xj automaatti ei vaihda (-89)
xj automaatti ei vaihda (-89)
Ilmestyi semmoinen ongelma tässä pari viikkoa sitten ja tietenkin juuri katsastusta edeltävänä päivänä, että kepin ollessa D:llä laatikko tuntuisi pysyvän ykkösellä eikä vaihda isommalle. Kun otin laatikon ohjausboksin sulakkeen irti, niin vaihteet vaihtui käsin, mutta sulake paikallaan ei. (onneksi, niin pääsi katsastukseen)
Onko vika siis todennäköisimmin laatikon älyboksissa vai onko muitakin mahdollisuuksia?
Auto käynnistyy avaimesta normaalisti ja pakkivalot toimii, niin niiltä osin NSS tuntuisi myös pelaavan. Toki olen pakkivalokytkentään ryöstänyt nss:ltä p-asentotiedon, mutta on toiminut sen jälkeenkin...
Onko vika siis todennäköisimmin laatikon älyboksissa vai onko muitakin mahdollisuuksia?
Auto käynnistyy avaimesta normaalisti ja pakkivalot toimii, niin niiltä osin NSS tuntuisi myös pelaavan. Toki olen pakkivalokytkentään ryöstänyt nss:ltä p-asentotiedon, mutta on toiminut sen jälkeenkin...
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Noniin. Nyt sai testattua kun sai ohjauksen kasaan.
Eli kiihyttelin mielestäni korkeille kierroksille ja vilkaisu mittariin, niin kierrokset oli n.4000 siis kiihyttelin vielä lisää, niin 5000:ssa sitten vaihtu vaihe..
Onko tuo laatikon tietokone siis kunnossa, vai kuinka? Ja missähän mahollisesti vika?
Eli kiihyttelin mielestäni korkeille kierroksille ja vilkaisu mittariin, niin kierrokset oli n.4000 siis kiihyttelin vielä lisää, niin 5000:ssa sitten vaihtu vaihe..
Onko tuo laatikon tietokone siis kunnossa, vai kuinka? Ja missähän mahollisesti vika?
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Siellä on se tyyppivika, se luulee että painat jarrua, jolloin se käyttäytyy juuri noin!! Ohituksen pystyy tekemään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Todennäköisesti turbiinikaan ei lukitu?
Jarrupolkimen päällä on kytkin, joka on herkkä lipsahtamaan pois säädöstään ja silloin tosiaan äly luulee, että jarrua painetaan kokoajan.
Mulla oli -90:ssä sama vika.
Joskus myös polkimen palautusjousi voi kuoleentua ja aiheuttaa ko. kytkimelle saman virheen.
Jarrupolkimen päällä on kytkin, joka on herkkä lipsahtamaan pois säädöstään ja silloin tosiaan äly luulee, että jarrua painetaan kokoajan.
Mulla oli -90:ssä sama vika.
Joskus myös polkimen palautusjousi voi kuoleentua ja aiheuttaa ko. kytkimelle saman virheen.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Turbiinin lukittumisesta en oikein ota selvää, kun ei oo aikasemmin automaatista kokemusta. Oon kyllä koittanu sen toimintaa testata, mutta pitäs saaha joku "asiantuntija" kyytille.
Tuota jarrupolkimen kytkin näytti ainakin olevan ihan kohdallaan tuota jarrupolkimen jousta en kyllä ajatellutkaan. Senhän vois varmaan helposti testata ihan jalalla poljinta nostamalla...
TPS anturi ainaki on mittausten perusteella rikki ja uuden jo siihen löysin kohtuu edullisesti, mutta sen saa vasta reilun parin viikon päästä.
AMCCF foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan mittailin TPS:ää ja ohjeen mukaan mittarin pitäisi näyttää kaasuläppä kiinni 0.8V ja mulla ylsi säätö enimmillään 0.15V:iin
Tuota jarrupolkimen kytkin näytti ainakin olevan ihan kohdallaan tuota jarrupolkimen jousta en kyllä ajatellutkaan. Senhän vois varmaan helposti testata ihan jalalla poljinta nostamalla...
TPS anturi ainaki on mittausten perusteella rikki ja uuden jo siihen löysin kohtuu edullisesti, mutta sen saa vasta reilun parin viikon päästä.
AMCCF foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan mittailin TPS:ää ja ohjeen mukaan mittarin pitäisi näyttää kaasuläppä kiinni 0.8V ja mulla ylsi säätö enimmillään 0.15V:iin
Grand Cherokee 5.9 Ltd
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
- Paikkakunta: Kotka
- CONTACT:
Itelläni sama ongelma. Jarrupolkimen päällä kytkin ehjä. Jarruvalotkin pelaa ok joten palautusjousikin ok. Liitokset korjattu paremmiksi kuin alkuperäiset. Laatikolta säädetty vaihteet kohdalleen. Alkaa olemaan ideat loppu ja hermot sen myötä. Ohituksesta oli puhetta, olisin erittäin mielenkiintoinen kuulemaan lääkkeen kyseiseen ongelmaan??? Ps. Otin lootan ohjaus sulakkeen pois ja manuaalisesti vaihtuu kyllä..
EASTCOAST OFFROAD ry.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
- Paikkakunta: Kotka
- CONTACT:
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
- Paikkakunta: Kotka
- CONTACT:
Mittailitko tuota tps:ää ?Intiaanipäällikkö kirjoitti:Taisin nuolaista ennenkö tipahti. Palataans taas perusasioiden äärelle.. Kasattuani eipäs pelannutkaan..Intiaanipäällikkö kirjoitti:Ohituksella homma lähti wörkkimään. Kiitoksia Jamantille
Tuossa selkeä ohje: http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1257615971/16#16
Grand Cherokee 5.9 Ltd
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
- Paikkakunta: Kotka
- CONTACT:
Noniin. Tuo jarrupolkimen ja TCUn välinen yhteys on siis ok. Mittasin tolla hyppylanka metodilla kaasuläpän ja arvot oli ja on pielessä mutta muuttuu oireettomasti. 0,44 - 4,44. Eli ei 0,8 - 5,0. Tämä siis asentotunnistimen ja ECUn välistä. Ongelma näyttäisi olevan tuo tunnistimen ja TCUn välissä. Ei samoja arvoja eikä maa piippaa. TPSn ja TCUn välissä suoraan samat johdot. TCUn liittimen D1-D3 piuhat löytyy myös TPS-liittimestä..
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Intiaanipäällikkö, muokattu yhteensä 16 kertaa
EASTCOAST OFFROAD ry.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
- Paikkakunta: Kotka
- CONTACT: