VM 2.5td ongelmia

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

VM 2.5td ongelmia

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 14.12.2014. 19:09

Ongelmat alkoi eilen. Noin 100km/h vauhtia ja tuntu nykäsy/ rykäsy ja alkoi kuulua naputus ja ravistusta. Ja vedot hävisi alakierroksilta.. Ajoin tuon jälkeen noin 60 kilsaa rauhallisesti, sillä alakierroksilla ei ollut vetoja yhtään.
Eilen sitä ihmettelyn eikä mitään ulkoista näkynyt. Nyt töin sen ajamalla kotiin ja tallissa huomasin, että yksi venttiilikopan kiinnikepultti puuttuu ja öljyä roiskunut.
Venttiilikoppa irti ja 4. Pyryn päältä löytyi se venttiili keinoja kettu irtonaisena. Pultit juuresta poikki.
Kone on ollut reilu viikon Hiukka huono lähteen käyntiin.
Kysymys kuuluu: kaivanko poikkinaiset pultit pois ja uudet tilalle. Vai pitäisikö jotain muutakin tehdä? Työntötangot oli silmämääräisesti tarkasteltuna suorat.
Mikäköhän tuon rikkoutumisen on aiheuttanut?
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.12.2014. 19:38

Siis keinun studit poikki?? Eikä esim nousseet kierteiden kanssa ylös?? Näyttääkö orkkis studeilta, kun a. mikä tahansa stud-aine ei kestä, b. tyyppivikana tulee studit ylös kansista kierteiden kanssa ja helicoilit ei sitten kestä, joutuu vaihtamaan kannet (just kaksi kuukautta sitten vaihdoin yhdet kannet, kun olivat kokeilleet, vaikka kerroin että ei kestä, kun noutivat uudet VM:n studit)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 14.12.2014. 19:47

Juu poikki oli mennyt. Alkuperäisistä en osaa sanoa. Toinen näytti ainakin kiristetty tiukemalle, kuin muut. Muissa näkyy mutterien päällä, reilu kierros kierrettä näkyvissä, niin yhdessä näkyy reilu kolme kierrosta.
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 01.01.2015. 16:53

Onko ylä- vai alakautta helpompi ottaa kone pois? Taidan ottaa sen pöydälle ja tutkia / huoltaa sen perinpohjin.
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.01.2015. 17:01

Yläkautta, muuten pitää ottaa mm etuakseli pois tieltä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 01.01.2015. 17:30

OK. Siispä hakeen kaverilta nostinta lainaan. Tuleeko laatikoitten kanssa ylös?
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.01.2015. 18:30

No tuleehan se, mutta ottaisin kyllä pelkän koneen ylös!! On melko epätasapainoinen paketti nostaa koko pakettina...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 01.01.2015. 19:37

Aivan.
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Jouni_S
Viestit: 27
Liittynyt: 04.10.2014. 11:30
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja Jouni_S » 03.01.2015. 19:48

Onko koneen puolella laatikon kiinnitys pultteja? Muuten olisi laatikot lattialla , mutta ne kaksi ylintä torx-kantasta jäi viä paikoilleen. Huomenna ostaan oikeanlainen hylsysarja.
Mitään erikoista huomioitavaa laatikkojen irrotuksessa?
Grand cherokee -03 2.7crd limited

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.01.2015. 19:58

Jouni_S kirjoitti:Onko koneen puolella laatikon kiinnitys pultteja? Muuten olisi laatikot lattialla , mutta ne kaksi ylintä torx-kantasta jäi viä paikoilleen. Huomenna ostaan oikeanlainen hylsysarja.
Mitään erikoista huomioitavaa laatikkojen irrotuksessa?
Ei mitään mielikuvaa, onko koneen puolella pultteja... Uudemmissa CRD-koneissa on, just otin kuukausi sitten JK-Wranglerista 2.8CRD:n takaa automaatin pois ja siellä oli useampi ruuvi moottorin puolelta!!

Ne yläruuvit vaatii E-hylsyn, kokoa en osaa sanoa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus