Jeep Cherokee Sport -00

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 03.03.2009. 12:11

Tuo raidetankohässäkkä on ilmeisesti tämä: http://www.omix-ada.com/productInfo.asp?itemNo=18050.82 ?
Miltä auto tuntuu ajoltaan asennuksen jälkeen? Vaikuttiko suuntavakauteen ja ohjaustuntumaan niin positiivisesti kuin voisi kuvitella? (Tuo alkuperäinen inverted-Y-X-Z tms.-varsisysteemi ei vain saa minua vakuutettua toiminnastaan...)
Varsinkaan kun on tehty niin hintelistä putkenpätkistä. Oikein säikähdin, kun kävin ohjausvarsista tempomassa auton alla ja välitanko antoikin periksi kunnolla ravistaessa. Noiden Full-sizien kanssa kun on tottunut käyttämään voimaa tarkastuksissa...

Paljonko noista joutuu köyhtymään? No, hankinta taitaa olla joka tapauksessa edessä, jos joku alkuperäisistä nivelistä alkaa väljistymään, mutta olisi mukava tietää.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.03.2009. 12:26

Gary Grand kirjoitti:Tuo raidetankohässäkkä on ilmeisesti tämä: http://www.omix-ada.com/productInfo.asp?itemNo=18050.82 ?

Paljonko noista joutuu köyhtymään?
Jep, tuosta tuotteesta nimenomaan kyse!! Tossahan se hinta on: http://www.jamant.fi/hdohjausvarret-xjy ... -2245.html ja varastosta löytyy!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 03.03.2009. 14:54

Gary Grand kirjoitti:Miltä auto tuntuu ajoltaan asennuksen jälkeen? Vaikuttiko suuntavakauteen ja ohjaustuntumaan niin positiivisesti kuin voisi kuvitella? (Tuo alkuperäinen inverted-Y-X-Z tms.-varsisysteemi ei vain saa minua vakuutettua toiminnastaan...) Varsinkaan kun on tehty niin hintelistä putkenpätkistä. Oikein säikähdin, kun kävin ohjausvarsista tempomassa auton alla ja välitanko antoikin periksi kunnolla ravistaessa. Noiden Full-sizien kanssa kun on tottunut käyttämään voimaa tarkastuksissa...
Hyvältä tuntuu. Ainakin se tuntuu jämäkämmältä ja itselläni kun oli vanha raidetanko päässyt jo vähän taipumaan, niin kyllähän siinä jo selvä ero tuli kun vaihtoi suoraan :wink: Kyllä itseänikin hirvitti kun ekaa kertaa tota jeepin etupäätä tutkaili ja meni kädellä kokeilemaan raidetankoa :shock: On se vaan niin elastista kamaa se orkkistanko. Samanlainen fiilis tulee kun kokeilee rutistella noita originaaleja pellistä taivuteltuja tukivarsia. Äkkiä aika vaikea uskoa että tollaiset on alkujaan oikeasti hyväksytty autoon...

Sitten pieni varoituksen sana. Itselläni otti noilla vakiovanteilla (15x7 viisipuolainen) välivarren pää kiinni vanteeseen/kumiin kun käänsi vasemmalle. Vanteet jouduin vaihtamaan eri offsetillä oleviin että sopii taas kääntymään hyvin. Olettaisin että myös vannekoon muutos 16":ksi olisi voinut auttaa. Tästä asiasta varoitetaan kyllä jo tuossa varsisetin asennusohjeessa ja otin ihan tietoisen riskin kun vaihdoin vivuston.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 12.03.2009. 11:58

Dodiih!

Kävin äsken konttorilla leimaamassa 31" kumit otteeseen. Nyt on virallisesti renkaat ok ja levikkeet myös :D Rumathan noi levikkeet on kun mitkä. Katsurikin kysyi vielä "ootko nyt ihan varma että haluut todella pitää noi autossa?" :lol: Nopeusmittarikin testattiin ihan GPS:n kanssa, joten kannattanee muidenkin viritellä mittarin näyttämä kohdilleen ennenkun meinaa yrittää leimalle...

