2.5td ja 2.5crd

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja Qtka » 25.07.2015. 20:01

Onkos tuo tuoreempi (2000-luvun alku) CRD pata ihan eri kampe kun tuo työntötankomoottori? Lähinnä kiinnostaa käykö se XJ:n vaihdelaatikkoon/kytkinkoppaan tehdasosilla? Ja liekkö sen jalompi kun tuo työntötankokone, se ainakii tuntus olevan just niin paska kun kehutaan....

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.07.2015. 22:24

Polttoainepuoli on ainakin jokseenki täysin eri.
Samaten tuo kansi/venttiilipuoli.

Jamantin sivuilla on varmaan kuvia tuon KJ vetolevystä. XJ puolelta ei oo tietoa onko vetolevyä vai onko se pultattu suoraan lohkoon.
Samaten nämä crd moottorit on 2massa vauhtipyörällä ilmeisesti kaikki kun nuo vanhemmat on kiinteällä.

Kummin päin oli ajatus rakennella. td crd tilalle vai toisinpäin?
kozel@ircnet

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja Qtka » 27.07.2015. 8:18

Tuosta työntötankomoottorista jos pääsis jotenkin helponlaisesti eroon... Laatikkoon suoraan käypänen kone helpottais huomattavasti... Toyotan kone kai kävis ainakin lootaan kiinni, mesen om605 olis mieleisin, mutta sen kanssa joutuu tekemään kaiken uusiksi... Mitenkä lie nuo päästörajat dieselien kanssa kun kori on vm.-00.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.07.2015. 8:25

Ainakin kun volkkariin tein tekniikanvaihdon niin päästöpuoli meni heittämällä kun moottori oli -99 autosta ja muutettava oli -96. Se siis riitti leimamiehelle että moottori on uudemmasta.
kozel@ircnet

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.07.2015. 17:56

Mietin tuota projektia niin eikös tuohon ois helppo heittää tuo KJ crd pata keulille. Laittaa vaan vaihdelaatikkoineen sen.
Moottorin ohjauksesta vaan ajonesto pois niin ei tartte sen kanssa kikkailla. Loput moottorin tiedot ja nopeustiedot ny voi vähän laittaa päätä raapimaan..
kozel@ircnet

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja Qtka » 28.07.2015. 11:56

Tuommonen Voyagerin crd pata oli mielessä, niitä näkys saavan muutamalla satasella kokonaisia autoja...

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja kozel » 28.07.2015. 17:34

Voikus kone o poikittain. Enemmän askartelua.. KJ keulilla olis enemmän sopivaa nappulaa asennella XJ keulille. Tuossa 2.5CRD:ssä o omassa NV3500 loota ja np jakolaatikkokin ni hyväl tuuril saattas päästä pienelläkin näpertelyllä.

Tuon 2.8 CRD automaatin -03 ostin muutamalla satkulla senkin.. nyt se on offipelinä menossa vaikka varaosia napsittu jonkin verran..
kozel@ircnet

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja Qtka » 31.07.2015. 10:09

Juu, kyllähän se varmaan helpompi swappi olis koko pakettina ja oikeinpäin jo alunperin.... Kahtoo nyt miten tuo tilipitappi alkaa pysymään nipussa, sais vaan ensin aikasempien seppien sätökset korjattua :mrgreen:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.5td ja 2.5crd

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.08.2015. 19:12

Jos tekniikanvaihtoa mietit ni ei kannata sitä entistä alkaa entisöimään.. Uutta tekniikkaa vaan..
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus