Panhardin puslat (Track bar)

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 07.11.2015. 8:34

Sitähän minä tässä yritän etsiä :D

Eikös tämä nimeomaan ole tuolla läpipultilla/puslalla?
http://www.rustysoffroad.com/jeep-suspe ... xj-zj.html

Tietäs vaan käykö se tuo pää tuohon nykyiseen?

Tuo viimeisen etupään koko sarja taitaakin olla uniball päällä kun tarkemmin katsoo ja siihen saa tuon muutospään?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 09.11.2015. 16:13

Kyllä se tuo parempi kiinnitys vaatii enemmän korotusta eli 2" korotuksella se ei toimi.
Tämä olisi ilmeisesti parempi vaihtoehto kuitenkin?
http://www.rustysoffroad.com/jeep-suspe ... xj-zj.html
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 19.11.2015. 13:52

Offipalstan puolelle tästä myös kirjoitellut..
http://forums.offipalsta.com/showpost.p ... tcount=845

Vielä väännetään tästä panhardista.
Eli alle 4" korotuksille ei valmiina ole paljoa vaihtoehtoja.

Tässä olisi hyvä?
http://www.rubiconexpress.com/Suspen...pn=R%2fERE1660

Mutta kun sielläkin sanotaan " For lifts between 4" - 6" "
Sama juttu kaikissa, missä tulee tuo parempi korikiinitys.

2" korolle on joko se uniball tai raidetangonpää kiinnitys on ainoat saatavat..
Tässä hieman mietintää..

uniball
- kuluu nopeammin kun on suojaamaton
- kartioreikä porattava -> reikä muuttuu soikeaksi

raidetangonpää
- ei kestä metsäajoa?
- kuluu suht nopeasti
+ ei vaadi kiinnityksen muuttamista/poraamista
+ ei maksa paljoa ja suht helppo vaihtaa

Eli loppujenlopuksi tuo raidetangonpää on järkevin valinta? jos korottaa lisää niin sitten tuo korikiinnike hommattava.

Auto on kuitenkin 90% maantieajossa ja haen vain säädettäviä panharjeja että akselin saisi keskitettyä + etupanhardi on kulunut, niin etupää on hieman vetelä.

4x4parts selvittelee kävisikkö RC:n "raidetangonpää" tuohon minun panhardiin ja siihen nyt ehkä sitten tyydyn
http://www.4x4parts.fi/ei-kategoriaa...all-joint.html
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 18.12.2015. 8:44

4x4 parts toimitti Rubiconin kiinnikeen pikaisesti ja sovitetaan se tähän panhardiin..

Kuva

Eli sorvari tekee 2kpl holkkeja että ei pääse hölskykään sivuttain ja ne menee tuon uniballin sisälle että saadaan sovitettua siihen 12mm pultti.
Alkuperäinen oli 16mm enkä halua korikiinnikkeen reikiä isontaa.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 23.12.2015. 22:36

Holkit sorvattu, eli tuo on kahdessa osassa ja ne menee tuon uniballin sisälle, joten nyt käy 12mm pultti.
Kiitokset Suopajalle
Kuva

JKS:n tanko saapui tänään:
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 01.01.2016. 21:24

Laitetaanko lukitetta kierteisiin vai pysyskö ilman?
Muttereissa on nyloc.

Mutta tuo panhardin säätövara täytynee lukita?

Sitähän joutuu kyllä joskus vielä säätämään, kun ja jos laittaa korotus-sarjaa.

EDIT:

Mittailinpa pultteja tänään tarkemmin ja onpa tarkalla riittääkö kierre.. Sais olla uudessa pultissa sentin enemmän kierrettä :evil:
Kestääkö jos lyö jonkun paksun prikan väliin? ja on muuten hieman väljä tuo pultti tuohon puslan reikään (myös alkuperäinen)..

Alkuperäisessä on tuo pää jo rispaantunu että sitä ei voi hyöduntää. Pulttiile sano että pidemmällä kierteellä ei ole tuote 10.9 pulttia.

Kuva
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
apupoika
Viestit: 102
Liittynyt: 14.09.2011. 19:33
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja apupoika » 11.01.2016. 19:10

Löytyskös sieltä holkkisorvaamolta kierrepakkaa..?
Ja eihän sille prikalle mitään estettä mielestäni ole, kunhan vaan mutterille jää tarpeeksi pito kierteitä. :D
97 zj 4.0
Apupoika Hessu
045-1720032 (ja salaisiin numeroihin en vastaa) :mrgreen:

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 13.01.2016. 7:45

apupoika kirjoitti:Löytyskös sieltä holkkisorvaamolta kierrepakkaa..?
Ja eihän sille prikalle mitään estettä mielestäni ole, kunhan vaan mutterille jää tarpeeksi pito kierteitä. :D
Täytyy miettiä mitä tekee kunhan pääsee sovittamaan tuota tankoa taakse.. voisihan noihin pultteihin kierrettä vääntää sen sentin lisää.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 13.01.2016. 7:49

Tästä se lähti. Liottelin pultteja yön yli että kaikki lähtisi auki.
Tuo eka reikä on alkuperäinen ja joku on porannut uuden reiän viereen. Suosituksia tuli että se kannattaa hitsata vahvike, että korvakko ei repeä.

Kuva

Bilteman pulttipyssystä oli todella paljon apuja. Suosittelen :mrgreen:

Kuva

Vanha ja uusi rinnan

Kuva

Tässä vielä lähikuvaa tuosta holkkisovitteesta

Kuva
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 13.01.2016. 7:53

Vahvike hitsattu ja jäljestä ei voi erehtyä :mrgreen:
Pitäs vähän harjoitella, että tulisi siistimpää jälkeä:

Kuva

Korikiinnike paikoillaan. Pultteihin laitoin liimaa väliin, joten toivotaan että pysyy.
Kannattaa hommata 18mm hylsy ja kiintoavain tähän hommaan sitten!

Kuva

Sovitusta paikoilleen ja hyvältä näyttää?

Kuva

Vielä lisää maalia niin ei katsastusmiehen silmään paista punasena :mrgreen:

Kuva
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 14.01.2016. 22:40

Siellä se on paikallaan nyt. Akselinpuolelle piti siihen vastakappaleeseen hitsata uusi mutteri kiinni.
Ei sinne mikään avain mahtunut, että olisi voinut mutterista pitää kiinni.

Kuva

Takana kans uutta. Tämä oli vaihdettu noin 30 minuutissa.
Kuva

Takaa kuuluu vieläkin kolinaa, ihan niin kuin panhard olisi löysällä jne.. Pultit on kyllä varmasti tiukalla ja reiät oli ok, eli ei oleet soikeat.
Täytyy tutkia kunhan saisi kaverin repimään vetokoukusta :D
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Machist, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 16.01.2016. 21:48

Koeajo ok ja ratin levottomuus katosi. Ei lyö kynsille enää kuopassa.On tää muutenki parempi ajaa.
Nyt kolisee joku muu edessä? kallistuksenvakaaja?
Ei kyllä pitäs tuossa panhardissa olla väljää missään??

EDIT

Ratti on nyt ihan kunnolla vinossa..
https://www.youtube.com/watch?v=h7OuwYnjjIY

Tuohon malliin taitaa mennä korjaus?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja rane58 » 17.01.2016. 0:56

^- Ja minä kun luulin että ratti pitää ottaa irti ja laittaa uudestaan suoraan paikalleen... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.01.2016. 9:05

rane58 kirjoitti:^- Ja minä kun luulin että ratti pitää ottaa irti ja laittaa uudestaan suoraan paikalleen... :oops:
Ei pysty laittamaan eri asentoon...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: Panhardin puslat (Track bar)

Viesti Kirjoittaja Machist » 03.02.2016. 22:47

Oli muuten helppo homma.. vaikka ei nyt ihan millilleen suoraan mennykkään :mrgreen:
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Kirjoita vastaus