Pääsiäinen Äänisellä
Re: Pääsiäinen Äänisellä
Nyt kannattaa varmistaa passit ja viisumihakemukset on syytä laittaa menemään.
No niin, kaverin uunituore passi pitäisi saapua ensiviikolla ja sitten pistetään kaikkien kolmen viisumit hakuun. Onko vinkkejä hyvästä ja luotettavasta firmasta? Ilmeisesti passit pitää lähettää kirjatussa kirjeessä? Onko jotain erityistä mitä pitää hakemuksessa huomioida?
Mitenkäs tuo majoittuminen? Tuleeko kerhon PJ-teltta mukaan, vai tuoko jokainen autokunta omansa? Entä se hotelli yö(t)? Missä, milloin ja hoitaako jokainen itse varaukset?
Näin ensikertalaiselle tämä koko homma on yhtä suurta arvoitusta, joten neuvoja ja ohjeita saa (ja tulee) antaa
Mitenkäs tuo majoittuminen? Tuleeko kerhon PJ-teltta mukaan, vai tuoko jokainen autokunta omansa? Entä se hotelli yö(t)? Missä, milloin ja hoitaako jokainen itse varaukset?
Näin ensikertalaiselle tämä koko homma on yhtä suurta arvoitusta, joten neuvoja ja ohjeita saa (ja tulee) antaa

Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
En ole vielä neuvotellut Jukan kanssa tuosta PJ teltasta, mutta uskon sen kuitenkin tulevan mukaan.
Itse olen käyttänyt tuota Lähialuematkojen viisumipalvelua. Niillä on toimisto myös Helsingin rautatientorilla, jos sieltä kaukaa Hämeestä haluaa junailla itsensä isolle kirkolle
Itse olen käyttänyt tuota Lähialuematkojen viisumipalvelua. Niillä on toimisto myös Helsingin rautatientorilla, jos sieltä kaukaa Hämeestä haluaa junailla itsensä isolle kirkolle

Vein juuri visa hakemuksen, tällä kertaa: http://russianexpert.palvelee.fi/
Pieni toimisto töölönkatu 7 HKI.
Laitoin alkamispäiväksi 30.3.2015, pitäisi keretä normivankkuri 4 vko kuljetuksella , 134 e
TEMÄHIK
Pieni toimisto töölönkatu 7 HKI.
Laitoin alkamispäiväksi 30.3.2015, pitäisi keretä normivankkuri 4 vko kuljetuksella , 134 e
TEMÄHIK
Vakuutustodistuksessa olisi hyvä olla samat päivämäärät, kuin viisumin voimassaolo aika on, jos siis hakee vuosiviisumia. Russianexpertin sivujen kautta voi täyttää sähköisen hakemuksen ja tulostaa sen, en tiedä nopeuttaako sähköinen hakemus jotenkin...keltsi kirjoitti:No niin, kaverin uunituore passi pitäisi saapua ensiviikolla ja sitten pistetään kaikkien kolmen viisumit hakuun. Onko vinkkejä hyvästä ja luotettavasta firmasta? Ilmeisesti passit pitää lähettää kirjatussa kirjeessä? Onko jotain erityistä mitä pitää hakemuksessa huomioida?
Itse ajattelin majoittua autossa.
Ruuanlaiton suhteen: nuotio on ollut aikaisemmilla reissuilla joka ilta. Trangia, bilteman/motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/422193/K ... retkimalli: keitin on ollut aika suosittu.
Viimesyksyn Hiipinän reissulla keitettiin joka aamu termariin vedet, siitä sai päivällä helposti pikkasen lämmintä: kuppinuudeli, lämminkuppi, kupilliset teetä...
Autolle Green Card ja valtakirja, jos ei omistaja ole mukana.
LA-puhelin on todettu paremmaksi, kuin PMR, varsinkin jos on useampi (pitkä letka) auto liikkeellä.
Mä voin ottaa msahalaatikon mukaan.
TEMÄHIK
Hieman epävarmaa on vielä lähtö, passihakemus lähti tänään. Mutta mitä sinne nyt välttämättä tarvii? Viisumi, eikö siinä pidä tietää missä majoitutaan, vai hoitaako "kutsuja" eli matkatoimisto siihen jotain? Jos on firman auto, mutta omistaja, eli minä ajaa, tarviiko valtakirjan, ja minkälainen sen pitää olla? Green card, pakollinen? mistä? Mikä vakuutuskirja päivämäärineen? Onko kaikki ruokailu omatoimista, eli trangiat pöhisee? Miten rahaliikenne, onko vaihdettava ruplia n. kappaletta, mistä tietää kuinka paljon, vai kelpaako eurot jossain? Ei kai sieltä muuta tarvii kuin lötkettä tankkiin ostaa jos tuo ruoat itse. Tosin eikös venäjälle ole kielletty viemästä jotain elintarvikkeita, tarkistaako niitä kukaan?
Automajoittuminen voisi olla hyvä, mutta hirveä jumppa aina tavaroiden kanssa, mutta olisipahan edes vähän peltiä ympärillä yöllä..
Automajoittuminen voisi olla hyvä, mutta hirveä jumppa aina tavaroiden kanssa, mutta olisipahan edes vähän peltiä ympärillä yöllä..
Siis kaikin puolin aika yksinkertaista.rmake kirjoitti:Hieman epävarmaa on vielä lähtö, passihakemus lähti tänään. Mutta mitä sinne nyt välttämättä tarvii? Viisumi, eikö siinä pidä tietää missä majoitutaan, vai hoitaako "kutsuja" eli matkatoimisto siihen jotain? Jos on firman auto, mutta omistaja, eli minä ajaa, tarviiko valtakirjan, ja minkälainen sen pitää olla? Green card, pakollinen? mistä? Mikä vakuutuskirja päivämäärineen? Onko kaikki ruokailu omatoimista, eli trangiat pöhisee? Miten rahaliikenne, onko vaihdettava ruplia n. kappaletta, mistä tietää kuinka paljon, vai kelpaako eurot jossain? Ei kai sieltä muuta tarvii kuin lötkettä tankkiin ostaa jos tuo ruoat itse. Tosin eikös venäjälle ole kielletty viemästä jotain elintarvikkeita, tarkistaako niitä kukaan?
Matkareittiin laiton viimeksi Pietari, Moskova, Muurmansk, riittää meikäläisen lähialue matkailuun,
ei tartte laittaa mitään tarkkoja osoitteita.
Todistus matkavakuutuksen olemassaolosta viisumia varten, toki ei haittaa, että vakuutus on myös voimassa reissussa. Mun auto on firman nimissä, mutta nimessä esiintyy myös mun nimi, ei ole koskaan kyselty valtakirjaa, mutta sellainen on kaiken varalta mukana, samoin kopio kaupparekisteristä. Autolle saa Green cardin vakuutusyhtiöstä 0e. Rahat saa vaihdettua viipurinveikko-kaupan yhteydessä, heti vaalimaan rajantakana. Siitä muutama kilsa, jossa on yleensä tankattu.
Ikinä ei ole puututtu elintarvikkeisiin. Rajan takaa saa sapuskaa ja polttoainetta. Meinasin ottaa 20l jerryn takalaitaan roikkumaan ja varautua ruuan suhteen, niin että pärjää (samat säilykkeet on kulkenut rajan yli muutaman kerran). Autojääkaapissa säilyy grillattava liha, makkarat ym. jutut hienosti tommosen reissun. Olutta ym. juomaa en lähtisi Suomesta raahaamaan.
200e on riittänyt viikonlopuksi, nyt meinasin vaihtaa 400e.
Majoituksen suhteen oli Hiipinän reissulla tapana MikkoTapanin ja Jukun kanssa ajaa autot vierekkäin ja siihen viritellä pressulaavu. Mikko siinä nukkuin muutamana yönä ja sinne sai kätevästi kamat lavalta ja näin itelle pedattua pikku pesän. Muutama kevytpeite, hihna ja mustekkala kannattaa ottaa mukaan, jos sattuu ripsiä vettä/räntää.
TEMÄHIK
-
Ei kai me mihinkään hotelleihin olla menossa?keltsi kirjoitti:Mitenkäs tuo majoittuminen? Tuleeko kerhon PJ-teltta mukaan, vai tuoko jokainen autokunta omansa? Entä se hotelli yö(t)? Missä, milloin ja hoitaako jokainen itse varaukset?
Raikas ja puhdas venäläinen luonto nähtävyyksineen tarjonnee lukuisia virikkeitä ja majoitusvaihtoehtoja!
MH
Jos PJ-teltassa yövytään, niin suosittelen ottamaan mukaan korvatulppia. Mä olen vallan kova kuorsaamaan, ainakin vaimon mielestä. Ikinä en kyllä ole itse kuullut .... 
Jari

