Öljyä ja stefoja
Re: Öljyä ja stefoja
Millanes homma tohon KJ:hin on vaihtaa taka-akseliin stefat? Hantin puolella vuotaa reilusti, kuskin puolella märkä, kuin myös pinionista..
Kuuluu myös oikeelta puolelta pauketta taka-akselista kun lähtee rivakammin/kääntää liikkelle lähtiessä, tämä vain lämpimänä..?
Kuuluu myös oikeelta puolelta pauketta taka-akselista kun lähtee rivakammin/kääntää liikkelle lähtiessä, tämä vain lämpimänä..?
Re: Öljyä ja stefoja
Tänään tuota vilkaistiin paremmin ja kyllä siellä on liikaa välystä.siffo kirjoitti:Pieni akselinsuuntainen välys on C-Clip perässä normaalia.
Kun kaveri piti kiinni siitä poikkitangosta, mikä takaperän etupuolella (takaa päin katsottuna) kulkee, niin välys väheni ja kolinakin loppui.
Eli lienee joku pusla väljä, mutta mikä?
Kyllä sen vieläkin ajossa huomaa että perä tuntuu "muljatelevan", vaikka iskarien vaihdon jälkeen väheni huomattavasti.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Joo toi koskee vain vetaria toi C-clip välys, mutta sulla taitaa heilua siellä koko akseli?
Re: Öljyä ja stefoja
Offipalstan puolella tulikin jo vastauksia että panhardin puslat olisi..
Täytynee laittaa tilaukseen: http://www.jamant.fi/puslasarja-cro5208 ... p-942.html
Riittääkö tuo pusla vai täytyykö koko tanko uusia? se pallonivel on kait kiinteä?
Kai se on tutkittava onko se pusla vai se pallonivel..
Edessä on ilmeisesti vastava? liekkö noilla väliä onko yksi vai kaksiosainen pusla?
Vaihto ei taida olla kovinkaan vaativa.
Täytynee laittaa tilaukseen: http://www.jamant.fi/puslasarja-cro5208 ... p-942.html
Riittääkö tuo pusla vai täytyykö koko tanko uusia? se pallonivel on kait kiinteä?
Kai se on tutkittava onko se pusla vai se pallonivel..
Edessä on ilmeisesti vastava? liekkö noilla väliä onko yksi vai kaksiosainen pusla?
Vaihto ei taida olla kovinkaan vaativa.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Oliko se automaatin öljymäärän tarkistus, niin että auto käyntiin ja N-asentoon?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Onhan se. Jeeppi manuaali suosittelee että noin 20km ajoa, sen jälkeen auto tasaiselle parkkiin, käydään kaikki vaihteet läpi, jätetään käyntiin ja vaihde N asentoon.Machist kirjoitti:Oliko se automaatin öljymäärän tarkistus, niin että auto käyntiin ja N-asentoon?
ZJ 4.0 -96
Re: Öljyä ja stefoja
Tarkista lukeeko tikussa: IDLE IN NEUTRAL vai IDLE IN PARK?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Öljyä ja stefoja
Tätäkään kerenny kattoa vielä.. öljyt on edelleen pullossaJAMANT kirjoitti:Tarkista lukeeko tikussa: IDLE IN NEUTRAL vai IDLE IN PARK?

Tein panhardin puslista oman ketjun, niin voi joku muukin siitä joskus hyötyä.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Piti vaihdattaa paikallisella korjaamolla, kun ei itte kerkeä paneutumaan asiaan ja kärrin vetoa on luvassa.
Nyt on uudet öljyt sekä stefat..
Etu + takaperän stefat + öljynvaihto
jakolaatikon öljyt + stefat
sekä automaatin öljyt + suodatin.
225e, joten ei minusta paha hinta.
Laatikko tuntuisi vaihtavan aavistuksen "tiukemmin", eli se venytys tuntui katoavan.
Nyt on uudet öljyt sekä stefat..
Etu + takaperän stefat + öljynvaihto
jakolaatikon öljyt + stefat
sekä automaatin öljyt + suodatin.
225e, joten ei minusta paha hinta.
Laatikko tuntuisi vaihtavan aavistuksen "tiukemmin", eli se venytys tuntui katoavan.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Onko tuon vaihdelaatikon tikun tarkootus tulla hieman ulos tuosta putkesta, eli jos painan sen ihan pohjaan se tulee mutaman sentin takaisin kun tuntuu ottavan johonkin kiinni? Tikku siis joustaa hieman kun täysin pohjaan työntää..
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Ei!Machist kirjoitti:Onko tuon vaihdelaatikon tikun tarkootus tulla hieman ulos tuosta putkesta
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Öljyä ja stefoja
No onpas kumma?JAMANT kirjoitti:Ei!Machist kirjoitti:Onko tuon vaihdelaatikon tikun tarkootus tulla hieman ulos tuosta putkesta
yritin pyöritellä ja saada sen menemään, mutta ei..
Tikku on kuitenkin tekstien mukaan ihan alkuperäinen.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Öljyä ja stefoja
Ja olet yllättynyt? Jeepit on kummia, näissä ei oo vikoja, on ominaisuuksiaMachist kirjoitti: No onpas kumma?




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Öljyä ja stefoja
Kyllä se ainakin omassa WJ:ssa ihan samanlailla joustaa ulospäin sen sentin tai pari. Sama ominaisuus näkyy lähes kaikissa Youtuben videioissakin joissa vaihdelaatikon öljymäärää tarkistetaan sekä samaista ominaisuutta ihmetellään jenkkifoorumeilla.
Re: Öljyä ja stefoja
Jaa, kokeilin, kun tossa on toi WJ lämmityslaitteen korjauksessa.... Pompsahtaa sen vajaa 10mm pohjasta, mutta pysyy se putkessa, ei tule putkesta pois... Onkos tää ongelma nyt taas käsite-ero, mä ymmärsin että pompsahtaa putkesta ulos...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1