Jeep Wrangler Tj
Re: Jeep Wrangler Tj
Eilen kerkesin perehtymään tuohon ohjaussimpukan vuotoon tarkemmin, eli vuotaa tuolta yläpäästä mihin tuo ohjausakseli ratilta tulee. Saako sinne vaihdettua tiivisteet purkamatta koko simpukkaa? eli kannattaako ostaa kaikki tiivisteet sit samalla kun sen ottaa irti tuolta..? huomasin nyt samalla kun ajaa mutkaan niin ratissa tuntuu tuollainen pieni nykivä liike, johtuneeko tuosta simpukasta vai mites. Onko ylipäätään järkeä vanhaa laittaa vai pitääkö ostaa joku tehdaskunnostettu yms..
Re: Jeep Wrangler Tj
Älä missään nimessä osta ainakaan tehdas"kunnostettua".. niissä kun ei ole yleensä muuta tehty kuin vaihdettu tiivisteet, o-renkaat ja nylon-renkaat, sitten säädetään simpukan laakerien välykset ja hammaskosketus, ja vedetään uusi maali päälle. Ei niihin mitään "kovia" osia vaihdeta, eli jos on ollut kulunut simpukka, niin sellainen se tulee aina olemaan. Hyvällä tuurilla saat uudenveroisen simpukan, normaalilla tuurilla samanlaisen tai huonomman kuin nykyinen on.muoto kirjoitti:Eilen kerkesin perehtymään tuohon ohjaussimpukan vuotoon tarkemmin, eli vuotaa tuolta yläpäästä mihin tuo ohjausakseli ratilta tulee. Saako sinne vaihdettua tiivisteet purkamatta koko simpukkaa? eli kannattaako ostaa kaikki tiivisteet sit samalla kun sen ottaa irti tuolta..? huomasin nyt samalla kun ajaa mutkaan niin ratissa tuntuu tuollainen pieni nykivä liike, johtuneeko tuosta simpukasta vai mites. Onko ylipäätään järkeä vanhaa laittaa vai pitääkö ostaa joku tehdaskunnostettu yms..
Simpukan huolto ei ole kauhean vaikea homma, netistä löytyy hyviä ohjeita ja esim. Rockautosta löytyy täysi korjaussarja missä tulee kaikki tiivisteet sekä uudet laakerit mukana. Jeepeissäkin on näkynyt olevan paria eri Saginawin simpukkaa saman mallisarjan sisällä, missä se päädyn säätörenkulan tyyppi on hieman erilainen. Tiivisteen saa vaihdettua päädyn irrottamalla ilman, että koko simpukkaa tarvitsee purkaa. Minä olen nyt huoltanut kolme oma simpukkaa, paremmat niistä on tullut

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Jeep Wrangler Tj
Ok, Kiitos vinkistä! Täytynee huomenna tilailla se sarja laakereineen päivineen niin kunnostaa koko simpukan samalla kun ottaa sen tuolta irti, saa samalla tuon jeepin merkkailun kuriin..mikähän aiheuttaa sen ratin nykivän liikkeen kurviin ajettaessa? eli kun renkaat on käännettynä.. 

Re: Jeep Wrangler Tj
Tulipahan taas pitkästä aikaa nakerrettua tuota jeeppiä. Kauhia kasa löytyi väljiä/rikkinäisiä niveliä samalla kun simpukkaa aloin irroittamaan, joten homma paisui ja etupäähän tuli iso kasa uutta palikkaa 4x4 partsilta. Jarrulevyt+palat, ylä/alapallonivelet, ohjausiskari, kaikki ohjausvarsien nivelet, vetoakselien ristinivelet ja tietty tuohon simpukkaan uusi stefa. Purun yhteydessä irroitetut osat puhalsin ja maalasin samalla. Onhan vähän erilainen ajettava nykyään.. 
Samalla huomasin kun auto oli ylhäällä että vaihdelaatikko hikoilee öljyä, tulee mun mielestä laatikon päältä jostain.. siellä on sellainen mutikka missä on jokin hattu päällä joka on tavallaan ''irti'' ja sieltä suunnilta hikoilee.. Öljyt laskin pois ja vettä siellä ei ollut
. Simpukkaremontti tuntui onnistuvan kun on ainakin vielä pysynyt kuivana.
Niin, ja saatiin uusi asukki tallille.




