JAMANT kirjoitti:Siinä on vaan se, että kun se alipainetesti tehdään niin se öljy ei siellä pysy, kun se alipaine saa sen nesteen kiehumaan ja se höyry imetään pois ja joudutaan kumminkin se öljy sinne laittamaan uudestaan, niin miksi laittaisit sen öljyn sinne?? En sanonutkaan ettet saa laittaa öljyä sinne, mutta kun se kumminkin poistetaan niin miksi laittaa...
Laite kyllä kertoo paljonko öljyä lähtee pois. Yleensä sitä häviää alipainetestissä tai järjestelmää tyhjennettäessä n.10-20g, ja koko systeemissä sitä on helposti 200g ja ylikin. Laite lisää täyttäessä sitten sen määrän mitä on pois lähtenyt. Näin ainakin mitä itse olen sivusta seurannut noita vekottimia..
Niihin komponentteihin todellakin pitää lisätä oikea määrä öljyä asennettaessa, muuten systeemissä ei ole oikeaa määrää. Tai sitten Chryslerin ja/ tai ilmastointilaitejärjestelmän komponenttien valmistajat ja suunnittelijat eivät ole tienneet miten homma pitää tehdä

se aineiden lisäysmäärä per komponentti kun löytyy mm. FSM:stäkin, ja siellä vielä erikseen teroitetaan että on ehdottoman tärkeää että joka osassa on asennettaessa/ korvattaessa osaa oltava oikea öljymäärä sisällä
Komponentteja saat toki vaihtaa, mutta laille me ei mitään voida. Muualla, siis jossain on myös niin että ei ole vuosittaista autojen katsastuspakkoa, pitääkö meidän myös luopua siitä?? Tai saksassa saa (on EU:n jäsen) ajaa Autobahnilla kuinka kovaa vaan, pitääkö meidän myös luopua nopeusrajoituksista motareilla?? Lait on lakeja ja niitä noudatetaan niissä valtioissa joissa ne on voimassa... Jos muualla myydään kylmäaineita vapaasti, se on niiden etu, me ei sille mitään voida. Vai yleistätkö niin että lait on vain sanoja/kirjoitettua juttua ja niitä ei tarvitse noudattaa, kun ne on sun mielestä niin typeriä??
Laki ei tosiaan - onneksi - kiellä komponenttien vaihtamista, vain järjestelmän omatoimisen tyhjennyksen ja täytön. Jos laki sanoisi, että komponenttajakaan ei saisi itse vaihtaa, niin en todellakaan sitä silti noudattaisi.
Kyllä minä noudatan yleisiä lakeja ja sääntöjä käytännössä hyvinkin tarkasti. Sellaisia lakeja tai pykäliä ei toisaalta edes pitäisi säätää, joiden valvominen ei ole oikein mahdollista, tai jos lain/ pykälän sisällössä ei ole mitään järkeä.
Se, että toisessa maassa on eri lakeja ei tietenkään tarkoita että meilläkin pitäisi olla niin. Kunhan vain tästä r134a aineesta esim. tokaisin, että EU:ssa ko. aine on olevinaan suuri &%#"!, kun samaan aikaan monessa länsimaassakin käytännössä samaa ainetta myydään spraypullossa ruokakaupan siivousosaston hyllyllä, jotta sillä saa puhallettua vaikka littutelkkarista pölyt pois
Elämä on..

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä