ECM/PCM korjaajia??
ECM/PCM korjaajia??
Onkos kellään varmaa tietoa/kokemusta siitä, kuka Suomessa korjais noita USA-mallisia moottorinohjausboxeja?? Kun kaikki mitä minä olen selvittänyt, ilmoittavat että no can do!! Ja USA:an noita ei kannata lähettää, kun maksaa saman kun jos korjaavat, mutta yleensä ilmoittavat että ei pysty, laitetaan korvaava tilalle, mutta ne ei toimi täällä, kun ei ole autoissa kaikkia tarvittavia laitteita (niinkuin polttoainehuurujen alipaineistusjärjestelmää) ja se aiheuttaa vikavalon palamisen ja ei kelpaa katsastuksessa vaikka olis merkkiorganisaation lappu mukana (tarkistin katsastusmieheltä, ei kelpaa, jos valo palaa)!!!???
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
Jos sellainen tyyppi löytyisi niin voisi olla töitä tarjolla. Muistelen jenkkifoorumilta lukeneeni että yksi Jeepin omistaja oli korjauttanut PCM:n kodinkonekorjaamon elektroniikka-asentajalla. Minä kerran kysyin yhdeltä it-nerolta voisiko tuon Grand Cherokeen PCM:n korjata jos se menisi rikki, sanoi että jos se on maapallolta ja ihmisen tekemä niin tottakai, se on yksinkertaista elekroniikkaa missä on alkeellinen ohjelmisto. Harmi että tämä tyyppi katosi jonnekin. 

ZJ 4.0 -96
Re: ECM/PCM korjaajia??
Riippuen viasta ni on tuttuja jotka on mullekki erillaisia elektronisia juttuja korjannu.
On elektroniikkasuunnittelijasta lentokoneen instrumenttien korjaajaan.
On elektroniikkasuunnittelijasta lentokoneen instrumenttien korjaajaan.
kozel@ircnet
Re: ECM/PCM korjaajia??
Joensuussa on varmuudella mies, joka korjasi minun ZJ:n ohjainlaitteen. Selitin oireet, oman diagnoosin ja annoin Alfamerin kytkentäkaavion mukaan. HIRMU:n boxi meni sitten rutiinilla.
viewtopic.php?f=21&t=355&hilit=kondensaattori
Toinen, jonka kanssa en itse ole asioinut, mutta kuullut hyvää, on
http://www.elektroniikkahuoltojoensuu.fi/
Autot ennen 2001 eivät käsittääkseni tarvitse merkkivaloa, kunhan päästöt ovat kunnossa.
Vain OBD- tai EOBD-järjestelmän merkkivalon toimimattomuus on hylkäysperuste,
C: VALAISIMET JA VARUSTEET
C15 OBD tai EOBD järjestelmä
Hylätty:
Puuttuu
Ilmoittaa vian
Merkkivalo ei toimi
Järjestelmä ei toimi
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
viewtopic.php?f=21&t=355&hilit=kondensaattori
Toinen, jonka kanssa en itse ole asioinut, mutta kuullut hyvää, on
http://www.elektroniikkahuoltojoensuu.fi/
Autot ennen 2001 eivät käsittääkseni tarvitse merkkivaloa, kunhan päästöt ovat kunnossa.
Vain OBD- tai EOBD-järjestelmän merkkivalon toimimattomuus on hylkäysperuste,
C: VALAISIMET JA VARUSTEET
C15 OBD tai EOBD järjestelmä
Hylätty:
Puuttuu
Ilmoittaa vian
Merkkivalo ei toimi
Järjestelmä ei toimi
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Re: ECM/PCM korjaajia??
Kaipaan nyt oikeasti yhteystietoja, tiedän että niitä voi korjata, mutta kun ei kukaan suostu!!! Ja jenkit ei nyt kelpaa, he kun eivät niitä korjaa, vaan laittavat korvaavan tilalle ja ne on jenkkisoftalla ja ne ei toimi täällä (kokemusta on jo, on kokeiltu)!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
Kaikki 16 pinniset OBD-pistokkeet, ei saa vikavalo palaa katsastuksessa!! Eli Jeepit -96 lähtien...rane kirjoitti:
Autot ennen 2001 eivät käsittääkseni tarvitse merkkivaloa, kunhan päästöt ovat kunnossa.