Muutakin edistystä on taas tapahtunut. Hain tuoreita työkaluja hajonneiden tilalle ja oikeanpuolen alatukivarren jämähtäneet pultit aukesi vihdoin. Nyt sain sitten vaihdettua noi alatukivaret uusiin pirun paljon järeämpiin. Ihan kiva ilma oli taas touhuta, kun taivaalta tihuutteli räntää/vettä. Onneksi ei ollut karseaa pakkasta :roll:

Tuolla Ilolassa tuli illanvieton aikana puheeksi kitkalukot ja epäilys jäi omaa mieltäni kaivertamaan pahemman kerran. Heti maanantaina piti alkaa tutkimaan asiaa ja ensiksi hanskalokeron pohjasta (!) löytyi lukkoperästä varoittava tarra... Aika fiksuun paikkaan on sekin isketty. Ei ole mullakaan ollut kai koskaan lokero aivan tyhjä niin että pohja olisi näkynyt :? Silloin alkoi mielessä kummittelemaan viimeksi öljynvaihdossa löytyneet aika tummanpuhuvat peräöljyt. Eipä silloin tajunnut mistä se johtui. Muutaman kerran on ollut tuo perä auki eikä mun silmällä tunnistanut kitkalukkoa. Google löysi ainakin yhden pätevän kuvan murkuloista, joista toinen on LSD ja toinen avoin. Päällepäin on kyllä vaikea sanoa onko lukkoa vai ei jos ei todella tiedä miltä sen pitäisi näyttää...

Kuva

Päällepäin noista ei kyllä näe muuta eroa kun carrierin muoto. NOOH, jokatapauksessa, autolla on nyt vuodenverran ajettu tavallisilla öljyillä ja kitkalevyjen voisi olettaa olevan aika heikossa hapessa. Kyllä ne ilolassa ainakin piti vielä hyvin, mutta silloin olikin vielä tavalliset öljyt sisässä. Seurataan tilannetta nyt kun on oikeat mömmöt perässä. Pyysin Aro Oy:ltä vielä build sheetin tosta mun autosta ja kyllähän siellä listassa näkyi Track-lok... Näin tällä kertaa. Aina oppii jotain uutta :roll:

Uusi panhardi on vielä takakontissa, joten tarttisi kai ruuvailla sekin paikalleen... Voisikohan ehtiä vielä ennen Kulmakorpea :wink:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.03.2009. 12:26

Joo, mun silmä sanoo heti, että oikeassa casessa on lukkolevyt!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 12.03.2009. 12:58

JAMANT kirjoitti:Joo, mun silmä sanoo heti, että oikeassa casessa on lukkolevyt!!!
Niin no, kyllähän se nyt käy järkeen ittellänikin, mutta harjaantumaton silmä kun ei tiedä miltä LSD näyttää, niin ei kyllä tullut mieleen että tuolla lukko olisi... Kyllähän se eilen oli jo kokeilemalla ihan selvä juttu. Tunkkasin auton akselipukeille ja pyöritin renkaasta :roll: Eipä ollut sitäkään ennen tullut kokeiltua. Renkaatkin oon aina vaihtanut yksi kerrallaan, niin että tunkkaa vaan ko. puolen akselista ylös.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

asvirkku
Viestit: 2
Liittynyt: 09.04.2009. 0:49
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja asvirkku » 09.04.2009. 0:53

cmalino kirjoitti: Sunnuntaina pulkkamäen jälkeen ehdin peuhaamaan vielä hetken auton alla ja sain vaihdettua nopeusmittarin lähettimen rattaan. Nyt näyttää mittari aika reippaasti yläkanttiin, mutta noilla 31":llä pitäisi osua jo paremmin taas kohdallen. Helppo operaatio kaikenkaikkiaan. Yksi pultti auki, lähetin ulos, ratas irti, uusi tilalle, lähetin uudestaan paikalleen uuden rattaan vaatimassa asennossa (lähettimen kyljessä lukee rattaiden hammasmäärät --> kierretään sopivaan asentoon jakiksen reiässä) ja vielä pultti kiinni. Ja eikun ajoa.
Mistä sait ton rattaan? Oliko eri kokoja --> mikä ois hyvä 31"?
Mun tsäkällä kys. homma tulee eteen leimalla...

T AV
--
XJ 4.0i H.O. '95

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 09.04.2009. 8:48

asvirkku kirjoitti: Mistä sait ton rattaan? Oliko eri kokoja --> mikä ois hyvä 31"?
Mun tsäkällä kys. homma tulee eteen leimalla...

T AV
Moro!

Satuin bongaamaan ebaystä erittäin edullisesti yhden tuollaisen kokonaisen lähettimen rattaineen englannista. Kuvassa vaan sattui olemaan sopivan värinen ratas, eli oranssi 35 hampainen. Tuo nyt ei ole ihan optimi 31":lle 4.10 perävälityksillä, mutta ei se näytä kun 10% ylimääräistä, eli ihan ok. Jopa katsurin mielestä. Jos sattuisi laittamaan 33" kumit alle niin nopeusmittarin näyttämä olisi jo ihan kohdallaan :wink: Tuo ostettu lähetin ei sopinut liittimen puolesta ihan heittämällä paikalleen, joten vaihdoin vain tuon rattaan joka irtoaa ihan vaan vetämällä lähettimestä.

Tuon rattaan kokohan on täysin riippuvainen perävälityksistä, eli kannattanee iskeä googleen vaikka "jeep speedometer gears" niin saa aimo läjän erilaisia taulukoita. Ja koska internet antaa vain absoluuttisen totuuden, niin kannattaa varmistaa tuo asia sitten useammasta lähteestä... Itse ainakin sain eri lähteistä vähän ristiriitaisia tietoja tuon rattaan koosta :?

Tässä on pari linkkiä, joista ensimmäisessä tuntuisi olevan fiksumpi taulukko ja jälkimmäisestä näkee hyvin noiden rattaiden värit ja koodit:
http://www.go.jeep-xj.info/HowtoSpeedoGears.htm
http://www.high-impact.net/transmission ... oGears.htm

Noita taulukoita kun vertailee, niin huomaa kyllä että ei ne ihan samoja rattaita tarjoa...

Myös Quadratec:llä on oma taulukkonsa, ja ne myös myy noita rattaita:
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-46.htm

Ja kuten voidaan helposti todeta, myös Quadratecin taulukko poikkeaa kahdesta aikaisemmin mainitusta :roll: :lol:

Ainakin omassa muutoskatsastuksessa käytiin katsastusmiehen kanssa ajamassa koelenkkiä gps mukana ja juurikin tuo nopeusmittari tarkistettiin...
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

asvirkku
Viestit: 2
Liittynyt: 09.04.2009. 0:49
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja asvirkku » 16.04.2009. 18:25

cmalino kirjoitti:
asvirkku kirjoitti: Mistä sait ton rattaan? Oliko eri kokoja --> mikä ois hyvä 31"?
Mun tsäkällä kys. homma tulee eteen leimalla...

T AV


Ainakin omassa muutoskatsastuksessa käytiin katsastusmiehen kanssa ajamassa koelenkkiä gps mukana ja juurikin tuo nopeusmittari tarkistettiin...
OK, mulla meni leimaan ilmankin niin ei tarvi tota alkaa, joskus näinkin...

Kyseessä siis tää prokkis: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57721

T AV
--
XJ 4.0i H.O. '95

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 16.04.2009. 19:42

asvirkku kirjoitti:OK, mulla meni leimaan ilmankin niin ei tarvi tota alkaa, joskus näinkin...

