva
Kuva

Turvakaaren mallailua. Nythän mulle vaihtui tämä uudemman mallinen takakaari, joka suojaa taka matkustajien päät ja mahdollistaa taakse kolmipistevyöt. Kiitos vaan Rauman miehellä kun et ollut silpunnu tätä kaarta ;)
Kuva

Ja uudet penkit löysivät tiensä ohjaamoon
Kuva

Kasassa on
Kuva

Puol kahden aikaan yöllä unohtu ottaa kuva kun kovakatto on paikalla.
Flap flap flap rättikattoilua on kokeiltu vuosi ja todettu että ei ole mun juttu.

Tänään auto saa osakseen ruosteenestokäsittelyn ja si se on siinä.
Pääsiäisen venäjän reissulle voi lähteä turvallisin mielin, kun tietää että auto ei ole yber pehmeä kaikista strageisista kohteista.

Kirjoita vastaus