Jos ei satu laakerit olemaan jo reilu parisataatuhatta ajetut, niin eipä siellä juuri muuta kuin pallonivelet ja ristikot.
Yleensä noi pallot pysyy paikallaan, mutta on ainakin ulkomaan foorumeilla näkynyt tapauksia missä ajettu liian pitkään väljillä palloilla, mikä puolestaan on hakannut C:stä reiät väljäksi.
Pallonivelten vaihto, XJ
Re: Pallonivelten vaihto, XJ
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Pallonivelten vaihto, XJ
Vaihoinpa sitten itse kumminkin.
Yläpallon kanssa meinasi usko loppua, ei sitten millään meinannut ensin lähteä vanha pois eikä varsinkaan uusi mennä mutta jotenkin se vaan sitten viimein painui.
Yläpallon kanssa meinasi usko loppua, ei sitten millään meinannut ensin lähteä vanha pois eikä varsinkaan uusi mennä mutta jotenkin se vaan sitten viimein painui.
Jeep Cherokee 4.0 LTD
Re: Pallonivelten vaihto, XJ
Joutui taas vaihteeksi harrastamaan tätäkin hommaa. Näköjään joissain (vanhan mallin?) alapalloissa onkin leveämpi lieri niin ei käynytkään tuo valmis holkki irrotukseen. Meni vähän kötöstelyksi että sai sen irti. Uudessa oli sitten normaalilevyinen.
Uusikin kysymys ilmeni: Onko kellään hyvää kikkaa millä alapallon kartion saa irti navan rungosta? Oli tällä kertaa vetaistu liian tiukkaan.
Ohjeessa sanotaan että lyö vasaralla runkoa. Siihen navan runkoon on kyllä helppo lyödä vasaralla mutta kai sekin lopulta hajoaa jos liian lujaa pitää mojauttaa. En halunnut että se halkeaa joten piti lopettaa hakkaaminen. Alapuoli on kuitenkin sen mallinen että mikään ulosvetäjä ei siihen käy, joten onko muita kikkoja?
Uusikin kysymys ilmeni: Onko kellään hyvää kikkaa millä alapallon kartion saa irti navan rungosta? Oli tällä kertaa vetaistu liian tiukkaan.
Ohjeessa sanotaan että lyö vasaralla runkoa. Siihen navan runkoon on kyllä helppo lyödä vasaralla mutta kai sekin lopulta hajoaa jos liian lujaa pitää mojauttaa. En halunnut että se halkeaa joten piti lopettaa hakkaaminen. Alapuoli on kuitenkin sen mallinen että mikään ulosvetäjä ei siihen käy, joten onko muita kikkoja?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Re: Pallonivelten vaihto, XJ
Lyömällä kylkeen (kartion) on tähän asti aina lähtenyt...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Pallonivelten vaihto, XJ
OK, hyvä tietää.
Mulla oli ensin vaste pultin alla ja kokeilin lyödä runkoa. Sen jälkeen siirryin hakkaamaan itse pulttia alhaalta päin. Siihen uskalsi käyttää enemmän voimaa koska se oli muutenkin menossa roskiin. Oli kuitenkin vähän hankala saada mitään vastetta rungolle kun ei ollut apumiestä pitämässä. Eikä siinä alapuolella ollut oikein tilaakaan heilutella vasaraa. Lähti se kuitenkin lopulta mutta olisi voinut kyllä helpompikin olla.
Kiitokset nopeasta osien toimituksesta.
Mulla oli ensin vaste pultin alla ja kokeilin lyödä runkoa. Sen jälkeen siirryin hakkaamaan itse pulttia alhaalta päin. Siihen uskalsi käyttää enemmän voimaa koska se oli muutenkin menossa roskiin. Oli kuitenkin vähän hankala saada mitään vastetta rungolle kun ei ollut apumiestä pitämässä. Eikä siinä alapuolella ollut oikein tilaakaan heilutella vasaraa. Lähti se kuitenkin lopulta mutta olisi voinut kyllä helpompikin olla.
Kiitokset nopeasta osien toimituksesta.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242