YJ:n ehostelua

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 09.06.2016. 18:56

Taka akseli on paikoillaan. Kardaanikulman kanssa piti tehdä kompromissi, tulevaisuus näyttää kuinka toimii.

Kuva

Vanha vs uusi.

Kuva

Vanhan akselin hitsaus saumaa :roll: En käsitä mitenkä tuo on yleensä pysynyt nipussa. Autossa on paljon saman kaltaisia räpellyksiä.

Kuva

Kuva

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 12.06.2016. 16:23

Nyt on vuorossa etuakselin kunnostus. Vanha KEMPPI perä pois ja uutta tilalle.

Kuva

Etuvetari tietenkin poikki.

Kuva

Ristinivelet on lähes loppuun ajetut ja yhdestä kupista puuttui pala.

Kuva

Kuva

Positiivista oli että välitykset näytti kohtalaiselta, eikä hammaspeikko ollut käynyt. Hiosin hitsausroiskeet pois hampaista, muuta en tehnyt.

Asennus keskeytyi koska ei ollut 1/4 NPT kierretappia. Se on sitten seuraavana ostoslistalla, kuten vetari ja ristikot.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 17.06.2016. 18:31

Taas on jotakin pientä tapahtunut.
Etukardaani oli liian pitkä. Kun etupää jousti kaiken ulos, etukardaani pohjas. Ei tee hyvää jakolaatikolle.
Otin kardaanin lähempään tarkastukseen ja sain 15mm lisää liikerataa, katsotaan riittääkö.
Kardaaniin on joskus laitettu tuollainen putkiholkki jonka vahvistin poraamalla 13mm reikiä ja hitsaamalla ne umpeen.
Kuva


Vanha kardaanin liuku pohjasi sisäisesti, vaihdoin sen NP242 taka yokeen, jossa boorit on loppuun saakka. 242 yoke on aavistuksen pidempi mutta silti kokonaispituus kasaan painettuna lyhempi.
Kuva

Kuva

Etukardaani huollettuna.
Kuva

Vaihdoin myös etuperän stefan ja tarkistin laakerit, jotka vaikutti olevan kunnossa.
1/4" NPT kierretappia en vielä saanut vaikka lupasivat perjantaille, ehkä ensi viikolla.

Seuraavana listalla, takajouset. Takapää on n2-2.5" ylempänä kun etupää, vaikka edessä on 3" korotus. Takapää ei myöskään jousta ulospäin juuri yhtään. Katsotaan löytyykö sopiva setuppi tuohon ongelmaan. Jatkuu...

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 18.06.2016. 19:38

Tämä päivä meni taka jousia ihmetellessä. Taisin liiotella tuota 2", sain perää laskettua n~6cm, mutta sehän on n~2". Pitää vielä kerran ottaa pakat pois, koska nyt lati kääntyy väärinpäin sisään joustossa. Vaikeita nämä lehtijouset :D .
Niin ja etuperän pinionin purkasin kertaalleen pois , joten stefa pitää taas vaihtaa. Tämä tietää matkaa Jamantille maanantaina.
Kylmä hiki tuli kun siirsin autoa pihalla, sammui aivan kerrasta eikä käyntiin. Mittari näytti vähän yli punaista, ei pitäisi polttoaineen olla lopussa. Kävin kuitenkin hakemassa 20l bensaa ja kas, auto käy taas normaalisti. Onneksi oli vaan polttoaine vähissä.
Huomenna jatkuu...

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 19.06.2016. 12:19

Tänään oli vuorossa ilmanputsari. Tein vanhasta XJ:n kotelosta putsarin. Liiman kuivuttua taivutan imuilmaputken lopulliseen paikkaansa ja teen konepeltiin läpivienti reijän.

Vanha putsari.
Kuva

Vanhan putsarin puhdistusteho kyseenalainen.
Kuva

Uusi putsari.
Kuva

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 20.06.2016. 21:24

Tänään sain vetarit kunnostettu. Muuta en ehtinyt.

Kuva

Uudesta vetarin pätkästä puuttuu lukkosokan ura, pysyyhän tuo paikallaan ilmankin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.06.2016. 21:28

No ehdithän sä muutakin, ehdit hakea stefan ja ilmasudin :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 23.06.2016. 20:53

Joo ne on jo paikoillaan. Nyt on etupää nipussa. Vielä pitää siirtää käsijarrun vaijerin pidike rungosta 5cm taaksepäin. Nyt vetää kässärin päälle ulosjoustossa. Lisäksi kässärin etumainen vaijeri tulee runkopalkin alta, vaikka kuuluisi mennä runkopalkin reijistä. Tuommosta kaikkea pientä olisi vielä.
Tältä näyttää nyt.

Kuva
Takana näkuu korjaamotilat koko komeudessa.
Kuva

Kunhan saisi katsastettu niin pääsis Kulmaan kokeilemaan.

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 24.06.2016. 16:24

Runkopalkin reikä hitsattu, pohjaanlyöntikumit tehty ja käsijarru remppa aloitettu.

Runkopalkki.
Kuva

Vanha vs uusi pelti.
Kuva

Pohjaanlyönti kumi tehty, toivottavasti on oikean mittainen.
Kuva

Hyvää Juhannusta kaikille!

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 25.06.2016. 18:37

Jarruputki vaihdettu pääsylinteriltä taka akselille ja otettu pois nestetoimisen käsijarrun työsylinteri.
Nopeusmittarin liimasin paikoilleen vielä pitäisi laittaa kardaaniin magneetti HALL-anturia varten.

Kuva

Kuva

Tuo mittari on toteutettu Arduino UNO:lla ja mittaa kardaanlta nopeuden. Toivottavasti saan sen toimimaan :roll:

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 26.06.2016. 15:03

Tänään painiskelin nopeusmitarin kanssa, piti lopettaa kun starttimoottori lopetti toiminnan. Alkoi pyörittämään hitaammin ja hitaammin kunnes lopulta ei ollenkaan. Start boosteri kiinni akussa ja 13,18v näytti kun yritti startata. Huomenna otan startin pöydälle lähempää tarkastelua varten.
Sami joka toi auton Virosta, sanoi vaihtaneensa siihen uuden startin. Tämä heppu jolta ton ostin sanoi vaihtaneensa viime kesänä siihen uuden startin???
Pitää tutkia mikä sen hajottaa. Autossa on 35mm kaapeli suoraan akusta startille, ei pitäisi olla virtapulasta kyse.Tutkitaan kun ehditään.

Hiilet loppu. Ökjypaskaa hiilissä ym sontaa. Yhdestä hiilestä oli jousi ruostunut poikki.
Kuva

Kollektori ei onneksi ole kulunut, vaihdan ainoastaan hiilet.
Kuva

Hiilisilta.
Kuva

Huomenna hiiliä ja jousia metsästämään --> Jamant :D

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.06.2016. 20:47

Plussa hiiliä löytyy, minus hiiliä ei, mutta toiset tekee plussahiilistä myös miinushiiliä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 26.06.2016. 21:35

Löytyykö niitä hiilen jousia?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.06.2016. 22:09

khager kirjoitti:Löytyykö niitä hiilen jousia?
Eipä ole näkynyt tarjolla.... Täytyy tarkistaa... Käytettyjä vois löytyä, kun oikein etsin...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Re: YJ:n ehostelua

Viesti Kirjoittaja khager » 01.07.2016. 20:05

Startti uusittu, takajarukengät ja asennus sarja laitettu.
Nyt on auto katsastettu. Pirunmoinen öljyvuoto venttilikopan ja kannen välistä. Tyhjäkäynnillä ei vuoda, mutta kierroksilla kyllä. Oltiin jo menossa metsään kokeilemaan, vaan piti palata takaisin. Nyt on tiiviste korvattu silikonilla, annetaan kuivua yön yli, toivottavasti pitää. Tarkoitus olisi päästä Kulmakorpeen huomenna, vaikkakin jälki ilmona.

Kirjoita vastaus