Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.10.2015. 14:19

YJ:n puhallinmoottorin vaihto edellyttää aina lämmityslaitteen kotelon irroituksen kojetaulun alta. Tulipellissä oleva reikä on liian pieni, ei mahdu konehuoneeseen, joten konehuoneesta tarvii irroittaa vain lämmityslaiteletkut. Uudet puhallinmoottorit vaatii isomman reiän poraamisen sabluunalla tulipeltiin. Myös merkkiorganisaation puhallinmoottoreissa sama juttu, mutta sen mukana tulee sabluunan teko-ohje, olen itselleni sellaisen tehnyt!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 03.10.2015. 12:27

JAMANT kirjoitti:YJ:n puhallinmoottorin vaihto edellyttää aina lämmityslaitteen kotelon irroituksen kojetaulun alta. Tulipellissä oleva reikä on liian pieni, ei mahdu konehuoneeseen, joten konehuoneesta tarvii irroittaa vain lämmityslaiteletkut. Uudet puhallinmoottorit vaatii isomman reiän poraamisen sabluunalla tulipeltiin. Myös merkkiorganisaation puhallinmoottoreissa sama juttu, mutta sen mukana tulee sabluunan teko-ohje, olen itselleni sellaisen tehnyt!!
Mjoo, eipä se auta ku alkaa purkammaan tuo jos ei nyt löydy se vika jostakin muualta. Pittäähän sitä jotaki tekemistä olla ettei mee ihan vaan ajeluksi.... :mrgreen: :oops:
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 12.10.2015. 14:46

Tais selvitä säikähdyksellä, nyt kun alkoin tutkimaan tuota puhallinvikaa niin hoksasin että noissa Wranglereissa on sulakerasia kojelaudan allakin. Sieltähän se löytyi kärähtänyt sulake, oudosti oli kyllä palanut kun sulakkeen kuori oli sulanut ja toinen sulakkeen jalka ihan sininen, toinen puoli sulakkeesta kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mahtanee olla ollut huono kontakti sulakerasian toisessa navassa ja kipunoinut tms. niin lämmennyt ja lopulta imenyt virtaa niin paljon että sulake palanut. Nyt puhaltelee taas ongelmitta, ei muutaku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :mrgreen:

Varalta kävin kuitenkin muutkin liitokset puhaltimeen liittyen läpi, puhallinnopeuskytkimen liitokset käyttelin irti ja puhistelin, samoten vastuksen liitokset sekä puhaltimen moottorin liitokset. Eipä se tarvi olla kuin yksi huono kontakti niin saattaa imeä virtaa normaalia enempi.
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 25.10.2015. 12:59

Pääasiassa nyt on vaan ajeltu mutta eilen kävin kaikki jarrut Wranglerista läpi. Nyt on jarrut rempattu/säädetty/tarkistettu jne. Seuraavaksi vois pissapojan pumpun vaihtaa, ei oikeen tahdo uskaltaa tehdä tuota kun se olisi tuon pitkän peruskunnostuslistan aikalailla viimeinen kohta takalasin pumppujen kanssa, sen jos tekköö pois niin kuitenki hajoaa joku paikka :mrgreen:

Miten tuo YJ:n puhallinsysteemin pitäs toimia? Huomasin että noiden sähkökorjailujen jälkeen ehkä kävi nyt niin että puhallin sammuu kun laittaa asentoon "VENT" eli sinne ihan oikeaan laitaan? En muista oliko se aina noin, kuuluuko sen tehdä noin? Eli sisätilapuhaltimelle ei mene virta kuin tuulilasi ja oliko se heater vai mikä se asento heti tuulilasipuhallus asennon jälkeen, 4 eri asentoa tuossa mun kapistuksessa ainakin, puhallin puhaltaa niillä keskimmäisillä. Muuten ei ole kyllä ollut ongelmia sisätilapuhaltimen kanssa enää, liitokset kun tuli puhdistettua jne. niin tuntuu että puhaltaakin voimakkaammin 8)

Leima pitäs kans käydä hakemassa joulukuuhun mennessä ja samalla leimataan tuo 4 paikkaiseksi kun oli tuo hommakin jäänyt edellisillä omistajilla vaiheeseen, konttorin kanssa kaikki selvitetty ja menee 2+2 paikkaiseksi nyt.
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 15.12.2015. 10:59

