etuperän vari-lok?

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 18.12.2015. 19:09

Käykö avoimen bensa perän sisuksiin dieselin vari-lok lukko? Välitys vissiin eri, mutta onnistuuko itse lukon asentaminen? Ku olis dieselin ylimääräiset osat ja bensa vehe pihassa qt2. :?:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.12.2015. 19:42

Jos otat Vari-lokista myös vetarit niin sopii...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 18.12.2015. 20:39

JAMANT kirjoitti:Jos otat Vari-lokista myös vetarit niin sopii...
Löytyy myös, siitä kierosta akselista mikä kerran vaihdettiin päittäin.

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 18.12.2015. 21:06

Ja kiitos tiedosta

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 20.12.2015. 20:19

Löylyä lissää! Saakos tuon lukon asennettua perään?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.12.2015. 21:17

pikkujussi kirjoitti:Löylyä lissää! Saakos tuon lukon asennettua perään?
Siis saako avoimeen asennettua sen Vari-lokin? Saa, kun ottaa välityksen lautaspyörän siitä avoimesta ja asentaa se V-L:iin ja shimmaa sen hammaskosketuksen kohdalleen ja laittaa ne V-L:n vetarit siihen... Työtä se vaatii, mutta onnistuu kyllä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 20.12.2015. 21:26

Eli pitää olla v-l vetarit, olipa etupää tai takapää? Sama lukko molemmissa?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.12.2015. 21:57

pikkujussi kirjoitti:Eli pitää olla v-l vetarit, olipa etupää tai takapää? Sama lukko molemmissa?
Etuperän ja takaperän osat sopii vain omiinsa ei ole vaihtokelpoisia keskenään, vai miten ajattelit takavetarit sovittaa etuperään, tulee aika suoraan ajettava...

Vetarit on erimittaiset, avoin/kitkalukko <-> V-L, koska tasauspyörästö on enemmän oikealla V-L-yksikön vaatiman tilan takia, eli vasen vetari on V-L:ssä pidempi ja oikea on lyhyempi (takana), edessä just toisinpäin, vasen vetari on lyhyempi ja oikea on pidempi (paitsi jos katsot edestäpäin)....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 21.12.2015. 5:23

No eihän ne vetarit nyt tietenkään siitä etupäästä käy taakse, tarkoitin sitä lukkoa, että saako sen käymään taakse. Eli v-l lukkoon käy vaan omat vetarit.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.12.2015. 9:22

pikkujussi kirjoitti:No eihän ne vetarit nyt tietenkään siitä etupäästä käy taakse, tarkoitin sitä lukkoa, että saako sen käymään taakse. Eli v-l lukkoon käy vaan omat vetarit.
Niin, vetarit on omansa ja etuperän yksikkö sopii vain eteen ja takaperän sopii vai taakse...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Re: etuperän vari-lok?

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 21.12.2015. 10:07

Jo selkis, kiitos!

Kirjoita vastaus