XJ Mittaristosta ksymyksiä..
XJ Mittaristosta ksymyksiä..
Missä vaiheessa näistä XJ:stä muuttui mittaristo täyselektroniseksi?
Itsellä Saksasta uitettu -92 4.0 Limited ja ongelmaa nopeusmittarin kanssa (lukemani perusteella yleistä myöhemmissä malleissa)
Mittari yrittää herätä käynnistettäessä, mutta asettuu sitten nollaan, välillä tuo heiluu ajon aikana täysin holtittomasti, mutta pääasiassa jäpöttää alhaalla. Tämä viittaisi elektroniseen mittariin...Varsinkin tuo heräys startatessa.
En ole vielä alkanut purkamaan mittaritaulua irti, mutta lähiaikoina sekin on edessä. Olisiko jollakin kuvatuksia olemassa mittariston piirilevyistä ja komponenttien sijoittelusta?
Itsellä Saksasta uitettu -92 4.0 Limited ja ongelmaa nopeusmittarin kanssa (lukemani perusteella yleistä myöhemmissä malleissa)
Mittari yrittää herätä käynnistettäessä, mutta asettuu sitten nollaan, välillä tuo heiluu ajon aikana täysin holtittomasti, mutta pääasiassa jäpöttää alhaalla. Tämä viittaisi elektroniseen mittariin...Varsinkin tuo heräys startatessa.
En ole vielä alkanut purkamaan mittaritaulua irti, mutta lähiaikoina sekin on edessä. Olisiko jollakin kuvatuksia olemassa mittariston piirilevyistä ja komponenttien sijoittelusta?
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Tais olla vaijerilla -91 asti, täytyy tarkistaa....
Joo, -92 lähtien nopeusmittari XJ:ssä sähköinen, ei vaijeria!! YJ:ssä tais olla -95 asti, eli tuotannon lopuun asti vaijeri vetoinen...
Joo, -92 lähtien nopeusmittari XJ:ssä sähköinen, ei vaijeria!! YJ:ssä tais olla -95 asti, eli tuotannon lopuun asti vaijeri vetoinen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kantapään kautta opittu nyt, että tuota sähköistä nopeusmittarin anturia on kahta eri mallia...
Ja tilasin tietenki sen väärän, eli 3-johtosen mallin..
Luotin liiaksi auton ikään (vm-92, loppuvuodesta käyttöönotettu) Ilmeisesti tuossa toisessakin, jossa on vaijerilähtö, on myös takometri sähköistä nopeustietoa varten... Vaijeriliitin vain hämäsi kuvassa..
Ja tilasin tietenki sen väärän, eli 3-johtosen mallin..

Luotin liiaksi auton ikään (vm-92, loppuvuodesta käyttöönotettu) Ilmeisesti tuossa toisessakin, jossa on vaijerilähtö, on myös takometri sähköistä nopeustietoa varten... Vaijeriliitin vain hämäsi kuvassa..
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Tuo paikalla ollut tako oli jokseenki loppuun tyyrätty.. Akseli heilui 2mm pesässä ja rohisi, ko kivimylly pyöritettäessä... Viimeisenä probleemana oli ilmeisen ylikiristyksen seurauksena katkennut kiinnitysmutteri, joka antautui nyt lopullisesti... Mittari ei toimi edelleenkään, joten jotaki tarttis tehdä..
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Ymmärsinko nyt oikein, että jakiksessa olevan anturin ja rattaan kiinnitysmutteri oli katkennut, ja anturin pesässä oli klappia?
Jos laitoit uuden rattaan/ anturin, niin olihan molemmat oikeaa tyyppiä (kahta eri ratasta joista toinen muistakseeni käy vanhempaan vaijerikäyttöiseen sekä vanhempaan sähköversioon, toinen uudempaan sähkiseen, ja kahta eri sähköistä anturia riippuen vuosimallista), ja katsoit myös että anturi on oikeassa asennossa? Anturissa on muistaakseni neljä eri asentoa riippuen siitä, minkä kokoinen nopeusmittarin ratas käytössä - pätee myös sähköisissä mittareissa..
edit: Vai siis oliko tämä nyt kuitenkin oikeasti '91 tai vanhempi ja siis vaijerikäytöllä?
Jos laitoit uuden rattaan/ anturin, niin olihan molemmat oikeaa tyyppiä (kahta eri ratasta joista toinen muistakseeni käy vanhempaan vaijerikäyttöiseen sekä vanhempaan sähköversioon, toinen uudempaan sähkiseen, ja kahta eri sähköistä anturia riippuen vuosimallista), ja katsoit myös että anturi on oikeassa asennossa? Anturissa on muistaakseni neljä eri asentoa riippuen siitä, minkä kokoinen nopeusmittarin ratas käytössä - pätee myös sähköisissä mittareissa..
edit: Vai siis oliko tämä nyt kuitenkin oikeasti '91 tai vanhempi ja siis vaijerikäytöllä?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Runkonumeron mukaan edelleenkin -92.Timo L kirjoitti:Ymmärsinko nyt oikein, että jakiksessa olevan anturin ja rattaan kiinnitysmutteri oli katkennut, ja anturin pesässä oli klappia?
Jos laitoit uuden rattaan/ anturin, niin olihan molemmat oikeaa tyyppiä (kahta eri ratasta joista toinen muistakseeni käy vanhempaan vaijerikäyttöiseen sekä vanhempaan sähköversioon, toinen uudempaan sähkiseen, ja kahta eri sähköistä anturia riippuen vuosimallista), ja katsoit myös että anturi on oikeassa asennossa? Anturissa on muistaakseni neljä eri asentoa riippuen siitä, minkä kokoinen nopeusmittarin ratas käytössä - pätee myös sähköisissä mittareissa..
edit: Vai siis oliko tämä nyt kuitenkin oikeasti '91 tai vanhempi ja siis vaijerikäytöllä?
Välitinkappale pysyi ehyenä, mutta nopeusanturin kiinnitysmutteri (joka tulee ns. vaijerin lähdön kierteeseen, katkesi. Itse välitinkappale on edelleenkin paikallaan samassa lovessa, missä on ollut tähänkin asti.
Tässä on elektroninen mittaristo, joka on ilmeisesti ensimmäinen versio, joka on tullut markkinoille vaijerivälitteisen jälkeen.
Ei kaikki ruostunut ole romua..
Nopeusmittari toimii taas. Kiitoksia JAMANT:ille erittäin hyvästä palvelusta.
Oli muuten pikkuisen eri tuntoinen tuo uusi anturi, ko vanha.. Vielä vakkari kuntoon, niin eiköhän tuon mukavuusvarustetaso ole sitten ilmastointia vaille kunnossa.. Pääsee keskittymään alustaan ja rengastuspolitiikkaan...
Oli muuten pikkuisen eri tuntoinen tuo uusi anturi, ko vanha.. Vielä vakkari kuntoon, niin eiköhän tuon mukavuusvarustetaso ole sitten ilmastointia vaille kunnossa.. Pääsee keskittymään alustaan ja rengastuspolitiikkaan...
Ei kaikki ruostunut ole romua..