Puolen tunnin kuluttua piti lähteä liikenteeseen, jolloin käynnistäessä sormet lipesi avaimelta juuri kun kone hörähti ja sittenpä ei enää lähtenytkään käyntiin sitten niin millään! Kone oli selkeästi lämmin - ei tietenkään täysin - mutta ei voinut olla enää kylmäjäykkyyden syytä käynnistymättömyys. Ei edes luvannut. Epäilin ensin tulppien kastumista, muttei auttanut kaasu pohjassa käynnistyskään ja sitten hyytyi jo akku. Vara-akun kanssa oli sama juttu; pyörii muttei lähde eikä lupaa.
Tyrkkäsin Jeepin laturiin ja hoidin ajot kinnerillä. Check Gauges ja MIL/CEL-valoja polttaa mutta epäilen että älylaturi saattaa antaa kovin reipasta jännitettä tällä pakkasella, johon ainakin anturivalo saattaa reagoida. Kone ehti jo vähän jäähtyäkin, kun otin lämppärin irti mutta sama lopputulos.
Onko ajatuksia / ehdotuksia vikapaikasta ja korjaustoimista ellei yön yli odottelu tehoa käynnistykseen ja vikavalojen palamiseen? Virta-avaimen 3x vemputtelut ei tuota mitään vikakoodeja tai kuittauskoodeja matkamittariin tai MIL/CEL-valoon, lieneekö OBD-skannerin osto edessä? Ei oikein mene kaaliin, että puolilämpimästä koneesta olisi näin joku paikka oikein hajonnut. Pakkasen ja tulppien kastumisen piikkiin melkein luulisi tämän vian menevän, joten viimestään suvikelit korjaa tilanteen. Huomenna vain pitäisi päästä ohjauskulmien säätöön.
EDITtiä: Bensalinjasta ei ruiskua ainetta, kun paineventtiilistä painaa, joten taitaa olla pumppu, sulake, tms. hyytynyt? Eihän tuo ihme, kun ei edes lupaa ja Check Gages -valo palaa, jos bensan paine on nolla. Jos olis lämpimämpi niin vois kaataa bensaa kurkkuun - siis auton

