
Jeep Wrangler YJ '89 käyttö-/harrasteprojektiauto
Jos halut tohon autoos korotus sarjaa niin mietippä tätä http://www.4wd.com/productdetails.aspx? ... rtID=13769 itse olen tuolta tilannut jonkun verran tavaraa ja kaikki on tullu ja jos halut pitää lehtijousi alustan niin tee silloin soa eli akselit lehtijousien alapuolelle ei vaikee rasti mut mielummin kierrejouset 

VooDoo Racing Team
VooDoo Jeep LT-1 V8
Jeep Wrangler 4.0L -98 nakkikiska malli
tuolta löytyy lisää kuvia jeepeistä ja ajoista
http://kuvablogi.com/blog/19737/
tuolta sit video http://www.youtube.com/watch?v=inPmRr_K_i0
VooDoo Jeep LT-1 V8
Jeep Wrangler 4.0L -98 nakkikiska malli
tuolta löytyy lisää kuvia jeepeistä ja ajoista
http://kuvablogi.com/blog/19737/
tuolta sit video http://www.youtube.com/watch?v=inPmRr_K_i0
Kyllä mie taidan vielä toistaiseksi pysytellä perinteisessä SUA-moodissa.
Jouset pitää ostaa tässä kevään mittaan ja ajattelin hankkia maltilliset 2"-2½" korottavat, jottei tule tarvetta SYE:lle jne. -toivottavasti.
Itsekin olen katsellut tarjontaa ulkomailla ja löytänyt varsin edullisia settejä, mutta toisaalta sain taannoin hyvän tarjouksen kotimaiselta yrittäjältä ja taidan tässä taloustaantumassa suosia kotimaista toimittajaa. Olkoonkin, ettei hän minun jousiostoksista juuri rikastumaan pääse, sen verran pieneksi taitaa kate jäädä..

Jouset pitää ostaa tässä kevään mittaan ja ajattelin hankkia maltilliset 2"-2½" korottavat, jottei tule tarvetta SYE:lle jne. -toivottavasti.
Itsekin olen katsellut tarjontaa ulkomailla ja löytänyt varsin edullisia settejä, mutta toisaalta sain taannoin hyvän tarjouksen kotimaiselta yrittäjältä ja taidan tässä taloustaantumassa suosia kotimaista toimittajaa. Olkoonkin, ettei hän minun jousiostoksista juuri rikastumaan pääse, sen verran pieneksi taitaa kate jäädä..
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Vihdoin on jouset ja iskarit tilattu!
Jahka saapuvat maahan, pääsee ihmettelemään niiden asennusta. Wanhojen irti saaminen voi olla melkoisen työn ja tuskan takana ja siitä päästään kuvia katselemaan ehkä parin viikon kuluttua.
Pitää alkaa jo valmiiksi ruiskimaan ruosteenirroittajaa ympäriinsä!

Jahka saapuvat maahan, pääsee ihmettelemään niiden asennusta. Wanhojen irti saaminen voi olla melkoisen työn ja tuskan takana ja siitä päästään kuvia katselemaan ehkä parin viikon kuluttua.
Pitää alkaa jo valmiiksi ruiskimaan ruosteenirroittajaa ympäriinsä!

Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Joulu tuli aikaisin tänä vuonna! RoughCountryn 2½" setti odottaa asennusta.

Kuvasta puuttuu lehtijouset, niitä en alkanut olohuoneeseen raahaamaan..
Nyt sitten odotellaan, että omat ja kaverin aikataulut sopii yhteen ja ei muuta ku rälläkkä laulamaan! Jess!!


Kuvasta puuttuu lehtijouset, niitä en alkanut olohuoneeseen raahaamaan..
Nyt sitten odotellaan, että omat ja kaverin aikataulut sopii yhteen ja ei muuta ku rälläkkä laulamaan! Jess!!

Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..




Nyt on nimittäin uudet jouset vihdoin alla! Kunnon työkalujen puutteen takia olo on, kuin rekan alle olis jäänyt. Kaikkialle muualle sattuu, paitsi päähän! Yritän kuitenkin vielä sen verran jaksaa tänään, että latailen kuvat purkkiin ja kirjoittelen tarinaa kuvien kera huomenna töistä jos ei ole liian kiirettä siellä.
Ja nyt ujosti olut naamariin!!

Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
No niin! Muutamat kuvat jousien irroittelusta ensialkuun:

Aluksi kokeiltiin avata rungon pään pultteja käyttäen apuna pienehköä jatkovartta.
Paljonkohan saatiin momenttia aikaan tuolla n. 1,5 metrisellä lämpötolpan putkella..

Juuri muuta ei saatu jatkovarrella aikaiseksi.. Aika kaivaa rälläkkää esiin.

Ensin vähän perää ylös juuri hankitulla Motonetin tunkilla ja pukkia alle. Tunkki tuntui toimivan oikein mukavasti.


Johan alkaa pultit irrota.

Ensimmäinen takajousi irti. Näitä kaunokaisia olis nyt nopealle ostajalle tarjolla koko setti todella edulliseen hintaan!

Siinä ensimmäisen illan saldo. Mukava etukeno..
Jatkoa seuraa..

Aluksi kokeiltiin avata rungon pään pultteja käyttäen apuna pienehköä jatkovartta.



Juuri muuta ei saatu jatkovarrella aikaiseksi.. Aika kaivaa rälläkkää esiin.

Ensin vähän perää ylös juuri hankitulla Motonetin tunkilla ja pukkia alle. Tunkki tuntui toimivan oikein mukavasti.


Johan alkaa pultit irrota.


Ensimmäinen takajousi irti. Näitä kaunokaisia olis nyt nopealle ostajalle tarjolla koko setti todella edulliseen hintaan!


Siinä ensimmäisen illan saldo. Mukava etukeno..
Jatkoa seuraa..
Viimeksi muokannut 4 päivämäärä Tero, muokattu yhteensä 21 kertaa
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Nonni, vihdoin tarina jatkuu.
Eli maanantaina 18.5. saatiin melkoisella tappelulla takapään jouset vaihdettua uusiin ja tiistaina oli sitten vuorossa etupää.

Eli eipä muuta, ku keulaa ylös, renkaat irti ja pukkia alle.
Parin tunnin ähellyksen jälkeen ensimmäinen etujousi paikallaan.

(Harmi, ettei joutanut enempää kuvia ottamaan. Jäi monta hauskaa tilannetta ikuistamatta..)
Kyllä täytyy sanoa, että tiukassa oli vanhat jouset, eikä uusienkaan asentaminen aivan vasurilla onnistunut. Hitsauspilli ja paineilmakoneet olisi varmasti helpottaneet hommaa melkoisesti! No, pääasia lienee onnistunut lopputulos:

Maavara kasvoi 11cm nyt ensi alkuun. Siitä se toki hiukan laskee, jahka jouset oppii olemaan auton alla. -Samalla toivottavasti häviää myös 40-50kmh nopeudessa vedättäessä tuntuva pieni tärinä..
Voi toki olla, että joutuu kohta uusimaan ristikot takapäähän -vois olla aiheellista jo ihan muutenkin. Niin ja jarruletkut pitää pidentää! Ei ihan hirveästi uskalla vielä metsässä ryllätä, etteivät vallan poikki napsahda!
Projektin onnistumisesta täytyy kiittää kaveriani Samppaa, jonka pihalla mahtui mukavasti askartelemaan. Sampan momenttiavain ja rälläkkä tuli myös tarpeeseen -puhumattakaan käytännön avusta..
Ja samoin iso kiitos Jerkulle nopeasta toimituksesta ja muusta avusta jousitilauksen suhteen!
Lopuksi täytyy todeta, että kyllä nyt kelpaa!! Ero ajettavuudessa vanhoihin jousiin on aivan mieletön! Ei meinaa enää hampaat irrota suusta, kun ajaa huonommalla tiellä..
Eli maanantaina 18.5. saatiin melkoisella tappelulla takapään jouset vaihdettua uusiin ja tiistaina oli sitten vuorossa etupää.

Eli eipä muuta, ku keulaa ylös, renkaat irti ja pukkia alle.
Parin tunnin ähellyksen jälkeen ensimmäinen etujousi paikallaan.

(Harmi, ettei joutanut enempää kuvia ottamaan. Jäi monta hauskaa tilannetta ikuistamatta..)
Kyllä täytyy sanoa, että tiukassa oli vanhat jouset, eikä uusienkaan asentaminen aivan vasurilla onnistunut. Hitsauspilli ja paineilmakoneet olisi varmasti helpottaneet hommaa melkoisesti! No, pääasia lienee onnistunut lopputulos:

Maavara kasvoi 11cm nyt ensi alkuun. Siitä se toki hiukan laskee, jahka jouset oppii olemaan auton alla. -Samalla toivottavasti häviää myös 40-50kmh nopeudessa vedättäessä tuntuva pieni tärinä..
Voi toki olla, että joutuu kohta uusimaan ristikot takapäähän -vois olla aiheellista jo ihan muutenkin. Niin ja jarruletkut pitää pidentää! Ei ihan hirveästi uskalla vielä metsässä ryllätä, etteivät vallan poikki napsahda!