Jari
Hei mullahan on viisumi vielä tuolloin voimassa. Jos kotona ei piiloteta passia niin voisin lähteä mukaan. Mahtuukos Ranken kyytiin jos en lähde omalla?
Kyllä mahtuu, mutta sama peti voi olla ahdas. Ota sänky messiin, niin viritellään sulle ja Mikolle avo residenssi.JuKu kirjoitti:Hei mullahan on viisumi vielä tuolloin voimassa. Jos kotona ei piiloteta passia niin voisin lähteä mukaan. Mahtuukos Ranken kyytiin jos en lähde omalla?
Äh, enhän mä muistanut, että sulla on nyt se omakotitalon kokonen teltta...
TEMÄHIK
On myös savotan lämmin makuupussi ja se pikkuteltta joka oli hiipinällä mukana. Alustava lupa saatu hallitukselta =)
Joten mukana ollaan
Joten mukana ollaan

Tämäkin lähenee kohinalla.
Tuli hommattua tänään 3kw telttalämmitin
mahtaakohan tulla sauna siitäkin teltasta?
Ranke ja Juku sopii helposti samaan sänkyyn, vähän rexonaa ja se on siinä.
Eilen lähti viisumianomukset, enää kun saisi auton kuntoon.
Tuli hommattua tänään 3kw telttalämmitin

-
Joo, se lämmitin on aivan liian iso siihen telttaasi, telttasihan saattaa jopa sulaa. Jospa me tosiaan viritellään Kilpurin ja Defen väliin samanlainen laavusysteemi Ranken ja Jukun kanssa kuin meillä oli Hiipinällä ja jottei ihan hukkaan mene tuo lämmitinhankintasi niin sehän voidaan laittaa vaikka siihen laavun etuosaan pöhisemään kun on puoliksi avotaivaan alla ettei mennyt hankinta ihan hukkaan (paloturvallisuus ennenkaikkea, hehhee...)? Kyllä me kulutetut naftat maksetaan...JERKKU kirjoitti:Tämäkin lähenee kohinalla.
Tuli hommattua tänään 3kw telttalämmitinmahtaakohan tulla sauna siitäkin teltasta?
MH
Niinhän sä Mikko luulet
. Tänään tehtiin autentinen testi ja hörpittiin vaimon kanssa aamukaffet hyvin lämmitetyllä terassilla. Hyvin lämmittää..