Cherokee KJ kokemuksia.

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Dormie
Viestit: 74
Liittynyt: 23.03.2015. 21:24
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja Dormie » 07.07.2016. 14:15

Juu, kumipuslia tarkoitin. Ulospäin ne oli ihan hyvännäköiset, mutta kuitenkin niin löysät, että tanko pääsi kontaktiin etupalkin kanssa.
Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel

Maick
Viestit: 13
Liittynyt: 12.07.2015. 23:09
Paikkakunta:

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja Maick » 07.07.2016. 23:21

Itsellänikin alkoi etupään pyöräntuenta kolisemaan korotuksen jälkeen. Nyt on koko keula uutta osaa ja auto on mukava ajaa, jonkunverran bumpsteering ilmiötä tosin havaittavissa.

Takapään ylätukivarsi rupeaa 215tkm kohdalla olemaan tiensä päässä, se on seuraavana listalla. Takapää tuntuu huojuvan hieman tietyissä tilanteissa ja kertaalleen jonkunmoisen kolauksenkin kuulin kun oli enemmän ihmisiä ja tavaraa kyydissä.
Cherokee KJ -07, OME 2"

PA-LA
Viestit: 2
Liittynyt: 07.01.2015. 16:21
Paikkakunta:

Re:

Viesti Kirjoittaja PA-LA » 11.09.2016. 13:27

[quote="erauspentu"]2006 KJ CRD, about 30000km takana (yhteensä 180tkm mittarissa) ja kokemuksia on molempia.
Mukavahan se on ajaa ja metsässäkin pääsee ihan jees vaikka ei ihan täysverinen maasturi ehkä olekkaan.

Mutta mutta vaihdelaatikko kiukutteli minulla kyllä. Siitä meni ensin solenoidi ohjausmoduli jonka jälkeen kyllä liikkui ja lämpimänä vielä ihan hyvin mutta kylmänä takerteli. Sitten siitä huollettiin momentin muunnin ja laatikon öljypumppuun TransGo shift kitin varajousia tilalla ja vielä öljynpaine anturi laatikkoon uusi sekä miltei koko öljy tilavuus vaihtui niin nyt toimii laatikko kuin unelma.

Takalasin kytkin on hapettunut mutta se ei ole kovin kummoinen homma vaihtaa.
Termostaatti meni mutta sekin on pala kakkua.

Nyt kun Jeeppi toimii niin sillä on kyllä ilo ajella, etenkin talvella.

Jos ostaa automaattilaatikolla varustettua niin kannattaa testata laatikon toiminta kylmänä! Siinä menee pitkä penni kun sitä alkaa fiksaamaan.

Korotusta huutaa ja isompia renkaita alle ;)[
Hei kerrotko laatikon testaamisesta vähän tarkemin ensiviikolla tarkoitus mennä 2,8crd koneista koeajamaan???. Kaikki muutkin vinkit auton tutkimiseen liittyen kiinnostaa kovasti koska ensimmäinen dieselauto koskaan olisi tämä minulle. jeepeistä kokemusta yj wrankusta ja wj kutosella näiden jälkeen kiinnostaa kokeilla dieseliä:) pikku wrankku kun poltti 23,8/100km etanolia seka ajossa.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 23.09.2016. 8:54

Vaikea sanoa miten laatikkoa muuten testaisi kuin kylmänä. Siis siihen pohjautuvat omat kokemukseni.
Mutta, kun se oli kylmä niin ensin ei lähtenyt liikkeelle. Se alkoi sillä varoitellen, että joskus vähän nykytteli ensin. Sitten saattoi singahtaa liikkeelle yhtä-äkkiä kun kaasua panoi reilusti. Lopulta se oli aivan kuollut.

Solenoidi paketin kun vaihtoi ja tietenkin öljyt+suodin niin toimimaan rupesi.

Sen jälkeen hieman myöhemmin tuli se ongelma, että momentinmuuntimen lukko ei irroittanut kylmänä.

Siellä on laatikon öljypumpussa kaksi hammasratasta jotka tuottavat paineen laatikkoon. Tyhjäkäynnillä niiden molempien kanavat on auki jotta painetta piisaa. Sitten kun tulee kierroksia niin toinen kanava sulkeutuu ja yksi ratas riittää paineen ylläpitoon.

