Miten on, että voiko jeepin ECUn ja automaattilaatikon ohjausyksikön vaihtaa korista toiseen, moottorista toiseen ja ne pelaa?
Vai pitääkö ECU ja TCU "parittaa" aina autokohtaisesti?
Nääs jos ostaa jonkin romuauton ECUn tai TCUn ja softaa sen ja vaihtaa sitä sitten tarpeen mukaan, alkuperäinen tai tuunattu?
voi olla typerä kysymys mutta senkin uhalla...
KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU
Ei voi, tai voi, mutta kone käy vain 3 sekuntia, kun jos ei ole siruavainta ohjelmoitu ECM:ään, niin ei se anna sen käydä pidempään, sitä kutsutaan käynnistyksenestoksi, vaikka se oikeasti on käytönesto!!! Vaatii ohjelmoinnin.... Ja sitä ei voi laillisesti poistaa, kun se on pakollinen 1.1.1998 lähtien!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU
Voi ecun kloonata eli tulee sit kummankin ecuista samanlaiset.. Tai sitten poistaa sen.. eipä niitä leimalla testailla..
kozel@ircnet
Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU
Kukahan näitä kloonais??kozel kirjoitti:Voi ecun kloonata eli tulee sit kummankin ecuista samanlaiset.. Tai sitten poistaa sen.. eipä niitä leimalla testailla..
Ja en poistais käytönestoa, kun entäs jos se pöllitään, ja löydetään ja selviää ettei ole käytönesto kunnossa, voipi jäädä korvaukset saamatta, kun ei ollutkaan lain vaatimassa kunnossa.... Mutta omalla riskillä saat tehdä ihan niinkuin haluat, syyllinen sitten maksaa, joka sen on poistattanut tai poistanut, vaikka oliskin omistaja tilannut ko. työn....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU
Jee, no en nyt sitten irroita ecua. Niitä vain ois kolariautoista tarjolla mutta kuulostaa hieman hankalalta. Täytyy vain koettaa optimoida tuo, kulutuksen pienentämiseksi.
Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU
Ihan useampi kaveri.. Itsekkin tässä vähän työkaluja moiseen keräilly.JAMANT kirjoitti:Kukahan näitä kloonais??kozel kirjoitti:Voi ecun kloonata eli tulee sit kummankin ecuista samanlaiset.. Tai sitten poistaa sen.. eipä niitä leimalla testailla..
Nämä on aina tämmösiä et mikä on lain vaatimaa yms... Se on auton omistajan valinta yms. Enemmän nämä käytönestot yms on käyttäjän kiusa kuin varkaan. Yks kaverikin osti estovikaisen pösön ja poisti estot siinä parkkiksella ja ajamalla kotia. Vartin homma sekin tapaus..JAMANT kirjoitti:Ja en poistais käytönestoa, kun entäs jos se pöllitään, ja löydetään ja selviää ettei ole käytönesto kunnossa, voipi jäädä korvaukset saamatta, kun ei ollutkaan lain vaatimassa kunnossa.... Mutta omalla riskillä saat tehdä ihan niinkuin haluat, syyllinen sitten maksaa, joka sen on poistattanut tai poistanut, vaikka oliskin omistaja tilannut ko. työn....
Ja jos haluaa ajoneston edelleen autoon niin voihan sinne jälkiasenteisen laittaa. Ei se laki vaadi että valmistajan vehkeet os siellä. Usein nämä jälkiasenteiset on paljon haastavampia koska asennukset voi olla kovinkin yksilöitä. Esim yhdessä bemarissa oli kaukosäätimellä purkki joka oli teipattu auton johtosarjaan lattiamaton alle ja katkaisi polttoainepumpun sähköt. Löytyi vasta kun ruvettiin halkaisemaan johtosarjaa että missä se katkos oikein piilee.. Oli niin pieni laite että johtosarja ei ollu edes juurikaan paksumpi kuin tehtaan jäljiltä.
kozel@ircnet