Jeep Cherokee Sport -00
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Tuo raidetankohässäkkä on ilmeisesti tämä: http://www.omix-ada.com/productInfo.asp?itemNo=18050.82 ?
Miltä auto tuntuu ajoltaan asennuksen jälkeen? Vaikuttiko suuntavakauteen ja ohjaustuntumaan niin positiivisesti kuin voisi kuvitella? (Tuo alkuperäinen inverted-Y-X-Z tms.-varsisysteemi ei vain saa minua vakuutettua toiminnastaan...)
Varsinkaan kun on tehty niin hintelistä putkenpätkistä. Oikein säikähdin, kun kävin ohjausvarsista tempomassa auton alla ja välitanko antoikin periksi kunnolla ravistaessa. Noiden Full-sizien kanssa kun on tottunut käyttämään voimaa tarkastuksissa...
Paljonko noista joutuu köyhtymään? No, hankinta taitaa olla joka tapauksessa edessä, jos joku alkuperäisistä nivelistä alkaa väljistymään, mutta olisi mukava tietää.
Miltä auto tuntuu ajoltaan asennuksen jälkeen? Vaikuttiko suuntavakauteen ja ohjaustuntumaan niin positiivisesti kuin voisi kuvitella? (Tuo alkuperäinen inverted-Y-X-Z tms.-varsisysteemi ei vain saa minua vakuutettua toiminnastaan...)
Varsinkaan kun on tehty niin hintelistä putkenpätkistä. Oikein säikähdin, kun kävin ohjausvarsista tempomassa auton alla ja välitanko antoikin periksi kunnolla ravistaessa. Noiden Full-sizien kanssa kun on tottunut käyttämään voimaa tarkastuksissa...
Paljonko noista joutuu köyhtymään? No, hankinta taitaa olla joka tapauksessa edessä, jos joku alkuperäisistä nivelistä alkaa väljistymään, mutta olisi mukava tietää.
Jep, tuosta tuotteesta nimenomaan kyse!! Tossahan se hinta on: http://www.jamant.fi/hdohjausvarret-xjy ... -2245.html ja varastosta löytyy!!!Gary Grand kirjoitti:Tuo raidetankohässäkkä on ilmeisesti tämä: http://www.omix-ada.com/productInfo.asp?itemNo=18050.82 ?
Paljonko noista joutuu köyhtymään?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Hyvältä tuntuu. Ainakin se tuntuu jämäkämmältä ja itselläni kun oli vanha raidetanko päässyt jo vähän taipumaan, niin kyllähän siinä jo selvä ero tuli kun vaihtoi suoraanGary Grand kirjoitti:Miltä auto tuntuu ajoltaan asennuksen jälkeen? Vaikuttiko suuntavakauteen ja ohjaustuntumaan niin positiivisesti kuin voisi kuvitella? (Tuo alkuperäinen inverted-Y-X-Z tms.-varsisysteemi ei vain saa minua vakuutettua toiminnastaan...) Varsinkaan kun on tehty niin hintelistä putkenpätkistä. Oikein säikähdin, kun kävin ohjausvarsista tempomassa auton alla ja välitanko antoikin periksi kunnolla ravistaessa. Noiden Full-sizien kanssa kun on tottunut käyttämään voimaa tarkastuksissa...