Kyseessä siis tää prokkis: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57721

T AV
Hienoa! Kiva että joskus käy näinkin :D

Kyllä offipalstalta tulee päivittäin selattua uudet jutut ja varsinkin Jeep-projektit luetaan tarkkaan :wink:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 07.05.2009. 9:09

No niin. Aikaahan ei ole oikein ollut mitään konkreettista toistaiseksi askarrella, mutta olen kyllä aktiivisesti haalinut lisää paloja nurkkiin asennusta odottamaan :wink: Päivänä eräänä tuumasin että kyllä tarttisi saada suurempaa kumia Jeepin alle ja aloin suunnittelemaan noiden lokareiden avartamista reippaalla kädellä. Ja jotta tilaa kumeille olisi niin tarvii saada autoa vähän ylemmäksikin. Hain sitten heti parin sekunnin mielijohteesta pari tuumaa pidemmät riiput taakse :roll: Eteen pitäisi vielä saman verran pidemmät vieterit ostaa. Tulipa käytyä myös kumeja potkimassa, mutta odotellaan nyt niiden kanssa vielä että saadaan hommat muuten siihen kondikseen että mahtuvat alle.

Ja kuten tavallista niin kai nämäkin suunnitelmat poikii heti kasan uusia ongelmia jotka tarvii myös ratkoa. Saattaa käydä esim. niin että SYE voi olla piankin ajankohtainen...

Eilen kävin sitten vielä haalimassa jo hyvin koeponnistetut kylkiputket helmaputkiksi. Laitetaan sitten palkkien kanssa paikoilleen, kunhan ehtii noihin hommiin alkaa :roll: Kun vauhtiin pääsee niin sitten alkaa taas syntymään :D Nyt on taas hyvin intoa kötöstellä. Vinssin kiinnityssysteemit alkavat olla jo myös aika hyvin mietityt.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 02.08.2009. 21:14

Eipäs ole tullut pitkään aikaan päivitettyä tänne mitään. Elikkäs, vinssi on vuoden odottelun jälkeen punnerrettu paikalleen. Alustaksi tuli waka wanha warn:in winssipuskuri. Lommoja on ja maalit tippuneet laajalti ruosteen tieltä, mutta kyllä se silti on edelleen rautaa :wink: Kunhan ehdin niin putsaan sen kunnolla ja vedän uuden maalin pintaan.

Panhardin/track barin vaihdoin tukevaan säädettävään vihdoin samalla kun uusin raidetangonpään josta olin itse omaa typeryyttäni tuhonnut jengat :? Nyt akseli on taas enimmäkseen keskellä autoa :wink:

Laitan kuvia kunhan ehdin ne ensin ottamaan. Tänään patsasteltiin tovi Forssan Pick-Nickissä enkä ottanut yhtään kuvaa omasta kiesistä... enkä muistakaan... Aika hyvä muisti, eh!?
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 04.08.2009. 22:48

Eipä tullut tänäänkään otettua kuvia autosta, mutta senverran puuhastelin tuossa töiden jälkeen että sain vaihdettua kuskinpuoleisen etuvetarin ristinivelen. Reilut pari tuntia siihen meni, joten alkaa jo menemään rutiinilla vaikka ulkosalla askarteleekin :)
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 01.02.2011. 12:44

Ohhoh! Onpas viimeisestä päivityksestä kulunut aikaa!

Kävin eilen katsastamassa Jeepin. Huomautuksitta läpi tietenkin 8)

Ostakaa ostakaa. Piha on täynnä ja lompakko on tyhjä :wink:
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Avatar
cmalino
Viestit: 354
Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja cmalino » 16.12.2011. 12:44

Ja tälläkin on nykyään uusi koti :)

Niin se piha vaan tyhjenee autoista... Nyt keskitytään vaan Dodgen rakenteluun.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )

Kirjoita vastaus