Projektin onnistumisesta täytyy kiittää kaveriani Samppaa, jonka pihalla mahtui mukavasti askartelemaan. Sampan momenttiavain ja rälläkkä tuli myös tarpeeseen -puhumattakaan käytännön avusta..
Ja samoin iso kiitos Jerkulle nopeasta toimituksesta ja muusta avusta jousitilauksen suhteen!
Lopuksi täytyy todeta, että kyllä nyt kelpaa!! Ero ajettavuudessa vanhoihin jousiin on aivan mieletön! Ei meinaa enää hampaat irrota suusta, kun ajaa huonommalla tiellä..

Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Löysin koneen kätköistä nipun vanhoja kuvia Jeepistä, otettu muutama kuukausi ostamisen jälkeen. Ihan pikkuisen alkoi hymyilyttämään! Laitetaanpas siis "Ennen - Jälkeen" kuvia tulemaan:

Oijoi!! Komia on!!

Jeppe nykytilassaan.. En teistä tiedä, mutta mun silmää tämä jäljempi kuva miellyttää ehkä aavistuksen enemmän.
Jotenkin näyttää siltä, että vinssiä se kaipaisi keulalleen. Syksymmällä, ehkäpä...

Oijoi!! Komia on!!


Jeppe nykytilassaan.. En teistä tiedä, mutta mun silmää tämä jäljempi kuva miellyttää ehkä aavistuksen enemmän.
Jotenkin näyttää siltä, että vinssiä se kaipaisi keulalleen. Syksymmällä, ehkäpä...
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jahas, tänään oli tarkoitus kirrailla ohjauspylvään kätköissä lymyilevät neljä Torx-pulttia, jotta ratti lakkaisi heilumasta. Ongelmiinhan sitä taas törmättiin:

Jollain ilveellä pitää saada nuo tiltin saranatapit (?) irti. Jamantilta sainkin jo hyviä vinkkejä, vaan tarvittavien tarpeiden hankkimiseksi pitää auto olla ajokunnossa.. Eli piti lopettaa purkaminen tähän vaiheeseen ja laittaa kasaan.
Miltä tuo rattilukon jousi muuten näyttää, Jari? Veikkaan ettei ihan samalta, kuin kuvastossa..
Eli semmoinen pitänee hankkia, tuo on aika väsynyt vänkyrä. -Löytyykö hyllystä? Missä asennossa ton kuuluu olla?
Alla olevassa kuvassa näkyy hienosti yksi niistä pirun torxeista, joihin pitää päästä käsiksi:

Ei pääse kirraamaan mitenkään purkamatta tilttiä kokonaan!
Prkl.

Jollain ilveellä pitää saada nuo tiltin saranatapit (?) irti. Jamantilta sainkin jo hyviä vinkkejä, vaan tarvittavien tarpeiden hankkimiseksi pitää auto olla ajokunnossa.. Eli piti lopettaa purkaminen tähän vaiheeseen ja laittaa kasaan.

Miltä tuo rattilukon jousi muuten näyttää, Jari? Veikkaan ettei ihan samalta, kuin kuvastossa..

Alla olevassa kuvassa näkyy hienosti yksi niistä pirun torxeista, joihin pitää päästä käsiksi:

Ei pääse kirraamaan mitenkään purkamatta tilttiä kokonaan!

Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Tero, muokattu yhteensä 8 kertaa
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..
Aika solmussa olevalta se jousi näyttää!!! Löytyy hyllystä, eli tuo: http://www.jamant.fi/jousi-fsjcjxjmjyj- ... -2216.html ! Sijainti on ööööh, oike..... vää.... oike..... väär...... ei pysty muistamaan, mihin väliin se taas tuli, täytyy tutkia..........




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Onpas vaikeaa taas hahmottaa koko jousen sijaintia
, vaikka on osat kädessä, pitäis olla se rattipylväs kanssa kädessä, niin päättelemällä se paikka löytyy...... 




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1