Muuntimen lukko pysyy auki paineella. Luulen niin, että kun minulla oli moottori kylmä kierroksia ajossa, jolloin toisen hammasrattaan tuottama paine poistui ja kun tulin esim. risteykseen niin se toinen ratas ei kerennyt tuottamaan painetta lukolle, jotta se aukeaisi. Sitten se sammua tössähti risteykseen. Tai parkkipaikalle.

Vaihdoin pumppuun TransGo:n jousia (mm. sen joka ohjaa lukon painetta) ja huollatin momentinmuuntimen ja taas vaihdettiin öljyt koko laatikkoon niin nyt toimii.

Vähän vaikea selittää mutta jos avaa laatikon öljypumpun ja katsoo kanavia ja lukee ohjekirjaa niin kyllä se siitä aukeaa.

Jos nyt ostaisin KJ:n niin itse ostaisin manuaalilaatikon. Automaatti on mukava ajaa mutta minulla on teettänyt paljon työtä. Niin ja vielä vaihtaa mielestäni sopimattomilla alueilla. Toki vaikuttaa varmaan, että on isommat renkaat kuin alunperin.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 23.09.2016. 9:02

PA-LA kirjoitti: Hei kerrotko laatikon testaamisesta vähän tarkemin ensiviikolla tarkoitus mennä 2,8crd koneista koeajamaan???. Kaikki muutkin vinkit auton tutkimiseen liittyen kiinnostaa kovasti koska ensimmäinen dieselauto koskaan olisi tämä minulle. jeepeistä kokemusta yj wrankusta ja wj kutosella näiden jälkeen kiinnostaa kokeilla dieseliä:) pikku wrankku kun poltti 23,8/100km etanolia seka ajossa.
Tunnustele, että onko hanttimiehen jalkotila märkä. Jos oven ja runkopalkin välisen liittimen tiiviste on huonosti paikallaan niin siitä menee vettä sisälle.

Katso, onko vaihdelaatikon öljyputki poikki.
Tarkista vuotaako polttoainesuodattimen jalka.
Tsekkaa onko ison puhaltimen visko jumissa.

Niveliä on vähän vaikea testata pelkästään renkaita potkimalla.

Tämmöisiä minulla tuli vastaan. Tuli huumassa ostettua "pikkuvikainen" toki en niitä silloin huomannut. Nyt on oman jeeppi iskussa mutta on sen kanssa saanut pehertää.

PA-LA
Viestit: 2
Liittynyt: 07.01.2015. 16:21
Paikkakunta:

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja PA-LA » 29.09.2016. 20:59

Jeepillä pöristelty jo parisen viikkoa ja tämä päivä tuskailtu yllätys yllätys apparin märän jalkotilan kanssa. Vettä oli lattiassa ollut kouru täynnä onneksi siinä kaurun pohjalla oli isoja pultteja 19mm kannalla joista yhden poistamalla sain vedet pihalle, mut siis voisiko joku vääntää rautalangasta mistä tarkemmin tuo vesi on sinne tulllut?. Sisätilan lämppäri huusi monta tuntia eikä vieläkään iltasella ollut maton paksut toppaukset kuivia, ei ihan het tarviaisi alkaa tuohon hommaan uudestaan. Muuten positiivinen kokemus näin alkuun tämä jeeppi(vaikka kilsoja on mielestäni jo reilusti) niin kaikki toimii vielä ekan täyden tankin mittauksella kulutus 10,2 ja pärjää ihan täysin vastaavan painoisille bensaautoille.

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 20.11.2016. 11:34

Terve.
Kouvolassa käytiin laittamassa vihdoin mökki talviteloille ja samalla vein tavaraa varastoon ja otin kuorma rompetorille tavaraa.

Noin puolessa välissä menomatkaa rupes tuleen vilu?
Lämppärin puhallusteho oli laskenut ihan minimaaliseksi?

Etuvastus on ok kun joka nopeudella lämppärin moottorin pyörimisnopeus muuttu ja sen kuulee selvästi.
Lämppärin läpät toiminee kun se pieni lämmin hönkäys tlee aina siletä minne sen säätää.
Vesi kiertää kun tulee tosi lämmintä vaan onnettomalla teholla.

Kotimatkalle kun aamusella lähdettiin niin hetken puhalsi normi paineella ja sitten taas vain onnettomasti?

Taitaa puhaltimen moottrin ropelli sutia akselilla tyhjää?
Kylmän oli kitkaa ja kun paikat lämpes niin rupesi luistamaan.

Onko kellän ollut moista vaivaa?

Tarviipa tutkia mitä kautta saa lämppärin moottorin irroitettua?

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Kirjoita vastaus