Samalla huomasin kun auto oli ylhäällä että vaihdelaatikko hikoilee öljyä, tulee mun mielestä laatikon päältä jostain.. siellä on sellainen mutikka missä on jokin hattu päällä joka on tavallaan ''irti'' ja sieltä suunnilta hikoilee.. Öljyt laskin pois ja vettä siellä ei ollut

Niin, ja saatiin uusi asukki tallille.



Re: Jeep Wrangler Tj
On sulla hienot rojektit..! 

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Jeep Wrangler Tj
Kiitos! Pikkis on onneks faijan projekteja
muuten loppuis tää aika kyllä kesken..

Re: Jeep Wrangler Tj
Tässä iltaisin on tullut taas nettiä selailtua vaarallisen paljon ja tullut kateltua noita jeepin osia jonka johdosta alkanut nuo lukot kiinnostamaan. Jos vaikka joskus hommaisi sellasseet
Mites tuo d35 kestää ylipäätänsä, kannattaako siihen laittaa lukkoa? joku superior kit? vai suoraan joku käytetty d44 lukolla siihen tilalle? Etupää ilmeisesti jotenkin kestää? Jos periä alkaa rakentamaan niin 4.56 välitykset samalla?

Re: Jeep Wrangler Tj
tuossa lontoon murteella juttua akselin vahvistamisesta jos ei halua vaihtaa vahvempaa alle: http://www.fourwheeler.com/how-to/16722 ... g-dana-35/
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Re: Jeep Wrangler Tj
dana 35 kestää vielä kutenjoten 33" mutta 100% lukolla 31":nkin napsii jo vetareita
pistä taakse truetrac niin on vielä kiva ajaa tielläkin ja eteen joku palalukko
itellä hyvin toimiva kitka takana ja hyvin on ryömimällä päässyt
pistä taakse truetrac niin on vielä kiva ajaa tielläkin ja eteen joku palalukko
itellä hyvin toimiva kitka takana ja hyvin on ryömimällä päässyt

Jerk
Entering
Enormous
Puddle
Entering
Enormous
Puddle
Re: Jeep Wrangler Tj
niin ja dana 35:sta ei oikeen kannata lähteä parantelemaan
taakke vaan dana 44 tai ford 8.8 niin kyllä kestää );

Jerk
Entering
Enormous
Puddle
Entering
Enormous
Puddle
Re: Jeep Wrangler Tj
Juu, se on jo tullu aikalailla selväks että parantelemaan ei paljoa kannata. Voorttilaista oon taakse miettiny että jos ens talvena sit laittais, jos vielä löytäis 4.11 suoraan niin ei tarttis vaihtaa sit kun eteen välityksiä.. Eivät &%"½ meinaa enään leimata noita 33'' otteeseen, Jos jollain olis lainata renkaita tässä lähistöllä niin pääsis konttorille käymään, muuta vikaa kun ei ollut palaneen rekkarivalon lisäksi. 

Re: Jeep Wrangler Tj
olishan tuolla hallilla noi kaimanit leimalle...tai 30" talvirenkaat tai 29.5" kesäpyörät
31" vai olikos sulla joku muu jako kuin 5x4.5
olikos sulla muutoslappu mukana???

olikos sulla muutoslappu mukana???
Jerk
Entering
Enormous
Puddle
Entering
Enormous
Puddle
Re: Jeep Wrangler Tj
Kiitoksia! Juu jako on tuo samainen. Ei niin väliä mitkä renkaat lainaat, vaikka noi 29.5 menee hyvin..
Oli lappu mukan missä lukee se 31 mt/r mutta ei kelpaa kun on samalla rivillä sen 245-75 kanssa.. trafista kuulemma asiaa kysyneet ja tuon 31 koon perässä pitäisi olla muitakin tietoja esim joku 10.5-15 tms.. kolmelta konttorilta kysyin eikä missään onnistu. Mitenhän ne asetukset syksyllä muuttuu, että onnistaisko sillon? Mites oot muuten tässä riihimäki akselilla tällä viikolla? oon lomalla nyt niin mulle käy kaikki.

Re: Jeep Wrangler Tj
No noi 29.5 on nyt alla maantiepyörinä mut kaimaneillakin pääsee konttorille
huippunopeus sit vaan 80km/h kun sen jälkeen rupee ravistaa 
Kaimanit on 31"


Kaimanit on 31"
Jerk
Entering
Enormous
Puddle
Entering
Enormous
Puddle