YJ:n ehostelua
Re: YJ:n ehostelua
Sillä vähä kalastelin täs et oisko ajatusta mistä löytys koodille pohjaa.. Tuos VIC:ssä o väyläkin mut en tiedä mitä kaikkee tietoo siitä tulee.
Paljon tietoo tuolle tulee ihan analogisestikkin kytkimiltä ja vastuksiin perustuvilta antureilta. Tuo on niin uus tuttavuus mulle et koodaus tyhjästä o mulle ainaki hyvin pitkä tie.. Paljon on kavereita jotka tekee työkseen koodausta ja/sekä elektroniikkasuunnittelua ni apuja o tarjolla mut itse oon ihan harrastelija tasolla. Foorumeillakin on paljon osaavaa porukkaa.
Itselläni kun ei ole malliksi kyseistä jeeppiä niin vähä epätietoisuutta siitä mitä tuo huutelee sinne väylään. Kytkiksen pohjalta olen vaan tutkinut tuota kun tässä koittanu tutkia yhtä poweri vikaa omaavaa.
Paljon tietoo tuolle tulee ihan analogisestikkin kytkimiltä ja vastuksiin perustuvilta antureilta. Tuo on niin uus tuttavuus mulle et koodaus tyhjästä o mulle ainaki hyvin pitkä tie.. Paljon on kavereita jotka tekee työkseen koodausta ja/sekä elektroniikkasuunnittelua ni apuja o tarjolla mut itse oon ihan harrastelija tasolla. Foorumeillakin on paljon osaavaa porukkaa.
Itselläni kun ei ole malliksi kyseistä jeeppiä niin vähä epätietoisuutta siitä mitä tuo huutelee sinne väylään. Kytkiksen pohjalta olen vaan tutkinut tuota kun tässä koittanu tutkia yhtä poweri vikaa omaavaa.
kozel@ircnet
Re: YJ:n ehostelua
Saattaa olla vaikea saada tuohon Jeepin näyttöön sopivia ajureita Arduinoon. Helpompi kun löytäisi sopivankokoisen LCD:n ja tekisi siitä. Kiinasta saa kaiken kokoisia halvalla. Omassa ZJ:ssä ei ole muuta toimintoja ton VIC:n paikalla kun vetotavan näyttö, joten en tiedä mitä infoa siinä pitäisi olla. Projektina kuitenkin mielenkiintoinen. Kuka ehtii ekaksi?kozel kirjoitti:Sillä vähä kalastelin täs et oisko ajatusta mistä löytys koodille pohjaa.. Tuos VIC:ssä o väyläkin mut en tiedä mitä kaikkee tietoo siitä tulee.
Paljon tietoo tuolle tulee ihan analogisestikkin kytkimiltä ja vastuksiin perustuvilta antureilta. Tuo on niin uus tuttavuus mulle et koodaus tyhjästä o mulle ainaki hyvin pitkä tie.. Paljon on kavereita jotka tekee työkseen koodausta ja/sekä elektroniikkasuunnittelua ni apuja o tarjolla mut itse oon ihan harrastelija tasolla. Foorumeillakin on paljon osaavaa porukkaa.
Itselläni kun ei ole malliksi kyseistä jeeppiä niin vähä epätietoisuutta siitä mitä tuo huutelee sinne väylään. Kytkiksen pohjalta olen vaan tutkinut tuota kun tässä koittanu tutkia yhtä poweri vikaa omaavaa.
Re: YJ:n ehostelua
Tekasen uuden ketjun tähän ni löytyy oikean otsikon alta..
Uusi ketju tämän VIC:n rakentelun osalta.
Uusi ketju tämän VIC:n rakentelun osalta.
kozel@ircnet
Re: YJ:n ehostelua
Kauan odotetut jouset saapui perjantaina. Nyt on alla, eikä tietenkään mennyt niinkuin Strömsössä. Uudet jouset on hieman pidemmät kun vanhat ja akseli siirtyi eteenpäin, sillä seurauksella että pitman armin pallonivel osui raidetankoon kuopissa.
Kuvassa hankausjälki raidetangossa.

Ei auttanut muu kun siirtää akselia taaksepäin.

Nyt kuitenkin auto on taas ryhdikkään näköinen kun keula ja perä on taas samalla korkeudella.

Jousien etumaiset puslat pitää vielä vaihtaa. Laitoin samanlaiset jousen molempiin päihin kun ei ollut sopivia. Ne on onneksi helppo vaihtaa.
Aika näyttää onko nämä jouset vahvempaa tekoa kun edelliset.
Kuvassa hankausjälki raidetangossa.
Ei auttanut muu kun siirtää akselia taaksepäin.
Nyt kuitenkin auto on taas ryhdikkään näköinen kun keula ja perä on taas samalla korkeudella.
Jousien etumaiset puslat pitää vielä vaihtaa. Laitoin samanlaiset jousen molempiin päihin kun ei ollut sopivia. Ne on onneksi helppo vaihtaa.
Aika näyttää onko nämä jouset vahvempaa tekoa kun edelliset.
Re: YJ:n ehostelua
Minkä merkkiset jouset on?
Re: YJ:n ehostelua
Rubicon Express 1.5" puslat. Saman kokoinen reikä jousien molemmissa päissä.JERKKU kirjoitti:Minkä merkkiset jouset on?
Re: YJ:n ehostelua
Laitoitko jouset oikein päin, keskinaula ei ole keskellä, jos ne on väärinpäin, akseli muistaakseni siirtyy eteenpäin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Samaa on muissakin merkeissä. Töissä oli yks sprintteri jossa oli toinen jousi oikeinpäin ja toinen jousi oli väärinpäin.. Tuli sit nelipyöräsuuntaukseen kun ratti vinossa takajousien vaihdon jälkeen..JAMANT kirjoitti:Laitoitko jouset oikein päin, keskinaula ei ole keskellä, jos ne on väärinpäin, akseli muistaakseni siirtyy eteenpäin...

kozel@ircnet
Re: YJ:n ehostelua
Noi on ns military wrap, takana apunorra menee norran ympäri. On oikein päin.JAMANT kirjoitti:Laitoitko jouset oikein päin, keskinaula ei ole keskellä, jos ne on väärinpäin, akseli muistaakseni siirtyy eteenpäin...
Re: YJ:n ehostelua
Tai kasattu väärin... Ei olis eka kerta...khager kirjoitti:Noi on ns military wrap, takana apunorra menee norran ympäri. On oikein päin.JAMANT kirjoitti:Laitoitko jouset oikein päin, keskinaula ei ole keskellä, jos ne on väärinpäin, akseli muistaakseni siirtyy eteenpäin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Tällaset. Vasemmalla olevan pään laitoin runkoon ja oikealla olevan riippuun.

Tänään alkoi takakardaani ravistamaan.

toisesta kupista oli puolet häviny.

Ristikko on kokoa 24x65mm (SJ410 suzuki 25x66mm). Mistäköhän pikkuautosta toi on otettu?
Tänään alkoi takakardaani ravistamaan.
toisesta kupista oli puolet häviny.
Ristikko on kokoa 24x65mm (SJ410 suzuki 25x66mm). Mistäköhän pikkuautosta toi on otettu?
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä khager, muokattu yhteensä 9 kertaa
Re: YJ:n ehostelua
Joo, ei oo keskinaula keskellä ja jos laittaa väärinpäin, on akseli edempänä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Mitenkäs päin noi sitten pitäisi laittaa?JAMANT kirjoitti:Joo, ei oo keskinaula keskellä ja jos laittaa väärinpäin, on akseli edempänä....
Re: YJ:n ehostelua
Jos haluaa sen akselin taaemmas, niin 180° toisinpäin, tosta norran tuennasta en osaa sanoa...khager kirjoitti:Mitenkäs päin noi sitten pitäisi laittaa?JAMANT kirjoitti:Joo, ei oo keskinaula keskellä ja jos laittaa väärinpäin, on akseli edempänä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Pidän ne nyt kuitenkin niinkuin valmistaja on ne suunnitellut. Ongelma on korjattu, porasin uudet reijät jousien runkokiinnikkeisiin.JAMANT kirjoitti:Jos haluaa sen akselin taaemmas, niin 180° toisinpäin, tosta norran tuennasta en osaa sanoa...khager kirjoitti:Mitenkäs päin noi sitten pitäisi laittaa?JAMANT kirjoitti:Joo, ei oo keskinaula keskellä ja jos laittaa väärinpäin, on akseli edempänä....
Takakardaanin ristikko vaihdettu. On mallia BMW

Viimeksi muokannut 2 päivämäärä khager, muokattu yhteensä 22 kertaa