Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Mistä on kerholaisilla hyviä kokemuksia Jeeppien katsastamisesta? Tai vastavuoroisesti, minne ainakaan ei Jeepin kanssa katsastukseen kannata mennä?
Hämeenlinnassa Jeepin kanssa kannattaa ainakin Idänpäässä oleva Plus-katsastus kiertää kaukaa. Grandi sai hylsyn jo aiemmin vaihdetusta yläpallosta ja katsastusukko vaan jankkasi ja jankkasi, että kyllä se se täytyy rikki olla, ei voi olla mikään muukaan ja että vaihdettu osa on sitten varmaan ollut viallinen, kun noin on välyksellinen.
Jos olisin mokomaa ammattitaidotonta urpoa uskonut, niin olisipa nyt auto ajokiellossa ja hukkaan heitetty rahaa yläpallon vaihtoon, jossa ei ollut mitään vikaa. Onneksi löytyi foorumilta ongelmaa käsittelevä ketju ja Jamantilta varmistus epäilyyn, alapallo paskana. Alapallo vaihdettiin ja vein auton jälkitarkkiin. Kovasti ukko (joka vielä sattui olemaan sama kuin ensimmäisellä kerralla) kehui, että no nythän on hyvin laitettu yläpallo. Jouduin toteamaan, että ei sille mitään ole tehty, alapallo sen sijaan on vaihdettu. Että kannattaisiko mennä takaisin koulun penkille ja opetella vähän auton rakennetta tai edes uskoa auton omistajaa, joka sanoo, ettei vika voi olla siinä osassa, minkä katsastaja hylkäsi. Ukko lähti ovet paukkuen ja karjui perään, että "tee valitus Trafiin". Taidanpa tehdäkin. Sen verran epäasiallista ja epäammattitaitoista oli tuon ukon homma.
Tokihan viat korjataan, mutta aika olennaista olisi katsastusmiehen löytää se oikea vika, jotta se voidaan korjata. Eikä nyt ainakaan ihan tuohon tyyliin vetää hernettä neukkuun.
Lisättäköön tähän vielä, että ihan kertakaikkiaan lopussa olevia etujarruja tämä samainen ukko ei hylännyt, ei myöskään kirjoittanut edes korjauskehoitusta repaleina olevasta vetarin suojakumista tai palaneista rekisterikilvenvalosta, peruutusvalosta ja parkkivalosta.
Hämeenlinnassa Jeepin kanssa kannattaa ainakin Idänpäässä oleva Plus-katsastus kiertää kaukaa. Grandi sai hylsyn jo aiemmin vaihdetusta yläpallosta ja katsastusukko vaan jankkasi ja jankkasi, että kyllä se se täytyy rikki olla, ei voi olla mikään muukaan ja että vaihdettu osa on sitten varmaan ollut viallinen, kun noin on välyksellinen.
Jos olisin mokomaa ammattitaidotonta urpoa uskonut, niin olisipa nyt auto ajokiellossa ja hukkaan heitetty rahaa yläpallon vaihtoon, jossa ei ollut mitään vikaa. Onneksi löytyi foorumilta ongelmaa käsittelevä ketju ja Jamantilta varmistus epäilyyn, alapallo paskana. Alapallo vaihdettiin ja vein auton jälkitarkkiin. Kovasti ukko (joka vielä sattui olemaan sama kuin ensimmäisellä kerralla) kehui, että no nythän on hyvin laitettu yläpallo. Jouduin toteamaan, että ei sille mitään ole tehty, alapallo sen sijaan on vaihdettu. Että kannattaisiko mennä takaisin koulun penkille ja opetella vähän auton rakennetta tai edes uskoa auton omistajaa, joka sanoo, ettei vika voi olla siinä osassa, minkä katsastaja hylkäsi. Ukko lähti ovet paukkuen ja karjui perään, että "tee valitus Trafiin". Taidanpa tehdäkin. Sen verran epäasiallista ja epäammattitaitoista oli tuon ukon homma.
Tokihan viat korjataan, mutta aika olennaista olisi katsastusmiehen löytää se oikea vika, jotta se voidaan korjata. Eikä nyt ainakaan ihan tuohon tyyliin vetää hernettä neukkuun.
Lisättäköön tähän vielä, että ihan kertakaikkiaan lopussa olevia etujarruja tämä samainen ukko ei hylännyt, ei myöskään kirjoittanut edes korjauskehoitusta repaleina olevasta vetarin suojakumista tai palaneista rekisterikilvenvalosta, peruutusvalosta ja parkkivalosta.
Akka nelikon ratissa
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Itse olen käyttänyt Katsastuskuviota ja olen ollut tyytyväinen palveluun. Aikaisemmin Mäkeläntien toimipistettä, mutta nykyisin Kantolaa kun luottokatsuri siirtyi sinne
Kohtelu on aina ollut asiallista, eikä turhasta ole mussutettu. Viimeksi taisi tulla sanomista liian korkealla olevista taka heijastimista, mutta siitä selvittiin suullisella huomautuksella ja nyt on toiset heijastimet oikealla korkeudella.
Tuosta Plus-katsastuksesta sain tarpeekseni jo kun kävin edelliskesänä hakemassa siirtokilvet. Kyllä voi olla asiakaspalvelu vaikeaa ja lisäksi asiakkaan piti neuvoa mm. lupaan kirjatavan ajoreitin vaatimuksista...