Sitten pieni varoituksen sana. Itselläni otti noilla vakiovanteilla (15x7 viisipuolainen) välivarren pää kiinni vanteeseen/kumiin kun käänsi vasemmalle. Vanteet jouduin vaihtamaan eri offsetillä oleviin että sopii taas kääntymään hyvin. Olettaisin että myös vannekoon muutos 16":ksi olisi voinut auttaa. Tästä asiasta varoitetaan kyllä jo tuossa varsisetin asennusohjeessa ja otin ihan tietoisen riskin kun vaihdoin vivuston.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodiih!
Kävin äsken konttorilla leimaamassa 31" kumit otteeseen. Nyt on virallisesti renkaat ok ja levikkeet myös
Rumathan noi levikkeet on kun mitkä. Katsurikin kysyi vielä "ootko nyt ihan varma että haluut todella pitää noi autossa?"
Nopeusmittarikin testattiin ihan GPS:n kanssa, joten kannattanee muidenkin viritellä mittarin näyttämä kohdilleen ennenkun meinaa yrittää leimalle...
Muutakin edistystä on taas tapahtunut. Hain tuoreita työkaluja hajonneiden tilalle ja oikeanpuolen alatukivarren jämähtäneet pultit aukesi vihdoin. Nyt sain sitten vaihdettua noi alatukivaret uusiin pirun paljon järeämpiin. Ihan kiva ilma oli taas touhuta, kun taivaalta tihuutteli räntää/vettä. Onneksi ei ollut karseaa pakkasta
Tuolla Ilolassa tuli illanvieton aikana puheeksi kitkalukot ja epäilys jäi omaa mieltäni kaivertamaan pahemman kerran. Heti maanantaina piti alkaa tutkimaan asiaa ja ensiksi hanskalokeron pohjasta (!) löytyi lukkoperästä varoittava tarra... Aika fiksuun paikkaan on sekin isketty. Ei ole mullakaan ollut kai koskaan lokero aivan tyhjä niin että pohja olisi näkynyt
Silloin alkoi mielessä kummittelemaan viimeksi öljynvaihdossa löytyneet aika tummanpuhuvat peräöljyt. Eipä silloin tajunnut mistä se johtui. Muutaman kerran on ollut tuo perä auki eikä mun silmällä tunnistanut kitkalukkoa. Google löysi ainakin yhden pätevän kuvan murkuloista, joista toinen on LSD ja toinen avoin. Päällepäin on kyllä vaikea sanoa onko lukkoa vai ei jos ei todella tiedä miltä sen pitäisi näyttää...

Päällepäin noista ei kyllä näe muuta eroa kun carrierin muoto. NOOH, jokatapauksessa, autolla on nyt vuodenverran ajettu tavallisilla öljyillä ja kitkalevyjen voisi olettaa olevan aika heikossa hapessa. Kyllä ne ilolassa ainakin piti vielä hyvin, mutta silloin olikin vielä tavalliset öljyt sisässä. Seurataan tilannetta nyt kun on oikeat mömmöt perässä. Pyysin Aro Oy:ltä vielä build sheetin tosta mun autosta ja kyllähän siellä listassa näkyi Track-lok... Näin tällä kertaa. Aina oppii jotain uutta
Uusi panhardi on vielä takakontissa, joten tarttisi kai ruuvailla sekin paikalleen... Voisikohan ehtiä vielä ennen Kulmakorpea
Kävin äsken konttorilla leimaamassa 31" kumit otteeseen. Nyt on virallisesti renkaat ok ja levikkeet myös


Muutakin edistystä on taas tapahtunut. Hain tuoreita työkaluja hajonneiden tilalle ja oikeanpuolen alatukivarren jämähtäneet pultit aukesi vihdoin. Nyt sain sitten vaihdettua noi alatukivaret uusiin pirun paljon järeämpiin. Ihan kiva ilma oli taas touhuta, kun taivaalta tihuutteli räntää/vettä. Onneksi ei ollut karseaa pakkasta

Tuolla Ilolassa tuli illanvieton aikana puheeksi kitkalukot ja epäilys jäi omaa mieltäni kaivertamaan pahemman kerran. Heti maanantaina piti alkaa tutkimaan asiaa ja ensiksi hanskalokeron pohjasta (!) löytyi lukkoperästä varoittava tarra... Aika fiksuun paikkaan on sekin isketty. Ei ole mullakaan ollut kai koskaan lokero aivan tyhjä niin että pohja olisi näkynyt


Päällepäin noista ei kyllä näe muuta eroa kun carrierin muoto. NOOH, jokatapauksessa, autolla on nyt vuodenverran ajettu tavallisilla öljyillä ja kitkalevyjen voisi olettaa olevan aika heikossa hapessa. Kyllä ne ilolassa ainakin piti vielä hyvin, mutta silloin olikin vielä tavalliset öljyt sisässä. Seurataan tilannetta nyt kun on oikeat mömmöt perässä. Pyysin Aro Oy:ltä vielä build sheetin tosta mun autosta ja kyllähän siellä listassa näkyi Track-lok... Näin tällä kertaa. Aina oppii jotain uutta

Uusi panhardi on vielä takakontissa, joten tarttisi kai ruuvailla sekin paikalleen... Voisikohan ehtiä vielä ennen Kulmakorpea

Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Niin no, kyllähän se nyt käy järkeen ittellänikin, mutta harjaantumaton silmä kun ei tiedä miltä LSD näyttää, niin ei kyllä tullut mieleen että tuolla lukko olisi... Kyllähän se eilen oli jo kokeilemalla ihan selvä juttu. Tunkkasin auton akselipukeille ja pyöritin renkaastaJAMANT kirjoitti:Joo, mun silmä sanoo heti, että oikeassa casessa on lukkolevyt!!!

Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Mistä sait ton rattaan? Oliko eri kokoja --> mikä ois hyvä 31"?cmalino kirjoitti: Sunnuntaina pulkkamäen jälkeen ehdin peuhaamaan vielä hetken auton alla ja sain vaihdettua nopeusmittarin lähettimen rattaan. Nyt näyttää mittari aika reippaasti yläkanttiin, mutta noilla 31":llä pitäisi osua jo paremmin taas kohdallen. Helppo operaatio kaikenkaikkiaan. Yksi pultti auki, lähetin ulos, ratas irti, uusi tilalle, lähetin uudestaan paikalleen uuden rattaan vaatimassa asennossa (lähettimen kyljessä lukee rattaiden hammasmäärät --> kierretään sopivaan asentoon jakiksen reiässä) ja vielä pultti kiinni. Ja eikun ajoa.
Mun tsäkällä kys. homma tulee eteen leimalla...
T AV
--
XJ 4.0i H.O. '95
XJ 4.0i H.O. '95
Moro!asvirkku kirjoitti: Mistä sait ton rattaan? Oliko eri kokoja --> mikä ois hyvä 31"?
Mun tsäkällä kys. homma tulee eteen leimalla...
T AV
Satuin bongaamaan ebaystä erittäin edullisesti yhden tuollaisen kokonaisen lähettimen rattaineen englannista. Kuvassa vaan sattui olemaan sopivan värinen ratas, eli oranssi 35 hampainen. Tuo nyt ei ole ihan optimi 31":lle 4.10 perävälityksillä, mutta ei se näytä kun 10% ylimääräistä, eli ihan ok. Jopa katsurin mielestä. Jos sattuisi laittamaan 33" kumit alle niin nopeusmittarin näyttämä olisi jo ihan kohdallaan

Tuon rattaan kokohan on täysin riippuvainen perävälityksistä, eli kannattanee iskeä googleen vaikka "jeep speedometer gears" niin saa aimo läjän erilaisia taulukoita. Ja koska internet antaa vain absoluuttisen totuuden, niin kannattaa varmistaa tuo asia sitten useammasta lähteestä... Itse ainakin sain eri lähteistä vähän ristiriitaisia tietoja tuon rattaan koosta

Tässä on pari linkkiä, joista ensimmäisessä tuntuisi olevan fiksumpi taulukko ja jälkimmäisestä näkee hyvin noiden rattaiden värit ja koodit:
http://www.go.jeep-xj.info/HowtoSpeedoGears.htm
http://www.high-impact.net/transmission ... oGears.htm
Noita taulukoita kun vertailee, niin huomaa kyllä että ei ne ihan samoja rattaita tarjoa...
Myös Quadratec:llä on oma taulukkonsa, ja ne myös myy noita rattaita:
http://www.quadratec.com/jeep_knowledge ... cle-46.htm
Ja kuten voidaan helposti todeta, myös Quadratecin taulukko poikkeaa kahdesta aikaisemmin mainitusta


Ainakin omassa muutoskatsastuksessa käytiin katsastusmiehen kanssa ajamassa koelenkkiä gps mukana ja juurikin tuo nopeusmittari tarkistettiin...
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
OK, mulla meni leimaan ilmankin niin ei tarvi tota alkaa, joskus näinkin...cmalino kirjoitti:asvirkku kirjoitti: Mistä sait ton rattaan? Oliko eri kokoja --> mikä ois hyvä 31"?
Mun tsäkällä kys. homma tulee eteen leimalla...
T AV
Ainakin omassa muutoskatsastuksessa käytiin katsastusmiehen kanssa ajamassa koelenkkiä gps mukana ja juurikin tuo nopeusmittari tarkistettiin...
Kyseessä siis tää prokkis: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57721
T AV
--
XJ 4.0i H.O. '95
XJ 4.0i H.O. '95
Hienoa! Kiva että joskus käy näinkinasvirkku kirjoitti:OK, mulla meni leimaan ilmankin niin ei tarvi tota alkaa, joskus näinkin...
Kyseessä siis tää prokkis: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57721
T AV

Kyllä offipalstalta tulee päivittäin selattua uudet jutut ja varsinkin Jeep-projektit luetaan tarkkaan

Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
No niin. Aikaahan ei ole oikein ollut mitään konkreettista toistaiseksi askarrella, mutta olen kyllä aktiivisesti haalinut lisää paloja nurkkiin asennusta odottamaan
Päivänä eräänä tuumasin että kyllä tarttisi saada suurempaa kumia Jeepin alle ja aloin suunnittelemaan noiden lokareiden avartamista reippaalla kädellä. Ja jotta tilaa kumeille olisi niin tarvii saada autoa vähän ylemmäksikin. Hain sitten heti parin sekunnin mielijohteesta pari tuumaa pidemmät riiput taakse
Eteen pitäisi vielä saman verran pidemmät vieterit ostaa. Tulipa käytyä myös kumeja potkimassa, mutta odotellaan nyt niiden kanssa vielä että saadaan hommat muuten siihen kondikseen että mahtuvat alle.
Ja kuten tavallista niin kai nämäkin suunnitelmat poikii heti kasan uusia ongelmia jotka tarvii myös ratkoa. Saattaa käydä esim. niin että SYE voi olla piankin ajankohtainen...
Eilen kävin sitten vielä haalimassa jo hyvin koeponnistetut kylkiputket helmaputkiksi. Laitetaan sitten palkkien kanssa paikoilleen, kunhan ehtii noihin hommiin alkaa
Kun vauhtiin pääsee niin sitten alkaa taas syntymään
Nyt on taas hyvin intoa kötöstellä. Vinssin kiinnityssysteemit alkavat olla jo myös aika hyvin mietityt.


Ja kuten tavallista niin kai nämäkin suunnitelmat poikii heti kasan uusia ongelmia jotka tarvii myös ratkoa. Saattaa käydä esim. niin että SYE voi olla piankin ajankohtainen...
Eilen kävin sitten vielä haalimassa jo hyvin koeponnistetut kylkiputket helmaputkiksi. Laitetaan sitten palkkien kanssa paikoilleen, kunhan ehtii noihin hommiin alkaa


Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Eipäs ole tullut pitkään aikaan päivitettyä tänne mitään. Elikkäs, vinssi on vuoden odottelun jälkeen punnerrettu paikalleen. Alustaksi tuli waka wanha warn:in winssipuskuri. Lommoja on ja maalit tippuneet laajalti ruosteen tieltä, mutta kyllä se silti on edelleen rautaa
Kunhan ehdin niin putsaan sen kunnolla ja vedän uuden maalin pintaan.
Panhardin/track barin vaihdoin tukevaan säädettävään vihdoin samalla kun uusin raidetangonpään josta olin itse omaa typeryyttäni tuhonnut jengat
Nyt akseli on taas enimmäkseen keskellä autoa 
Laitan kuvia kunhan ehdin ne ensin ottamaan. Tänään patsasteltiin tovi Forssan Pick-Nickissä enkä ottanut yhtään kuvaa omasta kiesistä... enkä muistakaan... Aika hyvä muisti, eh!?

Panhardin/track barin vaihdoin tukevaan säädettävään vihdoin samalla kun uusin raidetangonpään josta olin itse omaa typeryyttäni tuhonnut jengat


Laitan kuvia kunhan ehdin ne ensin ottamaan. Tänään patsasteltiin tovi Forssan Pick-Nickissä enkä ottanut yhtään kuvaa omasta kiesistä... enkä muistakaan... Aika hyvä muisti, eh!?
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Eipä tullut tänäänkään otettua kuvia autosta, mutta senverran puuhastelin tuossa töiden jälkeen että sain vaihdettua kuskinpuoleisen etuvetarin ristinivelen. Reilut pari tuntia siihen meni, joten alkaa jo menemään rutiinilla vaikka ulkosalla askarteleekin 

Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Ohhoh! Onpas viimeisestä päivityksestä kulunut aikaa!
Kävin eilen katsastamassa Jeepin. Huomautuksitta läpi tietenkin
Ostakaa ostakaa. Piha on täynnä ja lompakko on tyhjä
Kävin eilen katsastamassa Jeepin. Huomautuksitta läpi tietenkin

Ostakaa ostakaa. Piha on täynnä ja lompakko on tyhjä

Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Ja tälläkin on nykyään uusi koti 
Niin se piha vaan tyhjenee autoista... Nyt keskitytään vaan Dodgen rakenteluun.

Niin se piha vaan tyhjenee autoista... Nyt keskitytään vaan Dodgen rakenteluun.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )