[Olen siis tuore "jeepsteri". Jeeppi on vuodesta 1993 asti nähnnyt maailmaa ja kerännyt kokemuksia ennen päätymistä minun käsiini. Tarkkaa historiaa en tiedä mutta ilmeisimmin nuoruusvuodet viettänyt Saksanmaan autobahnien autuisilla asfalteilla, jossain vaiheessa päättänyt vaihtaa reberbahniin välkkeet Suomen rajoitusten ja määräysten paratiisiin

Cherokeet rupesi pyörimään mielessä muutama kuukausi sitten. Omistin tuolloin vielä Chevy lavikan, josta sinällään pitkin hampain luovuin ja hyppäsin tuntemattomaan Jeeppi maailmaan. Itsenäisyyspäivänä lähti Chevy uuden omistajan matkaan ja "unelma" Jeepistä otti askeleen eteenpäin. Olin valmiiksi kartoittanut budjettiin sopivia yksilöitä. Vaihtoehtoja ei liikaa ollut koska vaatimuksena oli V8 moottori. Heti itsenäisyyspäivän jälkeen rupesin tiedustelemaan tästä autosta ja hinnasta päästiin puhelimessa ymmärrykseen. Samoin tein 1/2 pekkanen ja Turkua kohti ajelemaan pieni pelko persiissä kun omistaja ei osannut sanoa muutakuin että "kaikki toimii". No auto oli OK kuntonen ja näin minusta tuli Jeepin omistaja.
Sitten itse "rojektiin". Tarkoitus on lisätä auton katu-uskottavuutta tai oikeasti maasto-uskottavuutta. Elikkä korotusta, isompaa rengasta, valoja, safariteline,rautapuskuria etc.
Rockautosta tuli joululahjaksi 2"korotus kalikat varttumaan asennus ilmoja. Renkaiksi meinasin jotkut 31" muta/maastorenkaat + vanteina tod.näk. Jack Wheeler 15x8 nämä ostetaan tuossa keveemmällä (budjetti jo kunnossa). Tarkoitus päivitellä tänne sitä mukaan kun jotain tapahtuu..
Ps. Jotain "perus juttuja" on jo saanut tehdä ja näin ollen tutustua Jeepin tekniikkaan ja henkimaailmaan jo senkin puolesta että viime viikolla joutui leimalla käyttämään. "capu" suoriutui hienosti saaden vai pienen huomautuksen liian kovista pakoäänistä

Muuten saanut etujarrut molemmin puolin aukaista puhdistaa ja herkistää (löi repsikan etujarrun jumiin kerren kotimatkalla) Tekniikkaakin sen verran että sormia napsauttamalla rupesi Jeeppi renuamaan yleensä esim. pakki silmään ja pikkuisen kaasua niin sammui, 1000-1700rpm niin ihan kuin olisi kengurubensaa tankissa hyppi ja loikki ja sammui herkästi. Välillä toimi kuin ei mitään ja viime viikolla katsastuksen jälkeen tilanne kärjistyi ja ei toiminut oikein millään kierros alueella hyvin ja rupesi vaihtamaankin ihan miten sattui.
Olin jo kokeillut "ecun nollausta" mutta meni vain huonommaksi. Tämäkin foorumi auttoi löytämään ongelma kohtia hyvin.
Vika oli map-anturissa
Ennen
Jälkeen
Kamalan pitkäkirjoitus tuli toivottavasti edes joku vaivautuu kuvat katsomaan

Kaikki kommentit, mielipiteet, tiedot otetaan vastaan ilolla