Wranglerin neliveto nykii/muljahtelee

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Laikkari
Viestit: 18
Liittynyt: 29.03.2008. 22:02
Paikkakunta: Kolari

Wranglerin neliveto nykii/muljahtelee

Viesti Kirjoittaja Laikkari » 11.04.2008. 20:14

Wrangler YJ -90:ssä nelivedolla ajettaessa tuntuu nykimistä/muljahtelua. Tuntuu ajettaessa hitaalla ja nopealla nelarilla. Nopealla 2 vedolla toimii kuin unelma. Mistä voisi lähteä purkamaan? Pehmeää maastokevättä kaikille.
Jeep Wrangler YJ -90

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.04.2008. 13:27

Minkälaisella alustalla??? Jos pitävällä alustalla, niin kuuluu asiaan, kun jakolaatikossa ei ole tasauspyörästöä ja etuakseli tekee käännöksissä pidemmän matkan kuin taka-akseli!! Toinen vaihtoehto on rikkinäiset etuvetarin ristikot!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Laikkari
Viestit: 18
Liittynyt: 29.03.2008. 22:02
Paikkakunta: Kolari

Viesti Kirjoittaja Laikkari » 16.04.2008. 17:38

Mitä tarkoitat "Minkälaisella alustalla"?

Siis siinä on nopea ja hidas neliveto ja nopea 2 veto.
Sitten on iso kahva "PTO" kojelaudassa. Hanikasta menee vaijeri vaihteistoon. Oletan sen olevan lukko. Vaijeri on kuitenkin tällä hetkellä poikki joten hanikasta ei tapahdu mitään. Nykiminen tuntuu jos ajaa suoraankin.
Jeep Wrangler YJ -90

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.04.2008. 19:25

Laikkari kirjoitti:Mitä tarkoitat "Minkälaisella alustalla"?

Siis siinä on nopea ja hidas neliveto ja nopea 2 veto.
Sitten on iso kahva "PTO" kojelaudassa. Hanikasta menee vaijeri vaihteistoon. Oletan sen olevan lukko. Vaijeri on kuitenkin tällä hetkellä poikki joten hanikasta ei tapahdu mitään. Nykiminen tuntuu jos ajaa suoraankin.
Niin, siis tarkoitin liukkaalla vai pitävällä alustalla???

Se PTO ei ole lukko vaan veroedun saamiseksi asennettu voimanulosotto (Power Take Out)!!! Ja se on todennäköisesti plommattu, kun sen ei tarvitse toimia, se vain pitää olla (jos sen poistaa ja katsastusmies huomaa, vero saattaa langeta maksuun!!!!)!!

Suoraan ajaessa, nelivedolla vai kaksvedolla?? Vai molemmilla??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Laikkari
Viestit: 18
Liittynyt: 29.03.2008. 22:02
Paikkakunta: Kolari

Viesti Kirjoittaja Laikkari » 21.04.2008. 19:52

Nelivedolla tuntuu. 2 veto toimii moitteetta.
Jeep Wrangler YJ -90

Kirjoita vastaus