Vuosikatsastus ja muutoskatsastus 2+2 paikkaiseksi menikin sitten nopeasti ja moitteettomasti jos muuten on ollut hieman kipuilua alkumatkasta tämän kanssa :mrgreen:

Tässä talvella mitä nyt välillä tuolla Wranglerilla ajellut niin ajattelin koittaa jos äänieristäisi tuota kattoa, samalla loppuisi se kosteuden tiivistyminen kattoon ja veden tippuminen niskaan. Ostin jo jonkin verran äänieristysmateriaalia ja ajattelin alkuun tuon kuskin ja vänkärin kohdan vuorata matolla josko hieman auttaisi asiaan. Joskus sitten voisi koko katon äänieristää ku ottaa sen ens kesänä eka irti tästä että voi tehdä siististi sen.
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 10.05.2016. 15:46

Tämä Wrangler saattaisi olla myynnissä ohi kiitävän hetken. Myynnissä erittäin pitkin hampain, ja ainoastaan sen vuoksi että kotia saattaisi olla palaamassa eräs jenkkipeli mistä jouduin vuosia sitten luopumaan vasten tahtoani ja oon tässä nyt tuskissani muuan päivän miettiny miten tää tilanne ratkeaisi. Myynti ilmoituksia en ala väsäämään, eli jos nyt joku Jeeppi harrastaja tätä kautta tästä vihjeen saa ja haluaa viimesen päälle YJ:n niin nyt kun olen tunnemyrskyssä sekasin pidänkö uuden itselle hartaudella rakennetun tulokkaan vai otanko vanhan mulla pitkään olleen jenkin takasi kotia, niin nyt on tilaisuus. Montaa viikkoa en aio tällä asialla päätäni vaivata, vaan Jeeppi jää omaan pihaan jos ei nyt piakkoin ole menollaan ennenkuin muutan mieleni.

Wranglerilla ei ole muuta tehty kuin ajettu viimeiset kuukaudet, viime syksyn tiukan entisöinti puristuksen jälkeen kaikki on pelannut ja uusia vikoja ei ole enää ilmaantunut. Tämän kanssa vuodatettiin kyyneliä, verta (kirjaimelliseti) ja melkonen pinkka rahaa kun tämä palautettiin arvoiseensa loistoon viime syksynä. Lukekaa tää topikki alusta ne kellä asia mahollisesti kiinnostaa.

Tällä ei tarvi kuin ajaa. Metsästin tätä Wrangleria itse viime vuonna monta kuukautta, kävin kaikki Suomen myynnissä olevat YJ:t katsomassa silloin mitkä oli 4.0 H.O. automaatteja ja vähän muitaki ja pari TJ:tä, tiedän tasan tarkkaan mikä tämän arvo on Suomen markkinoilla joten hinnasta en tingi euroakaan ja se hinta on varsin kohtuullinen, ei halpa mutta ei ole kalliskaan.

Tämä on tuotu Kuwaitista 2012-2013, jonka jälkeen tämä on Suomessa maalattu/verhoiltu entisen omistajan toimesta ja minun toimesta tekniikan murheet ja kaikki kuluneet osat vaihdettu uusiin. Se mikä erottaa tämän suurimmasta osasta Suomessa myytävistä on se, että tässä ei ole ainuttakaan kolhua eikä pisaraakaan ruostetta. Runkopalkit ja kaikki auton alla on iskemättömiä ja 100% ruosteettomia eikä niitä ole hitsattu koskaan, ei ole tarvinut eikä tarvi hitsata.

Toimii päivittäisessä ajossa täysin murheitta ja viime viikonloppuna tällä tehtiin Oulu-Kuusamo reissukin murheitta, eli pidempääkin matkaa pystyy ajelee jos ei pienestä metelistä mitä Wranglereissa on niin välitä. Mitään ei tarvi tehdä. Ei tarvi uusia kuluneita osia kun niitä ei tällä hetkellä ole eikä tarvi hitsata eikä maalailla, bensaa tankkiin ja menoksi. Tällä on ajettu 162tkm.

