Purin omasta ZJ:stä laturin viime talvena, kun halusin katsoa millaisessa kunnossa se on. Hiilet oli vielä hyvät, ehkä 3/4- osaa jäljellä. Laakerit olisi pitänyt tajuta vaihtaa, heti kun laitoin kasaan se alkoi pitää kitinää..

Mulla olis ehdotus. Nyt kun sulla on uusi laturi niin repäise auki se vanha ja kerro mikä siellä takapäässä jumitti ettei sitä saanut auki. Minä en viitsi sitä tehdä kun mun laturi toimii vielä.scoffer kirjoitti:Juu, pitää sanoa että mä luovutin tuon kanssa. Otin hihnapyörän ja propellin irti, etulevy siitä läks sen jälkeen vielä, mutta ei löytynyt mitään joka olisi luvannut hiilille pääsyä niin ostin uuden laturin. Ei lainkaan mun tapaista, mutta vanhan laturin sisuskalut näyttivät olevan sen verran rujossa kunnossa että tuntui ihan fiksulta ratkaisulta
Kyll äse pitäisi avattava olla, koska se on kasattukin ja niitä myös tehdaskorjataan. Se vaan on luultavimmin ihan hiton jäykkä.. kuten tuossa ylempänä totesin ZJ:n laturin sai purettua kokonaan, mutta töitä se teetti niin että meinasi jo usko loppua kesken. Sillä on alumiinia, terästä ja messinkiä sekaisin, hapettuu mukavasti kiinni..scoffer kirjoitti:Koitin muuten repiä sitä vanhaa auki, mutta ei lähde millään pirullakaan. Tuli aika voimakkaasti sellanen fiilis, ettei se yksinkertaisesti ole avattava.