zj grandcherokee lämppärin säätö/ilmastointi
zj grandcherokee lämppärin säätö/ilmastointi
Kesällä ilmeni grandin lämmitys säädössä vikaa. Eli helteillä lämppäri anto lämmintä vaikka lämpötila oli säädetty viileälle. Korjaantui joskus kun väänsi lämpötilan hi asentoon hetkeksi ja sit takas lo asentoon. Eikä muutenkaan säätö ole kohillaan kun ennemmin on aina kuuma. Ilmastoinnissa ei ole potkua yhtään, en tiedä kyllä kytkeytyykö se ylipäätään päälle. Talvella säätö toimii ainakin hi asennossa, tulee lämmintä hyvin. Mikä se tyyppivika on, onko se hanan säätömoottorissa, lämpötilan tunnistin anturissa vai jossain muualla? missä ilmastoinnin vikapaikat on, tosin ei varmaan ole huollettu ac:ta ikinä(98 mallinen). Miten kokeilen kytkeytyykö nyt esim lämpimässä tallissa ilmastointi päälle? Kuuluuko se koneen kierroksissa esim?
En tosin itekkään ymmärrä...
Tuossa videossa laittaa rautalangalla "väkisin" kompuran käyntiin, näet että keskiökin alkaa pyöriä, eli ilmastoinnin pitäisi toimia jos on feronit tallella...
-Siis ilman rautalanka käynnistystä...
https://www.youtube.com/watch?v=8DMFDZerD1Y


https://www.youtube.com/watch?v=8DMFDZerD1Y
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: zj grandcherokee lämppärin säätö/ilmastointi
Ei ole hanaa, sekoittaa ilmaa: enemmän kennon läpi = kuumaa, vähemmän kennon läpi = kylmempää... Kompuran keskiö jos lähtee välillä pyörimään, kun näytössä palaa se ilmastoinnin symbooli tai jos on erikseen napin takana ilmastointi, napissa palaa valo, sitten vaan konehuoneeseen katsomaan sitä keskiötä, jos lähtee, ainakin kompuran kytkin toimii ja on järjestelmässä painetta. Jos ei lähde, pitää tutkia onko painetta tai onko kompuran kytkin kunnossa tai paineanturivika tai töpseli irti tai sulake puuttuu... Periaatteessa pitäis ihan nollakelillä ja pienellä pakkasellakin toimia, koska kun on puhallus tuulilasille suunnattuna, ilmastointi on pakko-ohjatusti päällä, tehostaa huurteenpoistoa, kuivattamalla sisääntulevaa kosteaa ilmaa...Taisto kirjoitti:Kesällä ilmeni grandin lämmitys säädössä vikaa. Eli helteillä lämppäri anto lämmintä vaikka lämpötila oli säädetty viileälle. Korjaantui joskus kun väänsi lämpötilan hi asentoon hetkeksi ja sit takas lo asentoon. Eikä muutenkaan säätö ole kohillaan kun ennemmin on aina kuuma. Ilmastoinnissa ei ole potkua yhtään, en tiedä kyllä kytkeytyykö se ylipäätään päälle. Talvella säätö toimii ainakin hi asennossa, tulee lämmintä hyvin. Mikä se tyyppivika on, onko se hanan säätömoottorissa, lämpötilan tunnistin anturissa vai jossain muualla? missä ilmastoinnin vikapaikat on, tosin ei varmaan ole huollettu ac:ta ikinä(98 mallinen). Miten kokeilen kytkeytyykö nyt esim lämpimässä tallissa ilmastointi päälle? Kuuluuko se koneen kierroksissa esim?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Sitten ei ehkä ole vain painetta, rautalankakikalla suoraan alapaineanturin töpselistä saat kompuran käyntiin, jos on kytkin ehjä, mutta älä jätä sitä rautalankaa kiinni siihen töpseliin, koska jos ei ole järjestelmässä painetta, ei ole myöskään kompuralle voitelua ja kohta se leikkaa kiinni!! Tosin ennenkuin kokeilet rautalanka-kikkaa, kokeile kone sammuksissa käsin siitä keksiöstä, pyöriikö, ettei ole jo leikannut kiinni!!!Taisto kirjoitti:Keskiö ei lähde mukaan. Onko tuo rautalankakikka sellanen jolla voisi rajata kytkimen toiminnan pois. Vai suoraanko paineitten tarkistukseen. Onko sulakkeiden lisäksi releitä jossain. Ainakin silmämääräisesti kaikki liittimet laitteiden ympärillä on kiinni.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Mää mistään mitään tiedä.....
Kokeile lähteekö pyörimään niin näkee toimiiko se ollenkaan mutta älä pitkään anna pyöriä jos ei ole aineita niin ei ole voiteluakaan?
Siitähän voi olla freonit kadonneet ja se estää kompuran käynnistymisen.
-Omalla vastuullasi tietty, mutta siinä videossa ei ainakaan mikään hajonnut...
JAMANT oli nopeempi....
Siitähän voi olla freonit kadonneet ja se estää kompuran käynnistymisen.
-Omalla vastuullasi tietty, mutta siinä videossa ei ainakaan mikään hajonnut...

JAMANT oli nopeempi....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Mää mistään mitään tiedä.....
Mä oon nopee, sitähän se vaimokin aina valittaarane58 kirjoitti:
JAMANT oli nopeempi....



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-Kokeile virrat päällä (ei käynnissä) naksahtaako se keskiö, sen pitäisi mennä vähän sisäänpäin.Taisto kirjoitti:Keskiö pyörii käsin eli ei ole vielä kiinnileikannu. Pitäisköhän kytkimen ottaa kiinni jos on virrat päällä mut kone ei käy vai vaatiiko pyörimistiedon. Meinaan et vois ehkäistä sitä narahdusriskiä.
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Joo, ei tartte olla kone käynnissä, laita se hyppyjohto kiinni ja sitten kokeilet käsin pyörittää, jos ei pyöri, kytkin on kytkeytynyt ja järjestelmästä puuttuu paine...Taisto kirjoitti:Keskiö pyörii käsin eli ei ole vielä kiinnileikannu. Pitäisköhän kytkimen ottaa kiinni jos on virrat päällä mut kone ei käy vai vaatiiko pyörimistiedon. Meinaan et vois ehkäistä sitä narahdusriskiä.
Nyt oli Rane58 nopeempi

Mutta se johtuu varmaan siitä, että mun tarttee välillä tehdä töitä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jari JAMANT saa neuvoa, on sentään ammattilainen.
-Jään seuraamaan.... 


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Pitää tulla jännite siihen painekatkaisijan toiseen nastaan ja painekytkin kytkee sen kompuran kytkimelle, eli ihan + -puolella mennään...
Onhan rele relerasiassa paikoillaan??
Onhan rele relerasiassa paikoillaan??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Siis hyppylangallakaan ei naksahda?? No silloin on kytkin rikki, tai johto irti matkalta!!Taisto kirjoitti:Sinimustaan tulee jännite. Onko vika sitten painekytkimessä tai järjestelmä tyhjä? Relekin on paikoillaan.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1