Hintapyynti on 11.000€ ja jos tuntuu kalliilta niin sitte pitää ostaa se halvempi Wrangleri ja koittaa onnea selviääkö siitä lopulta halvemmalla, toivon vilpittömästi onnea matkaan. Tämäkään ei ole uusi auto, mutta päällepäin siltä melkolailla näyttää, ainoastaan kovakatto voisi olla paremmassakin maalissa, sitä ei tieten ole maalattu silloin kun tämä tuotu Suomeen. Mukaan tulee myös uusi BESTOP rättikatto ovineen päivineen. Just nyt päällä kovakatto mutta viikonloppuna riisun avoksi. Ja hinnasta en tinkaa, mutta reilu ostajaehdokas saa kaupan päälle vielä tuliterän syylärin mikä on ollut odottamassa asennusta, entinenkin on ehjä mutta vanha, ja tuo syyläri oli viimeinen selvästi kuluneempi osa mikä tuli jo ostettua varalle että kun innostuu niin ruuvailee paikalleen. Ehkä myös uudet takajarrupalatkin saa mukaan, nämäkin tuli hankittua samalla kun muutkin jarrun osat tilailin mutta huomasin sitten että nuo takajarrupalat olikin vaihdettu melko vastikään.

Vaihdossa voisin ERITTÄIN MIELELLÄNI ottaa reilusti halvemman Wranglerin tai CJ7:n niin Jeeppi harrastus jatkuisi kuitenkin, vaikkakin sitten kehnommalla yksilöllä mutta ei tuntuisi niin pahalta tästä luopua. Tästä tuli tehtyä muutenkin ihan liian siisti että tätä itse raskisin metsässä rymmyyttää. Muut Jeepit tai autot ei kiinnosta, eli vain tämän malliset Jeepit mistä katto lähtee pois ilman rälläkkää :mrgreen:

Yhteyttä voi ottaa alkuun sähköpostiin: charger69rt440 ÄT gmail.com
Tässä tapauksessa rahatarjouksia on turha tehdä jos et tarjoa pyyntiä enemmän. Vaihtoehdokkaita kuuntelen mielelläni välirahatarjouksineen, mutta siis noin puolet halvempi tulisi vaihdokkaankin olla, toki suhteutan vaihdokin hinnan sitten kunnon mukaan. Toivottavasti ei kukaan ota yhteyttä niin se osaltaan tekee päätöksen puolestani mitä teen näiden kahden kiusauksen välillä :oops:
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 23.05.2016. 11:40

Kelit alkoivat olla sen verran kohdillaan että katto ja ovet siirrettiin jo varastoon niin pääsee nautiskelemaan pörisijästä mitä parhaimmassa muodossa 8)

Kuva
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 31.05.2016. 11:55

Päätös on Jeepin eduksi nyt tehty, entinen rakas harrasteauto edelleen hankkimatta takaisin talliin mutta ei Wrangleria pistetä kiertoon sen vuoksi 8) Onhan tämä kaikenkaikkiaan niin monipuolinen auto kuin olla ja voi, mitä parhain kakkosauto talossa ympäri vuoden ja kesäisin ilman kattoa ja ovia parasta mahollista lääkettä stressin poistoon ja nautiskeluun, kyllä tämä jää ihan omaan pihaan 8)
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja rane58 » 05.06.2016. 5:00

Hyvä! :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
MacGyver
Viestit: 20
Liittynyt: 20.08.2015. 9:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeep Wrangler YJ 4.0 H.O. 1993

Viesti Kirjoittaja MacGyver » 05.06.2016. 11:38

rane58 kirjoitti:Hyvä! :wink:
Ite oon muutenki tykänny aina jenkkimaastureista ja kun asiaa miettii niin ei tilalle näissä tai halvemmissa hintaluokissa voisi kuitenkaan hommata yhtään mielekkäämpää laitetta tai edes lähelle yhtä koukuttavaa, toki tästä puuttuu V8 minkä ite tahtosin aina moottoriksi mutta sitä ei nyt Wrangleriin saa niin ei voi mithään. Toki mielessä on pyöriny vahvasti että V8:lla oleva CJ voisi olla mulle semmonen täydellinen vaihtoehto, varsinkin kun Wrangler ei oo kuitenkaa itellä se ykköskäyttöauto, vaan harrasteauto joka toimii myös kakkosautona ympäri vuoden. Niin CJ voisi ajaa sen saman asian ja sitä aina näkee välissä V8:llakin varusteltuna, olisi sopivasti vielä asteella karumpi kulkine tähän verrattuna 8)
Jeep Wrangler 4.0 H.O. 1993
Dodge Charger 440cid R/T 1969
Chrysler 300C 5.7 Hemi 2005

Kirjoita vastaus