Kohtelu on aina ollut asiallista, eikä turhasta ole mussutettu. Viimeksi taisi tulla sanomista liian korkealla olevista taka heijastimista, mutta siitä selvittiin suullisella huomautuksella ja nyt on toiset heijastimet oikealla korkeudella.
Tuosta Plus-katsastuksesta sain tarpeekseni jo kun kävin edelliskesänä hakemassa siirtokilvet. Kyllä voi olla asiakaspalvelu vaikeaa ja lisäksi asiakkaan piti neuvoa mm. lupaan kirjatavan ajoreitin vaatimuksista...
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
SF-katsastus. Joka kerta mennyt puhtain paperein läpi.
A- ja K- kartelliasemat kierrän kaukaa. Rupeevat jankkaamaan jopa noista KJ renegaden kattovaloista, jotka on siis ihan uutena autoon tyyppihyväksytty. Siitä on kyllä selvinnyt kun näyttänyt tuota lappua: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... usunto.pdf
A- ja K- kartelliasemat kierrän kaukaa. Rupeevat jankkaamaan jopa noista KJ renegaden kattovaloista, jotka on siis ihan uutena autoon tyyppihyväksytty. Siitä on kyllä selvinnyt kun näyttänyt tuota lappua: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... usunto.pdf
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Nykyäänhän ne on jo lailliset!!Renegade kirjoitti:SF-katsastus. Joka kerta mennyt puhtain paperein läpi.
A- ja K- kartelliasemat kierrän kaukaa. Rupeevat jankkaamaan jopa noista KJ renegaden kattovaloista, jotka on siis ihan uutena autoon tyyppihyväksytty. Siitä on kyllä selvinnyt kun näyttänyt tuota lappua: http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... usunto.pdf
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Katsastajakin ovat vain ihmisiä. Kerrotunlainen kohtelu ei katso autonmerkkiä vaan riippuu enemmänkin katsastajan ammattitaidosta ja siitä millä tuulella sattuu olemaan. Ihmisiä kun ovat hekin.
Meillä töissäni tehdään katsastuksia viikottain ja aina välillä saa soitella ja keskustelle jotta onkohan diaknoosi nyt oikea, esim väittivät että kallistuksen vakaimen kumit olivat väljät ja kun vaihdettiin uudet niin välys oli sama. Ihmetteli asiaa ja myönsi virheensä.
Meillä lähin on k katsastus ja sieltä käymme korkintaan hoitamassa omistajan vaihdoksia kaikki muu tuntuu olevan tuolla hankalaa ja sekin välillä???
Heikinlaakson Helppokatsastuksia käytimme ennen ja kun Herttoniemeen aukesi lähempi niin sitä sitten enimmäkseen ja siellä voi kysellä ja keskustella kaikesta katsastukseen liittyvästä leppoisasti.
mm. nuoret katsurit kyselivät minulta korimittauspöytäkirjasta tietoja kun ei kuulemma koulutuksessa sitä kovinpaljon läpi käyty.
t. Ismo Ämmä
Meillä töissäni tehdään katsastuksia viikottain ja aina välillä saa soitella ja keskustelle jotta onkohan diaknoosi nyt oikea, esim väittivät että kallistuksen vakaimen kumit olivat väljät ja kun vaihdettiin uudet niin välys oli sama. Ihmetteli asiaa ja myönsi virheensä.
Meillä lähin on k katsastus ja sieltä käymme korkintaan hoitamassa omistajan vaihdoksia kaikki muu tuntuu olevan tuolla hankalaa ja sekin välillä???
Heikinlaakson Helppokatsastuksia käytimme ennen ja kun Herttoniemeen aukesi lähempi niin sitä sitten enimmäkseen ja siellä voi kysellä ja keskustella kaikesta katsastukseen liittyvästä leppoisasti.
mm. nuoret katsurit kyselivät minulta korimittauspöytäkirjasta tietoja kun ei kuulemma koulutuksessa sitä kovinpaljon läpi käyty.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Olen nyt käynyt muutaman kerran Jeepilläni Espoossa Hannuksenpellon A-Katsastusasemalla ja on syynätty tarkkaan ja hyvän kun vie ei ole ollut sanomista.
-Ellei kehuja lasketa sanomisiksi....
Korattu kirotus vihreitä.

-Ellei kehuja lasketa sanomisiksi....

Korattu kirotus vihreitä.

Viimeksi muokannut 1 päivämäärä rane58, muokattu yhteensä 29 kertaa
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Käytin nyt ekan kerran tuota meidän vanhaa Jeeppiä katsastuksessa ja tottahan toki pelko oli kova siitä, miten pitkän listan saa matkaan tai tuleeko punainen tarra lasiin.
Läpihän tuo ei mennyt, kun päästöissä oli häikkää.. muuten kuulemma kelpo vanha peli pienine asiaan kuuluvine tihku-vuotoineen ja aavistuksen omaisine väljyyksineen, jotka eivät vielä aihetta huoleen leiman osalta ansaitse.
Konttori oli: Mattilan katsastus Riihimäki ja katsurina vanhempi mies, joka taisi tietää jotain näistä peleistä.
Läpihän tuo ei mennyt, kun päästöissä oli häikkää.. muuten kuulemma kelpo vanha peli pienine asiaan kuuluvine tihku-vuotoineen ja aavistuksen omaisine väljyyksineen, jotka eivät vielä aihetta huoleen leiman osalta ansaitse.
Konttori oli: Mattilan katsastus Riihimäki ja katsurina vanhempi mies, joka taisi tietää jotain näistä peleistä.
Jeep Grand Cherokee 3,1 TD Limited -99
Jeep Grand Cherokee 4L Laredo -93 (ex)
Jeep Grand Cherokee 4L Laredo -93 (ex)
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Rock Katsastus Lahti, pelkkää hyvää sanottavaa. Ameriikkalaiset erikoisuuksineen on tuttuja juttuja.
Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.
Ei se siitä.
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Tiedä ymmärtääkö erityisemmin Jeeppiä mutta autoja ja omistajia kuitenkin, Itäsuomen Katsastusasema Joensuussa. On siellä joskus jääty leimattakin mutta ei ole yhtään harmittanut, neuvovat miten korjata ja jos joku paikka alkaa tulla tiensä päähän niin joskus sanovat että ensi vuonna tämä olisi mukava nähdä korjattuna. Eli osaavat myös ennakoida ja ohjeistavat/ varoittavat tulevista korjauksista.
Tänään käytin nyt kuitenkin tuon ZJ:n ja leimahan sieltä tuli, pientä sanomistakin olisi ollut mutta katsastusmies totesi että hyvässä kunnossahan tämä on ja näkee että on tätä oikeasti huollettu ja laitettu. Eniten puhuttiin klassikkoaiheesta eli käsijarrusta. Olisihan se saattanut siitä leimatta jäädäkin ellen olisi ennen konttorille menoa säätänyt. Kun ei sopivaa työkalua löytynyt niin kaivoin uistinpakista Professor lusikan, sillä sai aika kätevästi pyöritettyä säätöruuvia. Kalamiehille siis vinkiksi että tuolla saa niin kalat kuin leimankin tarvittaessa. Värillä ei ole tällä kertaa väliä.

Tänään käytin nyt kuitenkin tuon ZJ:n ja leimahan sieltä tuli, pientä sanomistakin olisi ollut mutta katsastusmies totesi että hyvässä kunnossahan tämä on ja näkee että on tätä oikeasti huollettu ja laitettu. Eniten puhuttiin klassikkoaiheesta eli käsijarrusta. Olisihan se saattanut siitä leimatta jäädäkin ellen olisi ennen konttorille menoa säätänyt. Kun ei sopivaa työkalua löytynyt niin kaivoin uistinpakista Professor lusikan, sillä sai aika kätevästi pyöritettyä säätöruuvia. Kalamiehille siis vinkiksi että tuolla saa niin kalat kuin leimankin tarvittaessa. Värillä ei ole tällä kertaa väliä.

ZJ 4.0 -96
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Terve!
Varkaudessa on semmoinen hyvä katsastusasema kuin Keski-Savon Autokatsastus. Meidän talouteen on siunaantunut neljä autoksi luettavaa : kaksi Jeeppiä ja kaksi Jaguaaria sekä sitten vielä sokerina pohjalla Transhit joka ei ole enää auto vaan instituutioksi luettava. Eli aika usein joutuu autoja käyttämään tuolla "konttorilla" eikä viisi kertaa vuodessa aina riitä. Vaan kohtelu on aina ollut asiallista (suorastaan miellyttävää) ja kun se hylsy aina joskus napsahtaa niin hyviä neuvoja asian kotiin päin hoitamiseksi tulee riittämiin. Eikä koskaan ole hylsy tullut aiheetta, aina asiasta. Parhaita hetkiä on kun Transhittiä olen leimaamassa ja sattuu juuri se oikea katsuri niin tilaisuushan menee Transit-pakujen ja -kevytkuorma-autojen ylettömäksi ylistykseksi ja kehumiseksi, en ole ilmeisesti ainut Transit-mies näillä kulmilla.
Summa summarum, kyse ei kuitenkaan liene jostain merkkikohtaisesta jutusta vaan siitä että joillain asemilla ollaan vain töissä ja joillain asemilla taas halutaan olla juuri siinä työssä mitä tehdään, pätenee kaikkiin ammatteihin!
Varkaudessa on semmoinen hyvä katsastusasema kuin Keski-Savon Autokatsastus. Meidän talouteen on siunaantunut neljä autoksi luettavaa : kaksi Jeeppiä ja kaksi Jaguaaria sekä sitten vielä sokerina pohjalla Transhit joka ei ole enää auto vaan instituutioksi luettava. Eli aika usein joutuu autoja käyttämään tuolla "konttorilla" eikä viisi kertaa vuodessa aina riitä. Vaan kohtelu on aina ollut asiallista (suorastaan miellyttävää) ja kun se hylsy aina joskus napsahtaa niin hyviä neuvoja asian kotiin päin hoitamiseksi tulee riittämiin. Eikä koskaan ole hylsy tullut aiheetta, aina asiasta. Parhaita hetkiä on kun Transhittiä olen leimaamassa ja sattuu juuri se oikea katsuri niin tilaisuushan menee Transit-pakujen ja -kevytkuorma-autojen ylettömäksi ylistykseksi ja kehumiseksi, en ole ilmeisesti ainut Transit-mies näillä kulmilla.
Summa summarum, kyse ei kuitenkaan liene jostain merkkikohtaisesta jutusta vaan siitä että joillain asemilla ollaan vain töissä ja joillain asemilla taas halutaan olla juuri siinä työssä mitä tehdään, pätenee kaikkiin ammatteihin!
MH
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Tämä on mielestäni erittäin hyvin kiteytetty kaikille katsureille ja topikin ulkopuolisesti yleisestikin.mikkotapani kirjoitti: Summa summarum, kyse ei kuitenkaan liene jostain merkkikohtaisesta jutusta vaan siitä että joillain asemilla ollaan vain töissä ja joillain asemilla taas halutaan olla juuri siinä työssä mitä tehdään, pätenee kaikkiin ammatteihin!
Leipääntyyhän toki jokainen, tosin tällaisessa "herkässä" palveluammatissa soisi työssä olevan vain ammattitaitoisia ja työstään nauttivia ihmisiä, jotka osaisivat suhteuttaa joskus asiat realistisemmin oikeaan lokeroon. Leipääntyminen kun saattaa käydä asiakkaan kukkaron päälle, jos "maanantait" ketuttaa.
Rane58:n mainitsemalta hannuksenpellon konttorilta on myös ihan positiivista kuvaa menneiltä ajoilta... tarkkoja poikia ja evästävät tarpeen mukaan.
Jos vielä vanhoja partoja töissä, niin varmasti muutama Jeeppi on rengasrauta-syynin läpi kulkenut!

Jeep Grand Cherokee 3,1 TD Limited -99
Jeep Grand Cherokee 4L Laredo -93 (ex)
Jeep Grand Cherokee 4L Laredo -93 (ex)
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Niinpä, mutta jos sen katsurin ja sen perheen asunto edellyttää, että on mentävä töihin, vaikka ei pätkääkään enää kiinnosta, niin kyllä siitä kärsii asiakkaat.... Kun saattaa olla sen verran pitkä kaira rektaalissa, että kärki näkyy kun suun avaa ja sitä ei työtön entinen katsuri maksa...tagatubos kirjoitti:
Tämä on mielestäni erittäin hyvin kiteytetty kaikille katsureille ja topikin ulkopuolisesti yleisestikin.
Leipääntyyhän toki jokainen, tosin tällaisessa "herkässä" palveluammatissa soisi työssä olevan vain ammattitaitoisia ja työstään nauttivia ihmisiä, jotka osaisivat suhteuttaa joskus asiat realistisemmin oikeaan lokeroon. Leipääntyminen kun saattaa käydä asiakkaan kukkaron päälle, jos "maanantait" ketuttaa.

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Kovin on tiukkaa saada WJ:tä leimattua 2" jousikorotuspaloille! Kävin kahdella asemalla HML:ssa (KAUS, Kuvio) ja kummallakaan ei onnistunut, kun puuttui tyyppihyväksyntäpaperit. Pykälät kaivettiin nähtäville, kun en uskonut. Pakko kai se oli; liian uusi auto. Kele.
Jerkku kehoitti menemään Tattarisuolle, mutta taitaa olla pitkä matka pelkästään sen takia. Pitää sit repiä ne veke, jos ei muu auta. Buhuu.
Jerkku kehoitti menemään Tattarisuolle, mutta taitaa olla pitkä matka pelkästään sen takia. Pitää sit repiä ne veke, jos ei muu auta. Buhuu.

Raha ja romut rauhottaa.
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Jouset pitää olla hyväksytty, ei korotuspalat! Mitä ne taas sekoilee!!WinChester kirjoitti:Kovin on tiukkaa saada WJ:tä leimattua 2" jousikorotuspaloille! Kävin kahdella asemalla HML:ssa (KAUS, Kuvio) ja kummallakaan ei onnistunut, kun puuttui tyyppihyväksyntäpaperit. Pykälät kaivettiin nähtäville, kun en uskonut. Pakko kai se oli; liian uusi auto. Kele.
Jerkku kehoitti menemään Tattarisuolle, mutta taitaa olla pitkä matka pelkästään sen takia. Pitää sit repiä ne veke, jos ei muu auta. Buhuu.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeeppiä ymmärtäviä katsastusasemia?
Joo juuri niinku Jamant totesi.
ZJeeppi ja WJeeppi olen muutoskatsastanu 2" korotuspaloilla lohjalla ja no problem. ZJ otteeseen kirjottivat "korotettu korotuspaloilla" ja WJ otteeseen "korotettu alustasarjalla" oli naikkonen inssinä wj vuosikatsastuksessa ja vähän ihmetteli niiden eroja "jouset ja korotusblokit" ja kyseli kyl TUV paperia, mutta kysyi sit toiselta inssiltä joka tuli vielä tarkastaan ja totesi, EI TARVI.
ZJeeppi ja WJeeppi olen muutoskatsastanu 2" korotuspaloilla lohjalla ja no problem. ZJ otteeseen kirjottivat "korotettu korotuspaloilla" ja WJ otteeseen "korotettu alustasarjalla" oli naikkonen inssinä wj vuosikatsastuksessa ja vähän ihmetteli niiden eroja "jouset ja korotusblokit" ja kyseli kyl TUV paperia, mutta kysyi sit toiselta inssiltä joka tuli vielä tarkastaan ja totesi, EI TARVI.
WJ 4.7 -99 LMD + 2" korotus ja muuta pientä härpäkettä