Ebaystä tilaaminen?

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
mikkotapani

Ebaystä tilaaminen?

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 20.06.2014. 16:02

Terve!

Minkälaisia kokemuksia porukalla on otsikon mukaisesta paikasta tilaamisesta noin ylipäänsä? Itse noviisina tilasin tuossa alkuvuodesta semmoisen erikoistyökalun Jagulaariin etupyöränlaakerin vaihtoon sen enempää kirjautumatta mihinkään ja kokemus oli hyvä. Nyt sitten menin ja tilasin kirjautuneena ja maksu PayPalin kautta niitä 10W miniteholedejä 20kpl ja saas nähdä tulevatko ollenkaan ja milloin? Hinta kyllä houkutteli kun ensin ostin pari paikallisesta liikkeestä sovittelua varten ja olivat alennuksineen 37.50e/kpl ja tuolta Ebaystä kappalehinnaksi jää 10.90e/kpl rahteineen (+ tullit ym). Hintaero on varsin merkittävä! Enhän minä noita kaikkea 20kpl itse tarvitse vaan ottajia on jo omalla kylällä, luovutan niitä ylimääräisiä sitten kavereille omakustannehintaan.

Menin sitten hölmö typeryyksissäni vaimolle ja tyttärelle kehumaan miten kätevää ja halpaa! Nämähän sitten silmät pyöreinä Ebayhin ratsastustarvikkeita etsimään ja ihmettelemään. Kohta isin Visa vinkuu niin että tuntuu eli täytynee ruveta etsiskelemään toista työtä nykyisen rinnalle!

Hyvää Juhannusta!
MH

Sikli

Viesti Kirjoittaja Sikli » 20.06.2014. 22:30

Hyviä ovat kokemukset Ebayn kaupanteosta. PayPal on oikeastaan ainoa järkevä tapa maksaa verkossa, olipa kyse Ebayn tai minkä tahansa muun ulkomailla sijaitsevan verkkoliikkeen kaupanteosta. Joku voi olla toista mieltä mutta se sallittakoon.

Pari kertaa on ollut ongelmatilanteita liittyen rikkoutuneeseen tavaraan. Olen heti lähetyksen saatuani tutkinut sen pintapuolisesti ja jos pakkaus on ollut rikki, olen sen samantien kuvannut. Sitten pakkaus auki ja tuotteille perinpohjainen tarkastus & valokuvaus. Seuraavaksi postia kuvien kera myyjälle ja kysymys kuinka edetään. Näissä parissa tapauksessa kuten muissakin tuotteisiin liittyvissä kyselyissä, palvelualttius on ollut ihan eri luokkaa kuin kotimaisissa liikkeissä. Sanoisin että maksavana asiakkaana ei pidä olla alentuva tai syyttelevä, mutta kohtelias käytös on ehdoton edellytys jos haluaa saada oikeanlaista kohtelua. Loppujen lopuksi kaikki em. tilanteet on saatu ratkaistua parhain päin. Olen saanut tilalle veloituksetta uuden osan, pahoittelut ja toivomuksen että palaan pian tilausten merkeissä asiakkaaksi.

Joittenkin myyjien kanssa on tullut läheteltyä postia kun olen halunnut tarkistaa jotain tuotteesta, sitten se tilaus on tullut huomattavasti pienemmillä kuluilla. Yleensä valitsen myyjän joka on niin sanottu top rated seller tai positiivinen palaute on vähintään 99%.

Tilattaessa Aasiasta, etenkin Kiinasta, myyjät ovat äärimmäisen tarkkoja että asiakas on tyytyväinen. Tosin tarkkana olla pitää, jotkut tuotteista eivät millään voi olla aitoja ja sen näkee kyllä hinnastakin. Enkä lähtisi tilaamaan toiselta puolen maapalloa jotain maakoodattua tuotetta.

Näemmä minulla on joutilasta aikaa Juhannusaattona kun joutaa höpötellä verkkotilaamisesta.. joten siirryn itse asiaan eli auton avaimet naulakkoon. :wink:

Juhannusta kaikille 8)
ZJ 4.0 -96

Poro

Viesti Kirjoittaja Poro » 23.06.2014. 17:32

Samoilla linjoilla Siklin kanssa. Kaikki tilaukset on tähän mennessä tulleet perille asti ja ne ovat olleet mitä pitikin.

Tilaaminen on kyllä varsin helppoa, varsinkin tuon PayPalin kautta. Pari klikkausta ja homma pulkassa (ja tässä onkin juuri se kolikon toinen puoli). Liikuttuneessa mielentilassa on itsekin tullut joskus tilattua ties mitä krääsää, kun ei edes lompakosta tarvitse luottokorttia hakea. :?

Postikulutkaan ei monesti ole ollenkaan pahoja.

ImacInnes
Moderaattori

Re: Ebaystä tilaaminen?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 21.02.2015. 15:25

Tilattu on aika paljon ebaysta ja käytän maksussa vielä paypallia niin ompi aika turvallista.
MIelstäni hinta on aika usein muodostunut että sen mikä osa maksaa niin suurinpiirtein saman verran menee rahtiin ja tulli kuluihin vaan ain aon ollut edullisempaa kuin suomesta ja usei jopa nopeampaa.

Tilasin aikoinani Cherokeehen edullisen 2,5" korotus sarjan USAsta ja kun sen maanataina tilasin niin perjantaina soittvat lento tullista että saa tulla noutamaan.

Pienenä miinuksena tässä tilauksessa kävi niin että taas viikonpäästä soittivat tullista että taas saisi tulla samanlaisen satsin hakemaan.
Sanoin että en ole tilannut joten palautetaan. Ikävä puoli oli se että luottotiliäni oli kanssa jo veloitettu kahteen kertaan ja lopulta piti antaa valtuudet luottokunalle jotta sain rahat takaisin. Olen samasta firmasta ostanut myöhemminkin ja hyvin on toiminut.

Tarkkan akannnattaa myös olla että minkä osan valitsee, jos valkkaat väärän niin eipä sitä kannata juuri palauttaa.
Itse tilasin Libertyy jäähdyttimen ja valkkasin monest rivistä sen hieman edullisemman. Kun avasin paketin niin olikin 2,4 l koneeseesn sopiva vaikka piti olla 3,7l koneeseen. Tilasin sitten uudestaan oikean. Väärä on edelleen minulla kaupan olin tilannut väärän.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Kirjoita vastaus