Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Tuli testattua lumikelitkin, kun mökillä käytiin. Hyvin meni mennen tullen. Jyrkähkössä auraamattomassa alamäessä taisi vähän liukua, mutta kun vauhti ei ollut matelua suurempi tiellä pysyttiin. Yläsnousu tuli sitten hitaalla nelivedolla ilman ongelmia - olin tosin lapiolla ottanut urat vapaaksi. Parissa hankikohdassa paluumatkalla kokeilin etenemistä ja hyvin meni. Renkainahan on nyt nastalliset talvirenkaat.
Takapää on alkanut kolisemaan pakkasten jälkeen ja taitaa olla iskarit menneet. Olisiko jotain kokonaisedullista mallia suositella? Hintahaitaria näyttää olevan muutamasta kympistä toiselle sadalle. KYB, Monroe, STARK, Koni.... Peruskäyttöähän autolla on, joten taidetaan mennä hinta edellä?
Takapää on alkanut kolisemaan pakkasten jälkeen ja taitaa olla iskarit menneet. Olisiko jotain kokonaisedullista mallia suositella? Hintahaitaria näyttää olevan muutamasta kympistä toiselle sadalle. KYB, Monroe, STARK, Koni.... Peruskäyttöähän autolla on, joten taidetaan mennä hinta edellä?
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Katselin netistä KYBin tuotteita ja siinä tuli esille EXEL-G 344404 -tuote. Tilasin parin autoihinvaraosat,fi:stä ja kotiin kannettuna ne maksavat n. 85€. Eteen tuotenumero KYBille on 3310107.
http://www.kyb-europe.com/pdf/KYB_Catalog_2012.pdf
http://www.kyb-europe.com/pdf/KYB_Catalog_2012.pdf
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Mulla taitaa ZJ:ssä olla juurikin nuo KYBin EXEL-G:tbilbo4u kirjoitti:Katselin netistä KYBin tuotteita ja siinä tuli esille EXEL-G 344404 -tuote. Tilasin parin autoihinvaraosat,fi:stä ja kotiin kannettuna ne maksavat n. 85€. Eteen tuotenumero KYBille on 3310107.
http://www.kyb-europe.com/pdf/KYB_Catalog_2012.pdf
Ei pahaa sanottavaa.. ainoastaan korotetussa autossa loppuu ulosjoustot kesken noilla.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Lähetys tuli neljän päivän päästä tilauksesta kotiovelle.Machist kirjoitti:Mulla taitaa ZJ:ssä olla juurikin nuo KYBin EXEL-G:tbilbo4u kirjoitti:Katselin netistä KYBin tuotteita ja siinä tuli esille EXEL-G 344404 -tuote. Tilasin parin autoihinvaraosat,fi:stä ja kotiin kannettuna ne maksavat n. 85€. Eteen tuotenumero KYBille on 3310107.
http://www.kyb-europe.com/pdf/KYB_Catalog_2012.pdf
Ei pahaa sanottavaa.. ainoastaan korotetussa autossa loppuu ulosjoustot kesken noilla.

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Pystyykö lootaa säätämään siten, ettei liikennevaloissa tarvitsisi jarrun päällä seistä? Jos laittaa vapaalle, niin kolahtaa, joten kai siellä jonkunlainen veto on päällä.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Automaattivaihteisto toimii noin, aina joutuu seisomaan jarrun päällä, ja jos kone käy liian kovilla kierroksilla, joutuu painamaan enemmän. Laita se vapaalle jos et jaksa jarrua painaa, niin minäkin teen, jos en jaksa... Heti kun valo vaihtuu keltaiseksi, keppi D-asentoon ja kaasua..bilbo4u kirjoitti:Pystyykö lootaa säätämään siten, ettei liikennevaloissa tarvitsisi jarrun päällä seistä? Jos laittaa vapaalle, niin kolahtaa, joten kai siellä jonkunlainen veto on päällä.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
OK - noissa GM:n TH350 jne ei ihan niin paljon joutunut jarraamaan valoissa. Auto käy kivasti, joten ei ylikierroksiakaan tarvitse epäillä. Kiitos vastauksestaJAMANT kirjoitti:Automaattivaihteisto toimii noin, aina joutuu seisomaan jarrun päällä, ja jos kone käy liian kovilla kierroksilla, joutuu painamaan enemmän. Laita se vapaalle jos et jaksa jarrua painaa, niin minäkin teen, jos en jaksa... Heti kun valo vaihtuu keltaiseksi, keppi D-asentoon ja kaasua..bilbo4u kirjoitti:Pystyykö lootaa säätämään siten, ettei liikennevaloissa tarvitsisi jarrun päällä seistä? Jos laittaa vapaalle, niin kolahtaa, joten kai siellä jonkunlainen veto on päällä.

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Jarrupalat olivat takana kuluneet, joten vein sen korjaamolle jarrupalojen vaihtoon ajatellen, että säästän siten vaivojani. Olen myös jo hieman vieraantunut näistä autonkorjaushommista. No eihän siitä mitään tullut. Jarrulevyt livat kuumia kuin hellalevy kun mökille päästiin. Ei ne ihan jumissa olleet, mutta eivät ihan kunnossakaan. Eivät olleet tosiaan korjaamossa muuta tehneet kuin vaihtaneet palat.
Eilen ja tänään sitten tutkailin tilannetta. Youtubesta katsoin purkuohjeet ja purin jarrut. Toinen puoli oli ihan jees, vain vähän putsailua. Toinen taas ei - palat rupuset jo viikonlopun jälkeen. Sylinteristä oli jossain vaiheessa pala lähtenyt!?!? - ei kuitenkaan vuotanut. Holkit kumisuojien sisällä oli rispaantuneet. Putsailin niitä ja laitoin takaisin. Käsijarru on huono, joten se levy täytyy saada seuraavaksi irti ja katsoa onko siellä kenkiä jäljellä. Täytynee jostain? hiaman säätöjä löysätä että saa levyn irti. Odotettavissa on (jos vanhat muista autoista tulleet viitteet kertovat) likaiset, pölyiset, jumissa olevat säätölaitteet ja vaihtokunnossa olevat kengät.
Jarrupalojen vaihtotyö on itsetehtynä nopea ja helppo homma, mutta se muu huolto vaatii vähän jumppausta.
Onneksi on taas lämmintä noihin ulkohommiin, eikä vettäkään satanut
Joskus aiemminkin petyin korjaamoon ja silloinkin jouduin homman tekemään itse korjauksen jälkeen.
Eilen ja tänään sitten tutkailin tilannetta. Youtubesta katsoin purkuohjeet ja purin jarrut. Toinen puoli oli ihan jees, vain vähän putsailua. Toinen taas ei - palat rupuset jo viikonlopun jälkeen. Sylinteristä oli jossain vaiheessa pala lähtenyt!?!? - ei kuitenkaan vuotanut. Holkit kumisuojien sisällä oli rispaantuneet. Putsailin niitä ja laitoin takaisin. Käsijarru on huono, joten se levy täytyy saada seuraavaksi irti ja katsoa onko siellä kenkiä jäljellä. Täytynee jostain? hiaman säätöjä löysätä että saa levyn irti. Odotettavissa on (jos vanhat muista autoista tulleet viitteet kertovat) likaiset, pölyiset, jumissa olevat säätölaitteet ja vaihtokunnossa olevat kengät.
Jarrupalojen vaihtotyö on itsetehtynä nopea ja helppo homma, mutta se muu huolto vaatii vähän jumppausta.
Onneksi on taas lämmintä noihin ulkohommiin, eikä vettäkään satanut

Joskus aiemminkin petyin korjaamoon ja silloinkin jouduin homman tekemään itse korjauksen jälkeen.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Eipä se korjaamo voi mistään nähdä, tuleeko satulat jumittamaan vai ei, tilastotappio... Jos asiakas on tilannut jarrupalojen vaihdon, se tehdään ja jos yhtään epäilyttää (mutta etukäteen ei mistään jumia näe), kysytään asiakkaalta, saako satuloille tehdä mitään, yleensä vastaus on ei... Sitten kun jumii, sitten saa tehdä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Eipä tuossa mitään. Tuollaiset tapahtumat antavat pontta taas aloittaa tällaisten pienten remonttien tekemiset itseJAMANT kirjoitti:Eipä se korjaamo voi mistään nähdä, tuleeko satulat jumittamaan vai ei, tilastotappio... Jos asiakas on tilannut jarrupalojen vaihdon, se tehdään ja jos yhtään epäilyttää (mutta etukäteen ei mistään jumia näe), kysytään asiakkaalta, saako satuloille tehdä mitään, yleensä vastaus on ei... Sitten kun jumii, sitten saa tehdä...

