XJ peruutusvalot
XJ peruutusvalot
Joo, 1990 vuosimallia Cherokee.
Peruutusvalot eivät toimi, polttimot ehjät, sulakkeet ehjät.
Lootan kyljessä pitäisi olla katkaisija? Kuskin puolella? Siellä ainakin yksi katkaisija on mutta nyt en näin ihanalla kelillä viitsinyt kauaa makoilla auton alla.
Onko noissa katkaisijoissa yleensä ollut ongelmia vai mistä tätä probleemaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Missä välissä tuo katkaisija on eli onko se tulevan plussan välissä vai maadoittava katkaisija?
Peruutusvalot eivät toimi, polttimot ehjät, sulakkeet ehjät.
Lootan kyljessä pitäisi olla katkaisija? Kuskin puolella? Siellä ainakin yksi katkaisija on mutta nyt en näin ihanalla kelillä viitsinyt kauaa makoilla auton alla.
Onko noissa katkaisijoissa yleensä ollut ongelmia vai mistä tätä probleemaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Missä välissä tuo katkaisija on eli onko se tulevan plussan välissä vai maadoittava katkaisija?
Jeep Cherokee 4.0 LTD
Ei ole kuskinpuolella AW-4 -laatikossa, oletan siis että on automaatti, kun on lTD-mallia!!??
NSS-kytkin, joka samalla hoitaa peruutusvalot, on oikealla puolella, tuo: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmjzj- ... -2662.html ja on purettavissa ja puhdistettavissa (onneks, kun uudet on kalliita) ja kontaktit kannattaa hioa puhtaiksi, jos ei ala sillä toimimaan, niin sitten en osaa sanoa...
NSS-kytkin, joka samalla hoitaa peruutusvalot, on oikealla puolella, tuo: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmjzj- ... -2662.html ja on purettavissa ja puhdistettavissa (onneks, kun uudet on kalliita) ja kontaktit kannattaa hioa puhtaiksi, jos ei ala sillä toimimaan, niin sitten en osaa sanoa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
On se siellä, johtosarjan töpseli on konehuoneessa, siinä mittatikun ja koneen välillä ja niitä on siellä kaksi, mutta vain toinen on NSS-kytkimelle!!toyopet kirjoitti:Joo, AW-4 tosiaan, automaatti.
Täytyypäs valoisan aikaan vielä tutkia se oikea puoli. Vasemmalla näkyi johtoja ja oikealla ei pikaisesti mitään osunut silmiin. Jospa se siellä olisi.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
jees, löytyihän se sieltä ja kävi keittiön pöydällä levällään. Näytti olevan sisukset kunnossa molempien kontaktiliukujen osalta.
Jännitemittarilla testailin ja jotain eloa kytkimessä on, kun pakille kytkiessä lampun kantaan antoi 0,8V ja muissa asennoissa näytti puhdasta nollaa. Jossain liitoksessa tms. on hapettumaa tai jotain. Se pitäisi löytää. Mistäpä etsimään?
Jännitemittarilla testailin ja jotain eloa kytkimessä on, kun pakille kytkiessä lampun kantaan antoi 0,8V ja muissa asennoissa näytti puhdasta nollaa. Jossain liitoksessa tms. on hapettumaa tai jotain. Se pitäisi löytää. Mistäpä etsimään?
Jeep Cherokee 4.0 LTD
Paha sanoa näkemättä/etsimättä...toyopet kirjoitti:jees, löytyihän se sieltä ja kävi keittiön pöydällä levällään. Näytti olevan sisukset kunnossa molempien kontaktiliukujen osalta.
Jännitemittarilla testailin ja jotain eloa kytkimessä on, kun pakille kytkiessä lampun kantaan antoi 0,8V ja muissa asennoissa näytti puhdasta nollaa. Jossain liitoksessa tms. on hapettumaa tai jotain. Se pitäisi löytää. Mistäpä etsimään?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Sulakkeelle tulee normaali jännite, siitä vähän "eteenpäin" kojetaulun alla on johtosarjassa liitin, siihen peruutusvalon johtoon tulee ~10V ja sitten moottorinkupeessa olevaan NSS-liittimeen tulee 7-9V (vähän heittelee jostain syystä), nämä jännitteet kuormittamattomana.
Valot ei syty kuitenkaan. Kuormitettuna on tietysti vähän huono liitimet kiinni mitata tai ainakin noilla minun mittavehkeillä.
