Jeep Commander (XK) 3.0 crd sähkövika

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
juiceri2013
Viestit: 15
Liittynyt: 29.04.2013. 22:04
Paikkakunta:

Jeep Commander (XK) 3.0 crd sähkövika

Viesti Kirjoittaja juiceri2013 » 18.10.2014. 22:35

Onko jollakin tietoa, mikä mahtaisi olla kysymyksessä:
- Ajoittain auto ei käynnisty, virtalukkoa kääntäessä rele napsuu, mutta ei starttaa - ajonestovalo vilkkuu nopeasti
- Saattaa välillä sammuttaa moottorin ajosta, ajoneuvon valot ym. palavat ok.
- (vikavaloista näkyy akku & moottori)

- Tässä vaiheessa vaihdoin akun uuteen.

- Tänään käynnistyi, mutta sammui heti sen jälkeen. Eli starttaa, mutta juurin kun moottori hieman pyörähtää - sammuu.
- Tämäkin vain ajoittaista, monta yritystä ja taas toimi :shock: :shock:
- (Tässä tapauksessa vikavalo salama)

- Merkkiliikkeessä nollasivat aiemmin vikakoodit ja kertoi, että joku jännite juttu oli, mutta ei osannut sanoa mikä, koska oli jo sen poistanut.

- Välillä toimii välillä ei. Mitä tehdä? Voiko kysymyksessä olla maadoituskaapelin irtoaminen/kontakti? Mistähän lähden tollaisia kaapeleita etsimään? Voiko olla rele viallinen?

- Vuosi sitten vaihdettu hehkujen ohjausboksi + hehkut + hehkuyksikön maakaapeli (ollut huonosti kiinni).

Potuttaa..

Care
Viestit: 101
Liittynyt: 18.12.2011. 1:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Care » 19.10.2014. 7:36

Pyörittääkö startti konetta käynnistettäessä vai pelkästään rele pitää ääntä? Jos se pyörii, kampiakselin asentotunnistin olisi oma veikkaukseni.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 19.10.2014. 9:42

Vikakoodit:
Varmaan vikakoodi tullu jo takaisin ja kävisin luetuttamassa sen tällä kertaa niin että ottaa koodin ylös.

Merkkivalot:
Syttyykö käynnistyksen yhteydessä normaalisti valo. Esim. hehku.
VAG eli volkkarin puolella hehkun puuttuminen johtuu yleensä moottorin päävirtareleen toimimattomuudesta ja tätä myöten moottorin ohjainlaite ei saa sähköä.

Maadoitus:
Noita maadoitusongelmia oli omassa CRD KJ jeepissä jotka ilmenivät anturivikoina vikakoodeissa joko anturi meni tai sitten välillä ilmoitteli viallisesta anturista vaikka itse anturi oli ehjä. Tämä on nyt poistunu omasta kun laitoin moottorista akulle 35m2 maadoituskaapelin lisää. Sitä tehtaan tekemää maadoituskaapelia en ole löytänyt koskaan kun tuo minulla on ollut sen 3v ja 100tkm. Maadoitusvikaa voi karsia sillä pois että laittaa tuollaisen apukäynnistinkaapelin akun - navasta moottoriin.

Ajonesto:
Ajonesto tekee yleensä sen että moottori hörähtää sen sekunnin ja sitten sammuu. Erillaisiakin kyllä on. Ajonestosta tosin tuttu lastumies sanoi että ajonesto ei kyllä ajosta sammuta autoa.

Napsuminen:
Onko akun navoissa hyvä kontakti ja akku hyvässä kunnossa? Tuo napsuminen olisi oire sellaisesta että jännitepuolella heikko paikka. Ja naksuuko rele tms. ennemmin auton sisällä vai konehuoneessa?
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 19.10.2014. 10:16

Vaikka puhuttiin tästä eilen puhelimessa, nyt kun luin ja ajattelin asiaa, niin nyt tuli mieleen virtalukonpohja. Muistaisin nyt että tuollainen oli jollain vikana ja pohjan vaihto auttoi!! Oliskohan se sitten tuo: http://www.jamant.fi/katkaisija-wkjk-cr ... -4036.html , jos ei oo MB -mallinen avain, eli pitää olla perinteinen rauta avain!! Ei ainakaan olis kovin kallis kokeilu ja pystyy kokeilemaan ihan itse...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

juiceri2013
Viestit: 15
Liittynyt: 29.04.2013. 22:04
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja juiceri2013 » 20.10.2014. 1:12

Hei!

- Hehku syttyy normaalisti, silloin kun ei lähde käyntiin (yleensä ollut lämmin moottori) hehkuvalo ei syty
- Mihinkähän mä siitä navalta sen kaapelin vedän? :shock:
- Rele naksuu konehuoneen releboksin luota.


- Pelkästään rele pitää ääntä, mutta eilen teki sellaisen, että starttasi, mutta sammui heti. Ota siitä nyt sitten selvää :)

- Joo juteltiin tosiaan puhelimessa JAMANTin kanssa. On jenkki "rauta-avain", jos nyt oikein käsitän. Onko tuo oikea myös commanderiin? Kuinka nopeasti sellaisen saa? Pystyykö itse vaihtamaan - hieman tarkennusta kuinka.

Mielenkiintoista...

juiceri2013
Viestit: 15
Liittynyt: 29.04.2013. 22:04
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja juiceri2013 » 20.10.2014. 1:19

http://www.jeepcommander.com/forums/sho ... hp?t=27794


löyty jokin selventävä esimerkki asennuksesta

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.10.2014. 6:38

juiceri2013 kirjoitti:- Mihinkähän mä siitä navalta sen kaapelin vedän? Shocked
KJ:ssa vetäsin sen oman maadoituskaapelin akun - navasta laturin pultin alle.

Samalla vetäsin ohuemman (10m2) kaapelin akun + navasta laturin + napaan.
kozel@ircnet

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Re: Jeep Commander (XK) 3.0 crd sähkövika

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 01.04.2015. 19:27

Selvisikö Commanderin sähkövika :?:

Kirjoita vastaus