Menkäät tilastotappion piikkiin tosiaan

Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Takajarruja olen hiljakseen korjaillut. Muuten alkaa olla homma kasassa, mutta käsijarru on säätämättä ja jarrunesteet täytyy vaihtaa. Käsijarruja oltiin tuskin aiemmin aukaistukaan. Vähän aikaa kesti, ennen kuin hoksasin siinä käsijarruvivun vieressä sen reiän, josta sai jouseen jumiin ja vaijerin löysättyä. Takapään vaijerin laitto vaatinee teräväkärkiset lukkopihdit, että saa pään paikoilleen. Se jarrujen säätö siitä pienestä reijästä pitäen on myös mielenkiintoinen asia.
Onneksi on ollut hyviä kelejä kun työt on tehtävä taivasalla.
Eilen vetäisin helmaa lankalaikalla ja maalin alle oli piilotettu aikamoinen reikä
Sille täytyy sitten alkaa hitsaajaa katselemaan, joita onneksi taitaa läheltä löytyä useampikin. Sen huomasin kotelosta, että aika kuivat oli, joten jotain maassaa vosi noihin koteloihinkin ruiskuttaa suojaksi.
Joten eipä ole tullut tälle kesälle vielä montaakaan kilometriä ajoa, mutta tuo vara-auto C5 on kuljettanut nöyrästi vähän leipää pyytäen joka paikkaan minne olen halunnutkin.
Onneksi on ollut hyviä kelejä kun työt on tehtävä taivasalla.
Eilen vetäisin helmaa lankalaikalla ja maalin alle oli piilotettu aikamoinen reikä

Joten eipä ole tullut tälle kesälle vielä montaakaan kilometriä ajoa, mutta tuo vara-auto C5 on kuljettanut nöyrästi vähän leipää pyytäen joka paikkaan minne olen halunnutkin.
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Edellisestä tapahtunutta:
Helma on hitsattu ja ok tuli. Pintatyöt jätän tehtäväksi sitten joskus. Ruostesuojausta tein spraylla oviin ja helmoihihn
Leimalla käytin, mutta jäi käsijarrusta kiinni. Sitä nyt olen sitten touhuillut muutaman illan ja säätänyt ja säätänyt.....onhan jullikka!!!
Aivan onneton systeemi. Nyt on laitettu tähän autoon niin paljon rahaa vuoden aikana, että nyt täytyy tosissaan miettiä, että vienkö latosäilytykseen! ON noita käsijarruja on ollut muissakin autoissa ja kaikki on tullut säädettyä, joten onko tämä nyt sitten se ensimmäinen, joka jää säätämättä? Uudet kengät, vaijeri liikkuu hyvin, rummut on hiottu....ei vaan onnistu!

Helma on hitsattu ja ok tuli. Pintatyöt jätän tehtäväksi sitten joskus. Ruostesuojausta tein spraylla oviin ja helmoihihn
Leimalla käytin, mutta jäi käsijarrusta kiinni. Sitä nyt olen sitten touhuillut muutaman illan ja säätänyt ja säätänyt.....onhan jullikka!!!
Aivan onneton systeemi. Nyt on laitettu tähän autoon niin paljon rahaa vuoden aikana, että nyt täytyy tosissaan miettiä, että vienkö latosäilytykseen! ON noita käsijarruja on ollut muissakin autoissa ja kaikki on tullut säädettyä, joten onko tämä nyt sitten se ensimmäinen, joka jää säätämättä? Uudet kengät, vaijeri liikkuu hyvin, rummut on hiottu....ei vaan onnistu!



Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Ne on kimurantit, mutta jos selvittäisit miten ne kuuluu säätää, niin niihin sais henkee.... Olen sen jonnekin moneen kertaan kirjoittanut, jos ei löydy, soita....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ
Kiitos tsemppauksesta ja neuvoista
Jarrut on taas käyty läpi ja löytyihän se "juurisyy". Yläpään vivustosta oli tullut yksi möykky, joten sen asian hiffaaminen teetti töitä. Sen kun sain purettua ja rasvattua, niin kengät lähti toimimaan. Rengas ilmassa käsin en saanut rengasta pyörimään, mutta vaihde päällä ei pitänyt, eikä vapaallakaan alamäessä, joten jotain "pientä" säätöä on suoritettava. Se käsijarruvivusto nousee hieman liian ylös...no uusi päivä ja uusi iltatyö 


Re: Uusi jeepisti - Cherokee KJ



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1