No kun NSS:n kautta kierrättää virran, niin jännitetappiota ei juuri ole ja sitten kun liittimen valoille menevään napaan lyö akulta suoraan 12V, niin valot syttyy. Eli johtosarjan takaosa on kunnossa, jännite häviää sulaketaulun ja NSS-liittimen välille. Johto kulkee sen välin paksussa nipussa, suojaputkessa ja nippu on vielä teipattu pakettiin.
ELi käytännössä vedän sulakkeen kautta uuden piuhan NSS-sisäänmenoon ja valot pitäisi toimia normaalisti. Katsotaan sitten.
Sulaketaulu periaatteessa kiinnostaisi ottaa pois ja katsoa sen taakse mutta mutta, onkohan se kuinka hankala saada takaisin paikoilleen eli minkälaisilla liitoksilla sinne tulevat piuhat on? Kahdella ruuvilla näyttäisi olevan kiinni.
Valot ei syty kuitenkaan. Kuormitettuna on tietysti vähän huono liitimet kiinni mitata tai ainakin noilla minun mittavehkeillä.
No kun NSS:n kautta kierrättää virran, niin jännitetappiota ei juuri ole ja sitten kun liittimen valoille menevään napaan lyö akulta suoraan 12V, niin valot syttyy. Eli johtosarjan takaosa on kunnossa, jännite häviää sulaketaulun ja NSS-liittimen välille. Johto kulkee sen välin paksussa nipussa, suojaputkessa ja nippu on vielä teipattu pakettiin.
ELi käytännössä vedän sulakkeen kautta uuden piuhan NSS-sisäänmenoon ja valot pitäisi toimia normaalisti. Katsotaan sitten.
Sulaketaulu periaatteessa kiinnostaisi ottaa pois ja katsoa sen taakse mutta mutta, onkohan se kuinka hankala saada takaisin paikoilleen eli minkälaisilla liitoksilla sinne tulevat piuhat on? Kahdella ruuvilla näyttäisi olevan kiinni.
Jeep Cherokee 4.0 LTD
Jos suoraan akulta vedät, niin älä sitten jätä R-asentoon, palaa peruutusvalot koko ajan (tää nyt koskeekin lähinnä manuaalivaihteisia, kun ei automaattia oikeen voi olla laittamatta P-asentoon, kun ei tule avaimet pois), kun normistihan ne peruutusvalot on virtalukon takana, eli palaa vain kun on virrat päällä eli kone käynnissä...toyopet kirjoitti:
ELi käytännössä vedän sulakkeen kautta uuden piuhan NSS-sisäänmenoon ja valot pitäisi toimia normaalisti.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Taisin kyllä offipalstan puolellekin jo kirjoitella, mutta omassa Jeepissä tein kutakuinkin tuolla tavalla, mutta muistaakseni kytkin NSS:n ohjaamaan relettä ja tuota ohjausta varten muistaakseni vedin johdon sulakeboksissa olevan sytytysvirtapinnistä (muistaakseni ACC), eli valot toimii ainoastaan virrat päällä.toyopet kirjoitti: ELi käytännössä vedän sulakkeen kautta uuden piuhan NSS-sisäänmenoon ja valot pitäisi toimia normaalisti. Katsotaan sitten.
Sulaketaulu periaatteessa kiinnostaisi ottaa pois ja katsoa sen taakse mutta mutta, onkohan se kuinka hankala saada takaisin paikoilleen eli minkälaisilla liitoksilla sinne tulevat piuhat on? Kahdella ruuvilla näyttäisi olevan kiinni.
Toki ajatus on ollu muuttaa kytkentää, että laittaisi suoraan akulta johdon, niin voisi käyttää tövaloina nuita pakkivaloja ilman, että virrat on päällä.
Grand Cherokee 5.9 Ltd
Ei se oo hankala muuten kuin paikan puolesta. Konehuoneen puolelta saa se taulun takana olevan ison pistokkeen irti.toyopet kirjoitti:Sulaketaulu periaatteessa kiinnostaisi ottaa pois ja katsoa sen taakse mutta mutta, onkohan se kuinka hankala saada takaisin paikoilleen eli minkälaisilla liitoksilla sinne tulevat piuhat on? Kahdella ruuvilla näyttäisi olevan kiinni.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242