Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
-
sami928
- Viestit: 5
- Liittynyt: 05.12.2011. 23:51
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja sami928 » 18.12.2011. 17:15
Morjens,
WJ 2001 vastaavanlainen ongelma kuin tässä:
http://www.mallcrawlin.com/forum/showth ... ung-a-leak
Ei ole aikaa, mahdollisuutta ennen kevättä etsiskellä vuotokohtaa.Mutta tarkoitus olisi pitää tila kuivana.Uskaltaako varapyöräkotelon pohjaan mihinkään kohtaan porata reikää josta vedet valuisivat pois. Kuivailen päivittäin nyt kun sataa, mutta ehtiihän sinne kerääntyä..

-
ImacInnes
- Moderaattori
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
- Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi
Viesti
Kirjoittaja ImacInnes » 18.12.2011. 17:45
sami928 kirjoitti:Morjens,
WJ 2001 vastaavanlainen ongelma kuin tässä:
http://www.mallcrawlin.com/forum/showth ... ung-a-leak
Ei ole aikaa, mahdollisuutta ennen kevättä etsiskellä vuotokohtaa.Mutta tarkoitus olisi pitää tila kuivana.Uskaltaako varapyöräkotelon pohjaan mihinkään kohtaan porata reikää josta vedet valuisivat pois. Kuivailen päivittäin nyt kun sataa, mutta ehtiihän sinne kerääntyä..

Tottakai sinne reijän voi porata. On olemassa myös sellaisia kumitutteja joissa on kärsä alapuolella jotta ei vettä ajaessa tuosta sisään tulisi.
Takaluukun tiiviste falkskaa, takluukun sähköjen läpivienti tai
lattiassa ruostereikiä takapyörän takana on minun veikkaus.
t. Ismo Ämmä
-
sami928
- Viestit: 5
- Liittynyt: 05.12.2011. 23:51
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja sami928 » 18.12.2011. 17:47
Kiitti...lähinnä sitä funtsailin että missä suunnassa bensatankki sijaitsee..Ei kai nyt kumminkaan suoraan alla?
Terve. Ei mahdu varapyörä ja tankki samaan kohtaan lattiaa.
Kurkkaat tietysti alle ja varmistat tankin sijainnin enen kuin poraat.
Meillä töihintuli kerran auto joka haisi sisältä bensalle vaikka ei mistään vuotanut, vaan aikamme kun asiaa tutkittiin oli asiakas vahvistimen ruuvit ruuvannut lattian ja suoraan tankin läpi.
Parempi katsoa kuin katua, toimii siis tässäkin.
t. Ismo M
-
sami928
- Viestit: 5
- Liittynyt: 05.12.2011. 23:51
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja sami928 » 21.12.2011. 22:33
Olisko neuvoa takapoksin sivupaneeleiden siistiin irroittamiseen? Tuntuu kuin vesi tulisi sivultapäin... ja onko siellä välissä sitten "draineja" jotka on voineet mennä tukkoon? yritän tutkia asiaa välipäivinä...
-
Jeepp
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
- Paikkakunta: Liminka
Viesti
Kirjoittaja Jeepp » 04.07.2012. 20:36
Ei maha tulla vesi mistään reijästä.
Mulla kummassakin WJ:ssä sama homma.
Kondenssi vesi tiivistyy sinne!
Luukku on liian tiivis ja ei ole mitään eristettä siinä. tämän kun ostin nii omistaja ei koskaa ollut sinne kattonu ja oli ainaki 5 litraa vettä. Kaukalon etu osassa on tyhjennys proppu mutta vesi ei lähde pois jos sitä ei avaa!
Jeep Grand Cherokee -01 QD
-
miinau
- Viestit: 39
- Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja miinau » 23.08.2012. 11:45
ne teistä joilla on tuo kyseinen ongelma ja löytyy peräkoukku, niin viestiä JAMANTille. Hän kertoo miksi/mistä vesi tulee ja miten toimia.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2012. 12:18
miinau kirjoitti:ne teistä joilla on tuo kyseinen ongelma ja löytyy peräkoukku, niin viestiä JAMANTille. Hän kertoo miksi/mistä vesi tulee ja miten toimia.
Aijaa, loppuiko vedentulo??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
miinau
- Viestit: 39
- Liittynyt: 22.08.2011. 14:02
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja miinau » 27.08.2012. 4:53
JAMANT kirjoitti:miinau kirjoitti:ne teistä joilla on tuo kyseinen ongelma ja löytyy peräkoukku, niin viestiä JAMANTille. Hän kertoo miksi/mistä vesi tulee ja miten toimia.
Aijaa, loppuiko vedentulo??
vielä ei näy, pisaraakaan..

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 27.08.2012. 9:24
miinau kirjoitti:JAMANT kirjoitti:miinau kirjoitti:ne teistä joilla on tuo kyseinen ongelma ja löytyy peräkoukku, niin viestiä JAMANTille. Hän kertoo miksi/mistä vesi tulee ja miten toimia.
Aijaa, loppuiko vedentulo??
vielä ei näy, pisaraakaan..

Hienoo!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 27.01.2013. 19:02
XJ :ssä on ollut samaa vikaa joka lopulta osoittautui melkoiseksi moniongelmaksi. Sivukoteloissa oli aina vettä ja ensin ajattelin että ikkunantiivisteet päästää läpi kun ne vanhana kovettuu ja alkaa irvistellä kulmista. No ei se irvistely kuitenkaan osoittautunut haitalliseksi.
Seuraava korjauskohde oli korin taka-ylä-kulmat, näytti olevan tehtaan jäljiltä saumat auki kulmista ja sillä kuuluisalla Jeepin korimassalla tukittu. Sehän ei enää pitänyt vettä kun oli kovettunut koppuraksi. Ne sai helposti tiivistettyä uudelleen mutta siitä huolimatta joutui ihmettelemään koteloihin ilmestyvää vettä.
Vesi siis ilmestyi sinne sateella vaikka autolla ei oltu ajettu yhtään. Eihän siinä auttanut kuin mennä sateella peräkonttiin lampun kanssa tutkimaan. Uusi vuotopaikka löytyi tankkausluukun ja sivupellin saumasta. Siinäkin siis on sauma, vaikka ei heti huomaisi, ja samaa kovettunutta koritahnaa joka ei enää pitänyt. Tukin sen kokeeksi ulkopuolelta uudella massalla josko vedentulo lopultakin loppuisi siihen.
Vuoto vähenikin reilusti mutta vieläkin sitä vettä jostain valui sisään. Takaluukun tiiviste ei oikein voi olla syyllinen koska korin rakenne on sellainen että vesi ei valu sisään vaikka luukun tiiviste olisi vähän huonokin, se valuu kourua pitkin sivuille ja takalamppujen vierestä maahan. Enää ei löytynyt oikein mitään näkyvää vuotopaikkaa kun johtoläpivientien kumitkin olivat ehjät.
Taas sitten lampun kanssa peräkonttiin sateella niskat solmussa tutkimaan. Johtonippua pitkin näytti kuitenkin valuvan. Uusi syyllinen löytyi, vesi imeytyi johtonipun päällä olevaa kudosvahvistetta pitkin nipun ja läpivientikumin välistä..! Johan oli merkillinen vika, siihen hätään ei ollut oikein muuta korjausta kuin koko johto pois ja tulppa reikään ja taas seuraamaan joko loppuisi.
Takahelmat siis itsessään täytyy olla melko hyvässä kunnossa koska vesi pysyy niissä eikä valu maahan, mutta vuotopaikan löytäminen ei sitten ollutkaan aivan yksinkertaista. Työtunteja on mennyt sivuikkunoiden irroituksesta ja tiivistämisestä alkaen melkoinen määrä.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 11.08.2013. 19:08
Tämäkin näyttää lopulta ratkenneen eli nuo korjaukset oli riittäviä. Tuli vain talvi ja pakkaset väliin niin jäi testailu kesken, mutta nyt näkee että pysyy kuivana kesälläkin.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 01.08.2015. 9:27
Tällä kertaa jouduin ihmettelemään XJ : n kuskin jalkatilaan ilmestyvää lammikkoa. Sillekin löytyi lopulta selitys: Sadevesi valui konepellin nurkista tuliseinän yläosassa olevalle "hyllylle", siitä se tiputti sulakerasian päälle ja valui rasian reunojen välistä sisään ohjaamoon.
Tässäkin perimmäisenä syynä lienee huono suunnittelu, koska tuliseinä on vähän takakenossa. Siinä asennossa kaikki läpiviennit ovat vaarassa vuotaa sisälle, hyllyhän on koko auton levyinen ja voi tiputtaa vettä mistä vain kohdasta.
Näistä XJ : n korin vuotopaikosta olisi voinut tehdä ihan oman ketjunsakin kun niitä tuntuu koko ajan löytyvän uusia, mutta mistä sitä aluksi arvasi.
Tuollainen sisään vuotava vesi on kyllä pahimpia korin vihollisia kun sitä ei yleensä huomaa kaikkien mattojen ja paneelien alta.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 09.09.2015. 20:30
Sunnuntaina täällä satoi oikein urakalla. Hyvä testi näille korjauksille, ja pitkästä aikaa sisätilat olivat pysyneet aivan kuivina. Ei tippaakaan vettä jalkatiloissa, takakoteloissa tai missään. Katon taka-ylä-kulmat tiivistin alunperin Bilteman harmaalla korikitillä mutta se ei kestänyt montaa vuotta kun rupesi halkeilemaan. Tänä kesänä piti kaapia kaikki pois, nyt laitoin tilalle vähän laadukkaampaa (=kalliimpaa) kaksikomponenttikittiä. Toivotaan että kestää paremmin.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242