Vain OBD- tai EOBD-järjestelmän merkkivalon toimimattomuus on hylkäysperuste,
C: VALAISIMET JA VARUSTEET
C15 OBD tai EOBD järjestelmä
Hylätty:
Puuttuu
Ilmoittaa vian
Merkkivalo ei toimi
Järjestelmä ei toimi
http://www.trafi.fi/filebank/a/13249871 ... usteet.pdf
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
Oliskos sille Joensuun miehelle yhteystietoja, vaikka YV:nä tai e-maililla, selvitellään... Tota Elektroniikkahuoltoa Joensuusta täytyy kokeilla ja kysyä, onnistuuko... Oliskos lisää tarjolla??rane kirjoitti:Joensuussa on varmuudella mies, joka korjasi minun ZJ:n ohjainlaitteen. Selitin oireet, oman diagnoosin ja annoin Alfamerin kytkentäkaavion mukaan. HIRMU:n boxi meni sitten rutiinilla.
viewtopic.php?f=21&t=355&hilit=kondensaattori
Toinen, jonka kanssa en itse ole asioinut, mutta kuullut hyvää, on
http://www.elektroniikkahuoltojoensuu.fi/
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
Niin ja vekatronics mainostaa että korjaa ohjainlaitteita ja mittaristoja.
kozel@ircnet
Re: ECM/PCM korjaajia??
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: ECM/PCM korjaajia??
Kysytty, ei koske!!kozel kirjoitti:Niin ja vekatronics mainostaa että korjaa ohjainlaitteita ja mittaristoja.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
En muista, onko kysytty, täytyy tarkistaa/kysyä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
ZJ:n ja uudempien erona on just sen uudemman ero vanhempaan verrattuna. Uudemmissa, siis -96 ja uudemmat, kotelo on vaikeammin avattava/suljettava, kaikki komponentit on pintaliitoskomponentteja (ne näkee paljain silmin, mutta tarkempaan tarkasteluun tarvitaan joko paljon suurentava suurennuslasi tai tarkoitukseen tarkoitettu mikroskooppi) ja jos jokin komponentti on palanut, ei pysty sanomaan, mikä se on edes ollut, kun saattaa olla oikeasti pinta niin tummunut, että kaikki tunnistuskeinot on kadonneet.... Ja sähkökaavioiden löytäminen noihin boxeihin on hankalaa, kun ei niitä ole ja aina ei merkkiorganisaatiokaan niitä löydä... Joten se joka näitä ryhtyy korjaamaan ottaa melkoisen haasteen vastaan...rane kirjoitti:Joensuussa on varmuudella mies, joka korjasi minun ZJ:n ohjainlaitteen. Selitin oireet, oman diagnoosin ja annoin Alfamerin kytkentäkaavion mukaan. HIRMU:n boxi meni sitten rutiinilla.
Niin ja haen siis sellaisia korjaajia, jotka kirjoittavat kuitin, koska jotta voisin maksaa pimeästi, pitäisi minun myös tehdä pimeästi töitä koska mistäs se pimeä raha muuten tulis ja en ole tähän päivään (huomenna 1.3. tulee 22 vuotta yrittäjyyttä täyteen) mennessä pimeään työhön ryhtynyt...
Maanantaina voin yrittää laittaa kuvan tänne tuommoisen boxin sisällöstä, yksi on avattuna mallina. Se on just semmoinen USA:ssa korjattavana käynyt, jonka tilalle tuli USA-mallinen ja se ei kelpaa täällä... Eli hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa (maksoi kumminkin paljon sen tänne saaminen, kun ensin risan lähettäminen jenkkeihin maksaa, sitten jenkki-joe haluaa rahaa siitä tarkistuksesta, sitten se myy mulle tuon korvaavan tuotteen ja rahti sieltä tänne maksaa ja yllättäen tulli haluaa omansa (vaikka kyseessä on muiden osalta vain USA:ssa käynti) + ALV ja jotain pitää itsellekkin jäädä, muutenhan ei yrittäminen kannata ja perhe huutaa leipää = kalliiksi tuli sekin kokeilu....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
Ymmärrän hyvin Jamantin kommentista miksi näihin ei kukaan oikein halua koskea. Purkaminen on työlästä sisällä olevan massan takia ja yleensä kotelo on hapettunut tiukasti yhteen. Yritin pari vuotta sitten avata oman ZJ:n kotelon mutta jätin kesken, päättelin että avaamiseen tarvittava voima olisi rikkonut itse piirilevyäkin. Onneksi se vika paljastui sitten vialliseksi sähköliitokseksi.
Yritin löytää aiemmin mainitsemani tyypin yhteystietoja mutta eipä löytynyt kun on kadonnut maan päältä. Yksi tuttava tiesi kertoa että viimeisin havainto on vuoden takaa, oli ollut mobiililaitteiden kehittämisryhmässä ja vapaa-aikoina tekee koodia johonkin Linux palvelinversioon. Jos kaveri on rakentanut tietokoneita siten että tekee ensin piirilevyn hapotuksineen ja suunnittelee/rakentaa emolevyn (komponentit mukaanlukien) alusta loppuun, olisi se ehkä osannut etsiä vian tuostakin. Mutta olisi siihen ehkä tarvinnut sen alkuperäisenkin kaavion..
Ja onnittelut pitkästä urasta yrittäjänä.
Yritin löytää aiemmin mainitsemani tyypin yhteystietoja mutta eipä löytynyt kun on kadonnut maan päältä. Yksi tuttava tiesi kertoa että viimeisin havainto on vuoden takaa, oli ollut mobiililaitteiden kehittämisryhmässä ja vapaa-aikoina tekee koodia johonkin Linux palvelinversioon. Jos kaveri on rakentanut tietokoneita siten että tekee ensin piirilevyn hapotuksineen ja suunnittelee/rakentaa emolevyn (komponentit mukaanlukien) alusta loppuun, olisi se ehkä osannut etsiä vian tuostakin. Mutta olisi siihen ehkä tarvinnut sen alkuperäisenkin kaavion..
Ja onnittelut pitkästä urasta yrittäjänä.

ZJ 4.0 -96
Re: ECM/PCM korjaajia??
Kiitos, silti joka viikko oppii vieläkin jotain uutta Jeepeistä...Sikli kirjoitti:
Ja onnittelut pitkästä urasta yrittäjänä.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ECM/PCM korjaajia??
Tuli tässä noista OBDII- bokseista mieleen, eikö niitä pysty ohjelmoimaan sopivalla laitteella täkäläisen normin mukaiseksi?
Bokseja toki on ziljoona erilaista, muistaakseni esim. tuohon omaan 5.9 ZJ:hin on pelkästään USA- malleihin lähemmäs neljälläkymmenellä eri osanumerolla PCM:ää.. toki suurehko osa komponenteiltaan vastaavia (ehkä?), mutta ainakin softat on erilaiset. Kun eikös bokseihin saa ainakin VIN- numerot yms. koodattua tehtaan laitteella, varmasti myös jollain muullakin. Mutta saako koko ohjelman ajettua uusiksi, minulla ei siitä ole tietoa?
Olen nähnyt muutamia kuvia avatuista OBDII- bokseista, näyttää suoraan sanottuna melkoiselta &%¤%&( lähteä sellaista itse fiksaamaan. Pitäisi olla todella hyvät kolvausvälineet - ja ylipäätään saada boksi ensin ehjänä auki ja se massa kaavittua päältä pois. Käsittääkseni noissa on myös vikoja, mitkä on aikalailla tekemätön paikka fiksata ainakaan jotakuinkin järjellisellä kustannuksella.
Bokseja toki on ziljoona erilaista, muistaakseni esim. tuohon omaan 5.9 ZJ:hin on pelkästään USA- malleihin lähemmäs neljälläkymmenellä eri osanumerolla PCM:ää.. toki suurehko osa komponenteiltaan vastaavia (ehkä?), mutta ainakin softat on erilaiset. Kun eikös bokseihin saa ainakin VIN- numerot yms. koodattua tehtaan laitteella, varmasti myös jollain muullakin. Mutta saako koko ohjelman ajettua uusiksi, minulla ei siitä ole tietoa?
Olen nähnyt muutamia kuvia avatuista OBDII- bokseista, näyttää suoraan sanottuna melkoiselta &%¤%&( lähteä sellaista itse fiksaamaan. Pitäisi olla todella hyvät kolvausvälineet - ja ylipäätään saada boksi ensin ehjänä auki ja se massa kaavittua päältä pois. Käsittääkseni noissa on myös vikoja, mitkä on aikalailla tekemätön paikka fiksata ainakaan jotakuinkin järjellisellä kustannuksella.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä